• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Helen C

Trulsa- Jag har aldrig svullnat innan med pojkarna, men nu förstår hur jobbigt det e för dom som har de så....
    Jag blir med anfådd väldigt lätt och det e jobbigt.... detta e 3.e och sista gången så tänker gnälla för minsta lilla hahahahaha, nä skojar bara, ska försöka njuta så gott jag kan

• frukarlssonn

Jag mådde jättebra med Olivia och mår oförskömt bra nu med får jag väl säga. Men visst känner jag mig mer anfådd o så men inget mer Hittils iaf Flört

♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • Helen C

Detta skrev PennyJenny för en liten stund sen

3 kg lättare - första duschen på en hel vecka, så nu luktar man nyponros :) Fick duscha liggandes på bår, men vad gör man inte för att få bort "pyjamasen över kroppen" ;)

Skönt att hon har humor och verkar må bra...

• Annizsj

Håller alla tummar för pennyjenny!!! Heidi- fy va jobbigt o jag tycker så synd om dig. Skönt att du Levi trygga händer. Har själv legat inne innan första sonen kom, men inte pga blödning! Det kommer gå bra! Kram Idag var vi på rul! Hela familjen var med men det gick jättebra. Hon som gjorde det var förstående varför vi tog med dem o det komiska var att det var hon som förlöste Viggo för 14 mån sedan iaf så var allting prima med bebben

• Kavi81
    kicki08 skrev 2010-06-29 17:38:54 följande:
    WOW! va härligt att du kom in Kavi81 och lyfte hoppet för oss om PennyJenny
    Vi tänker alla på henne varje dag härinne. Och hoppas att allt går vägen för dom.
    Jätteskönt att få en berättelse med ett lyckligt slut
    kram och tack
    Vad roligt att jag kunde inge lite hopp Glad!  Hoppas nu bara att både PennyJenny och jag själv får ett lyckligt slut även denna gång! Tvärtemot vad man tror är chanserna ganska stora att man går ganska många veckor trots att läget varit så kritiskt så tidigt, det är iaf vad alla 100-tals barnmorskor och läkare som jag träffat sagt till mig. Så vi håller tummarna för PennyJenny!
  • Kinne79
    Kavi81 skrev 2010-06-29 21:22:58 följande:
    Vad roligt att jag kunde inge lite hopp Glad!  Hoppas nu bara att både PennyJenny och jag själv får ett lyckligt slut även denna gång! Tvärtemot vad man tror är chanserna ganska stora att man går ganska många veckor trots att läget varit så kritiskt så tidigt, det är iaf vad alla 100-tals barnmorskor och läkare som jag träffat sagt till mig. Så vi håller tummarna för PennyJenny!
    Håller tummar och tår både för JennyPenny och dig. {#emotions_dlg.flower}
  • kicki08

Härligt att höra Enligt henne själv så hade läkarna frågat om hon ville kasta in handduken. men vad tror dom! Det är ju ens barn därinne!
    Hoppas verkligen att allt kommer gå vägen för både henne och dig

Puh... den här värmen tar kål på mig alltså. Jag är rädd att jag börjat svullna i benen. Det känns så nästan....
    Inte vidare.. Man är ju trött och varm ändå. och så den här värmen. Men man ska väl inte klaga antar jag

• Sassa82

Nu har jag vart på första kontrollen på MVC gick bra dock är det dags att börja med järntabletterna nu.

• Jojo 85

Jag har ju totalt missat att det är kritiskt för PennyJenny o att hon ligger inne. Jag har ju varit på landet.. när hände detta? Har hon en blogg hon skriver i där ni läser hur det går för henne?

Vi var på RUL igår. Allt såg fin fin ut o vi fick se den lill* vinka, suga på tummen, snurra runt, äte fostervatten mm. BM trodde det var pga det lilla fikat jag ätit mitt på dan Det var så roligt, för med Josefine fick vi inte se mycket hon låg ingosad i moderkakan med ansikten in i moderkakan o vägrade röra på sej.. någon spark hit o dit var det ända, haha. Köpte bilder såklart.. men har inte scannat in dom än. Vi vart flyttade "åt fel håll" till 1 december.

Josefine 4 maj 2009, BF 1 dec 2010 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • popcornplaya
    Kinne79 skrev 2010-06-29 17:56:58 följande:
    popcornplaya- Kan du inte få bli sjukskriven om du har så ont?
    Jag har inget jobb så det problemet har jag ju inte. Men att ta hand om hemmet och en 2 åring hela dagarna är nog nästan värre än ett jobb. Kan man bli sjukskriven från det? Tungan ute
    Älskade Philip 080716 och en liten flicka BF 101121(sarahsbaby.blogg.se)
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2