Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-22 12:15:08 följande:
    Då var ytterligare ett besök averkat hos Barnmorskan :)

Vikten är nu på totalt + 14 kg. Inte konstigt att man börjar känna sig tung.
    Blodtryck: 110/60
    Lillebrors hjärtljud: 138-140
    SF Måttet: 31 cm (Magen har alltså vuxit 3 cm på 2 veckor) UNDERBART !! :)

Lillebror sköter sig och tjockar på sig!! :)
    Nästa gång ska vi skriva en sammanfattning av graviditeten, och lite tankar som jag har kring förlossningen.
    Underbart att höra!!
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810
    MammaDeborah skrev 2010-09-22 14:14:32 följande:
    Jag är helt förstörd......

Blev uppringd av BM på ultraljudet bara några timmar efter undersökningen. De hade pratat och kommit fram till att ultraljudet måste utföras senast v 34+0 vilket är på fredag. Så det blev akuttid till förlossningen på fredag. So far, so good... MEN, sen sa hon åt mig att vara beredd på att bli inlagd med omedelbar verkan om moderkakan är föreliggande. Visst, jag förstår mycket väl, men jag känner mig helt förtvivlad... Det fanns inte i min vildaste fantasi... Så nu går jag bara här och veta inte vad jag ska göra och var jag ska börja med någonting... Blir jag inlagd så är det tiden ut i så fall... Kan bara gråta... floder...
    Åh vad ledsen jag är för din skull!! Hoppas allt löser sig till det bästa och att det ser bra ut på fredag!
    Förstår helt klart att du är ledsen, inte alls roligt att bli inlagd och tiden ut dessutom!! det är ju jättelänge.
    Skickar en stor KRAM!! Hjärta
  • Bebis050810

Har man ont, mår dåligt, trött och illamående så kan man inte annat än att vara less, sur och tvär!! och man får klaga! så klaga på här bara, vi här i tråden finns för varandra och stöttar varandra
    Mår man dåligt blir resultatet att man mår ännu sämre.
    men snart, snart kommer våra bebbar

Jag mår oxå kasst till och från, trött som en gnu 4 dagar av 7 och så detta illamående!!! men idag har jag haft en pigg-dag och mått bra! har haft BHV-besök, putsat några fönster, dammsugit och tvättat golv i köket, promenerat 3 km med barnen, nu ska jag strax äta, bara sambon o stora kommer hem med traktorn snart, liten sover i vagnen. pasta o köttfärssås blir det idag

får sen om jag bakar nåt sen.... sötsugen igen! fasen jag är så hungrig om dagarna, hela tiden är jag hungrig!! kommit senaste dagarna nu, nån som oxå är hungrig jämt?

Får se hur morgondagen blir, har jag en pigg-dag så brukar den följas av en sjukt-trött-dag eftersom jag brukar ta vara så mkt på den pigga dagen att jag tar ut mig för mkt då.

• Bebis050810
    MammaDeborah skrev 2010-09-22 18:22:34 följande:
    Tydligen är det kraftigt ökad risk för moderkaksavlossning och blödningar. Skulle det hända har de bara minuter på sig att ta ut bebisen (katastrofsnitt). Dvs inte ens ambulans hade hunnit in med mig. Därför blir jag inlagd om den är föreliggande... Dvs i väntan på snittdatum.
    Både jag och mannen är alldeles avtrubbade här. Vi vill bara få barn i säng och sätta oss och deppa tillsammans i soffan...
    Tack för alla kramar!
    Vad tråkigt att höra och jobbigt för dig/er! Håller mina tummar för att det ser bra ut på fre och att du slipper bli inlagd.
    Inte speciellt kul när man har övriga familjen hemma, ligga där och ha tråkigt och längta hem till sina barn och sitt hus.
    Kram kram
  • Bebis050810

Nä mitt tålamod är NOLL! och varit så länge!!

Nu ska jag baka en banankaka, fått dille på det och barnen älskar den oxå, mums!

• Bebis050810
    popcornplaya skrev 2010-09-23 10:35:44 följande:
    Magen v.31+3

Ni får ursäkta den stökiga toaletten, den är städad nu...
    Vilken fin mage!
    du hade ju gått upp massor skrev du, syns inte alls. ser hur smal ut som helst.

Mammadeborah- kommer tänka massor på dig imorn och hoppas att det ser bra ut och att du får åka hem till din familj!! blir det inte så så får man ju göra det bästa av situationen, de får komma på besök och prata mkt i telefon med dem.
    Skönt iaf att sjukvården tar allt på allvar och kollar upp dig! men förstår såklart att du är jätterädd och ledsen, jag skulle känna exakt likadant!! man tänker ju och planerar hur man vill ha det, har en bild framför sig och så blir allt helt fel.... men det kommer gå bra tillslut iaf kram

williamsmamma- fy vilken hemsk människa!! hur kan man säga nåt sånt?? finns väl inge fula barn heller, alla har sin charm hur man än är skapt. Med rätt skulle du ju har tagit upp detta med henne, frågat henne rakt ut varför hon sa så, så hade hon fått stå där och skämmas!! men sen vågar man ju inte det, inte jag iaf.... man e så feg.

chanell- förstår dig med, visst vi är extra känsliga nu som gravida men man skriver/säger inte så, endel pratar först och tänker sen...... och sen är ju endel så himla skrytiga om sina barn!! visst är man stolt över dom  men det finns en gräns och alla barn är olika och utvecklas olika  men alla har i vart fall lika värde!
    kicki08 skrev 2010-09-23 08:40:32 följande:

Hur är det annars med allihopa och magarna?

Jag mår bra (senaste dagarna iaf, det kan ju ändras kvickt) trött till och från och så illamåendet som hoppar på mig när som! men annars mår jag bra, har inte ont nånstans faktiskt, ingen foglossning, ryggvärk eller andra krämpor.
    Har inget tryck neråt heller som många här känner. min bebis ligger med huvudet nersjunket i mitt bäcken, enligt min BM iaf, så jag borde ju känna mer tryckt tycker jag, men inte. kissar gör jag ofta iaf.
  • Bebis050810
    popcP-101 kg!! det syns verkligen inte!! ser så smal ut.
    och att du ska ner till 65 kg, det är en bra bit, men önskar dig stort lycka till!  jag ska ner till 52 kg, väger 65 kg nu, så det är inte så långt, men ändå en bit iaf, vem vet det kanske tar långt tid!

Jojo- vilken magen, så fin!!
  • Bebis050810
    Jojo 85 skrev 2010-09-23 13:52:00 följande:
    Tack!

Wow, ska du ner till 52? Hur lång är du? Själv är jag 163cm, min vikt innan jag fick Josefine var 57.. o hade vägt det i många år.. efter att hon kom var jag nere på 54 när jag ammade o vart smalare än jag varit sen jag var typ 15-16 år Fast magen var ju inte fast om man säger så, så jag kände mej mer trimmad innan hon kom o har som mål att trimma till mej igen när denna lill* kommit.. ja, så fort man kan börja träna igen.. innan hoppas jag amning o promenader ska funka även denna gången

Jag är oxå 163 cm, ja jag ska ner till 52 som jag vägde nu när jag blev gravid i februari. jag har i många år legat på 63-64 kg men efter barn nr 2 fick jag problem med magen och rasade i vikt, men jag trivdes kanon med vikten, 52 kg perfekt! fast jag behöver träna oxå, få lite mer muskler och lite bättre kondis, så jag ska börja träna gympa i februari, en gång i veckan + promenader så fort jag orkar efter förlossningen

Nåt som är skittrist med att va så smal är tuttarna, de är ju små vill helst ligga på C-kupa och va smal men man kan ju inte få allt!! försöker övertala mannen att betala silicontuttar till mig sen när jag slutat amma, men har går inte med på det...... men man kan ju få komma med önskemål iaf

• Bebis050810

popcornplaya- pratar din 2-åring mkt?

Har ni andra barn på 2 år?...hur mkt pratar dom?

• Bebis050810
    NJsmamma- 5 kg på 3 veckor! ja det e mkt det! men bebisen kanske har en tillväxtperiod oxå.
    Jag är konstant hungrig nu!! äter hela tiden känns det som, men försöker äta mkt frukt och nyttigt, fast en mjuk kaka eller bulle blir det varje kväll, nåt vill jag unna mig! jag går ju iaf promenad på minst 30 min varje dag. Jag har gått upp 1 kg nu mellan veckan 30-33.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2