• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • sebbe123

Ja nu har jag inte varit inne på ett tag igen, händer mycket nu för alla tycker jag {#lang_emotions_smile}

På måndag ska jag till läkaren på mvc och sen ska jag lämna in blodprov för kubbtestet så snart blir det ul då, börjar kännas lite nervöst nu, men ska även bli roligt å se den lilla har ju inte sett den sen v8 nu och går in i v12 till veckan så nu har det väl hänt mycket kan jag tänka mig.

Berättade för svärmor och svärfar idag också, var lite smått nervös innan då jag hade förväntat mig en del negativa kommentarer, men det gick faktiskt helt okej.
    Vi lät dom blivande syskonen berätta och dom var ju såklart väldigt stolta och sken som solar{#lang_emotions_sunny}, dom har haft väldigt svårt å inte säga nått för dom har vetat om det i några veckor nu.
    Så nu är det bara chefen på jobbet som jag har kvar att berätta för, och det är innom kommunen så dom är väl mer vana och brukar inte bli arga iallafall.

• mzetterblad
    nica83 skrev 2010-05-08 21:07:38 följande:
    Ja väldigt mysigt! Men blev inget mer kännande på magen för vår 2årige son blev väldigt avundsjuk... Man undrar hur det ska gå när bebisen är här!!
    Kan tänka mig att det kommer bli en en del avundsjuka, kommer det nog bli hos oss med. Sonen är snart 3 år. Precis i all trots kommer bebis också, får väl se hur det ska gå, hehe
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ William & Pyret ♥¸.?°´¯) ♥
  • nica83
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-05-08 22:07:40 följande:
    Kan tänka mig att det kommer bli en en del avundsjuka, kommer det nog bli hos oss med. Sonen är snart 3 år. Precis i all trots kommer bebis också, får väl se hur det ska gå, hehe
    Tell me about it... Min son är i tidig trots och otroligt envis (stenbock som sin far!!!) så varje dag testas tålamodet till bristningsgränsen. Förhoppningsvis vänder det innan bebisen är här.

Sonen var med sin mormor och morfar idag och satt och åt lunch brevid en annan familj på en restaurang. Familjen hade en bebis och då sa min lilla: "mamma har också bebis - i magen". Så han vet iaf vad som händer även om han låtsas inte bry sig
    - Lycklig mamma till J -
  • NoahLeah

Hej tjejer, har varit lite inaktiv den sista tiden men extremt trött hela tiden och mår pyton, hade ju hoppats att det skulle lugna ner sig nu.

Fattar inte hur jag ska orka jobba kommande helg (36 timmar på 3 dagar), kommer vara däckad flera dagar efter.

• NoahLeah

Lite deppigt idag också. Kollade efter mammakläder igår (mest byxor) men det enda som passade var mjukisbuxor. Väger ju redan 96 kg och tydligen tror inte klädföretagen att kraftiga människro skaffar barn.
    Vet inte vad jag ska göra, hålla mig inne tills bebben är född??

• mzetterblad
    NoahLeah skrev 2010-05-09 08:35:15 följande:
    Lite deppigt idag också. Kollade efter mammakläder igår (mest byxor) men det enda som passade var mjukisbuxor. Väger ju redan 96 kg och tydligen tror inte klädföretagen att kraftiga människro skaffar barn. Vet inte vad jag ska göra, hålla mig inne tills bebben är född??
    Har du kollat på H&M ? Har inte dom rätt stora mamma kläder?
    Har för mig de, när jag va o kollade.
  • mzetterblad
    nica83 skrev 2010-05-08 23:22:54 följande:
    Tell me about it... Min son är i tidig trots och otroligt envis (stenbock som sin far!!!) så varje dag testas tålamodet till bristningsgränsen. Förhoppningsvis vänder det innan bebisen är här. Sonen var med sin mormor och morfar idag och satt och åt lunch brevid en annan familj på en restaurang. Familjen hade en bebis och då sa min lilla: "mamma har också bebis - i magen". Så han vet iaf vad som händer även om han låtsas inte bry sig
    Ja du min är också lika enveten precis som sin far, vi har en hel del strider här hemma.
  • Rosen
    NoahLeah skrev 2010-05-09 08:35:15 följande:
    Lite deppigt idag också. Kollade efter mammakläder igår (mest byxor) men det enda som passade var mjukisbuxor. Väger ju redan 96 kg och tydligen tror inte klädföretagen att kraftiga människro skaffar barn. Vet inte vad jag ska göra, hålla mig inne tills bebben är född??
    men vännen
    kan du inte köpa mjukisbyxor så länge då? det e ganska snyggt tycker jag. jag e ju inte så stor i mig själv, typ 160 cm och väger nu 64 kg men jag funderar bara på att köpa mjukisbyxor att gå i nu under graviditeten. tycker det kan vara ganska snyggt o praktiskt nu till sommaren. så kan man ju kombinera med linnen o tajta tröjor o så. vissa mjukisbyxor behöver ju inte se slaffsiga ut utan vissa e faktiskt riktigt snygga
  • NoahLeah
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-05-09 10:13:24 följande:
    Har du kollat på H&M ? Har inte dom rätt stora mamma kläder?Har för mig de, när jag va o kollade.
    Var på HM men en ganska liten sådan här i Märsta, kanske mer utbud inne i stan.
  • frukarlssonn

Ang gravidkläder så går jag jättemkt i mjukisbyxor el tights! Jeans är fint men i ärlighetens namn inte alls så sköna som mjukisbyxor Man kan ju matcha mjukisbyxor med snygga toppar Jag köpte ett par svarta med dragsko på hm som är supersköna! Hade såna förra graviditeten med men jag slet sönder dom!

♥ Olivia 090610 & Bf nov ♥
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2