• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • frukarlssonn
    Rosen skrev 2010-05-08 10:44:28 följande:
    ett par ggr e ingen fara att ta alvedon under graviditeten men jag blir lite bekymrad för jag har ätit alvedon varje dag i över en månad nu, känns som om det skulle kunna skada fostret eller nåt
    Har för mig jag ringde sjukvårdsrådgivningen när jag undrade om jag kunde ta en citodon när jag ammade. Det stod nämligen på bipackssedeln att det inte fanns några något som tydde på att det går över till barnet men enligt dem skulle jag abs inte ta citodon när jag ammade. Nu kan du ju ta alvedon utan problem, däremot vet jag inte hur många och hur ofta!
    ♥ Olivia 090610 & Bf nov ♥
  • frukarlssonn

Eller under hur lång tid glömde jag skriva.

♥ Olivia 090610 & Bf nov ♥
  • Helen C

När man ska ge barn panodil så står de ju högst 3 dagar sen ska man kontakta VC, så en månad tror jag inte e så bra, så ring och kolla med din BM om de där eller sjukvårdsupplysningen

• Maddie72

Här är det lugnt ikväll. Men de flesta är kanske och lägger sina små. Dagen har varit lugn. Skitväder här och jag har faktiskt suttit inne hela dagen. Tagit det lugnt bitivs, busat med sonen och bakat bullar faktiskt. Mmm gott... tänker lata mig hela kvällen. Ha det gott!

• mzetterblad

Åh har haft en ekstrem huvudvärk i 2 dagar nu, efter att sovit hela dagen idag släppte det äntligen, nu kan man börja känna sig som människa igen!

Gick för övrigt in i Vecka 16 idag! =)

♥ (¯`°?.¸ ♥ William & Pyret ♥¸.?°´¯) ♥
  • Rosen

okej tack för era svar. ska fråga på måndag när jag ändå ska till sjukhuset. {#lang_emotions_smile}
    sitter på jobb nu o väntar på bussen, lite drygt att inte komma hem direkt man slutar men jag e glad för nu e jag ju ledig i en vecka pga fvp

Williams Mamma 070824 skrev 2010-05-08 19:38:06 följande:
    Åh har haft en ekstrem huvudvärk i 2 dagar nu, efter att sovit hela dagen idag släppte det äntligen, nu kan man börja känna sig som människa igen! Gick för övrigt in i Vecka 16 idag! =)
    usch ja, huvudvärk e inget roligt. jag har aldrig haft så mycket huvudvärk som nu.
    hoppas din inte kommer tillbax
  • nica83

Idag kände min sambo en spark utanpå magen!! Jag som varit lite tveksam om det varit bebisen jag känner eller inte, så lägger han en hand där och bang en tydlig spark! Kotten måste ha kommit lite i kläm och blivit sur Vecka 15 nu för övrigt. Visst går tiden ganska snabbt nu???

- Lycklig mamma till J -
  • mzetterblad
    Rosen skrev 2010-05-08 20:40:40 följande:
    okej tack för era svar. ska fråga på måndag när jag ändå ska till sjukhuset. sitter på jobb nu o väntar på bussen, lite drygt att inte komma hem direkt man slutar men jag e glad för nu e jag ju ledig i en vecka pga fvp usch ja, huvudvärk e inget roligt. jag har aldrig haft så mycket huvudvärk som nu. hoppas din inte kommer tillbax
    Nej fy, nu får den gärna stanna borta!
    Hatar när man får så ont, så man inte orkar nåt, inte bra att lämna man och barn ensamma sådär, hemmet såg ju ut som katastrof (enligt mig)
  • mzetterblad
    nica83 skrev 2010-05-08 20:46:06 följande:
    Idag kände min sambo en spark utanpå magen!! Jag som varit lite tveksam om det varit bebisen jag känner eller inte, så lägger han en hand där och bang en tydlig spark! Kotten måste ha kommit lite i kläm och blivit sur Vecka 15 nu för övrigt. Visst går tiden ganska snabbt nu???
    Ååååh va mysigt! :)
  • nica83
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-05-08 20:51:36 följande:
    Ååååh va mysigt! :)
    Ja väldigt mysigt! Men blev inget mer kännande på magen för vår 2årige son blev väldigt avundsjuk... Man undrar hur det ska gå när bebisen är här!!
    - Lycklig mamma till J -
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2