Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

God morgon!

Idag blir det Kalmar för mig och barnen, ska lämna in bilen och koppla ur airbagen, sen shoppa vinterkängor till stora dottern, samt födelsedagspresent till henne, hon fyller 5 år nästa vecka :)
    lär bli en lång dag!! blir det alltid när vi åker till stan.
    Blir nog en lunch på Thai, det gillar vi.

Har sovit kasst inatt, vaknat 1000 ggr.......

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810
    Williamsmamma- Åhh vad spännande!! snart är du tvåbarnsmamma Det kommer gå så bra ska du se! såklart blev det inte som du tänkt dig, men de gör ju detta för bebisens bästa, man får tänka så. "Det blir inte alltid som man tänkt sig", livet är ju sånt....
    Är lite avis nu såklart, men samtidigt vill jag att bebisen ska vänta med att kika ut till iaf 1 nov. va på stan idag och man blir ju så kär när man ser alla små små bebisar i vagnar

popcornplaya- va det du som köpt sånna amningslinnen med inbyggd BH? finns de på HM:s webbshop?
  • Bebis050810

Idag har jag varit i stan och shoppat lite smått och gott till E födelsedag, lite till mig, och så köpte jag en jättesöt NallePuh pyjamas på HM till bebisen i strl. 50
    Köpte även ett bäddset till vagnen, kunde inte hålla mig längre när jag såg Tummen-settet, jag älskar Tummen, han är såååå söt!! visst kostar endel men va sjutton..... detta passar till både flicka och pojke, jag valde bottenfärg brun. kan lägga ut bilder på inköpen nån dag.... kanske när jag bäddat :) fick då även lov att köpa ett täcke till vagnen, men det hittade jag ett för 69 kr på Coop, som hittat! även ett vitt underlakan med svart prickar 19 kr!
    Är mkt nöjd med mina inköp! kontot är mindre nöjt...... likaså sambon antagligen när han får se det.....

• Bebis050810
    Jojo 85 skrev 2010-10-07 07:45:41 följande:
    Bebis: Josefine har tummen bäddset i spjälsängen. Jag gillar oxå tummen :) får se om jag ska önska ett till vaggan i julklapp.. jag vill veta vad det blir först.. För det finns ett rosa pingu set oxå som jag bara älskar oxå
    I spjälsängen har jag ett rött Laban-set, jättefint det med! har jag haft sen första barnet, passar båda könen det med.
    Ska nog snart ta och bädda iordning både vagn och spjälis *mys*
  • Bebis050810
    popcornplaya skrev 2010-10-07 07:12:14 följande:
    Ja jag tror dom finns att beställa, tror dom kommer bli perfekta sov/hemmamysplagg sen. Dom säljs i tvåpack ett vitt och ett svart.

Återigen så vill sonen gå upp halv 6. Fattar inte varför han ska upp så tidigt! Och att han lyckas vakna så nästan exakt samma tid varje morgon. Han måste ha en inbyggd väckarklocka eller nått? Men som tur är så är det ju då mannen ändå ska gå upp för att förbereda sig för jobbet så sonen får vara uppe med honom tills han åker så jag får sova till halv 7 i alla fall. För trött är jag nu för tiden, sover så dåligt på nätterna.
    Jaha jag kikade igår men kunde inte hitta nåt... det är ett 2-pack med svarta och vita amningslinnen som finns, dom har jag redan beställt och har här hemma. Men det kan ju inte va dom du tänker på, för i dom är det ingen inbyggd BH....
    http://shop.hm.com/se/shoppingwindow?dept=DAM_MAM_KLA&shoptype=S
    (hopppas länken funkar).
  • Bebis050810
    Maddie72 skrev 2010-10-07 08:56:57 följande:
    I natt har jag fött barn..... i drömmen då. HIhi. Jag hade klarat av det hemma och fick sedan åka in till BB för koll. Det var helt underbart och det var så verkligt. När jag vaknar undrar jag såklart var bebisen är. Känns lite konstigt.

Med risk för att låta lite äcklig... sedan jag gick upp i morse har jag suttit på dass 2 ggr och har nog tömt hela tarmen. Tjoho, tror jag åkt på nåt. Eller håller kroppen på att förbereda sig och jag hade en sanndröm?

Nä nu ska jag gå med Oskar till dagis. Är lite mör...
    Läste första raden och tänkte "men gud va kul!!" sen stod det i drömmen..... :)

Min mage är oxå knas, först kan jag vara hård i magen i 1-2 dagar, sen kan jag vara jättelös och gå flera ggr på en förmiddag eller under en hel dag. sen kan jag bli mer "normal" och vissa dagar går jag inte alls under 1-2 dagar. men oftast är jag lös, bara senaste tiden den blivit mer hård o lös omvartannat.... vilket skitsnack
  • Bebis050810
    kicki08 skrev 2010-10-07 10:32:46 följande:
    Hörni, jag måste få fråga om någon av er vet.

Jag fick ju barn i juni förra året. och var då föräldraledig fram till sista februari 2010. Jobbade mars, april och maj. Sen var jag föräldraledig igen juni, juli och augusti. Och nu arbetar jag igen fram till att denna bebis föds beräknat 2/11.
    När jag skickade in moderskapsintyget fick jag hem ett papper där jag måste fylla i inkomsten senaste halvåret och få det underskrivet av min chef!!?? Fattar inte... det fick jag göra när jag väntade mitt förra barn och min inkomst har ju inte ändrats. jag har ju varit föräldraledig. Vad menar dom?
    jag fick samma papper för ett tag sen, jag ringde FK direkt och frågade, mina papper skulle inte fyllas i utan min sgi låg kvar sen innan. är nog nåt standardbrev de skickar ut till alla. ring dem bara.
  • Bebis050810

Overall är nog lagom att köpa en i storl. 56. Ja Maddie 68 kommer bli jättestort!! även om du får en stor bebis! men så stor kommer du inte få ;)
    köper man en i 50 så växer nog bebis ur den inom en månad (normalstort barn)

Jag har en vinteråkpåse med fleecefoder till min hårdlift i vagnen, den kommer bebis ligga i när vi är ute i vinter + en fleeceoverall, det blir nog lagom. Är det väldans oväder o kallt går man ju inte ut iaf!
    Sen har jag ett täcke o påslakanset (det jag köpte igår) som jag kommer bädda vagnen med nu tills bebis kommer hem, så får han/hon sova med det när vi är inne + sen framåt våren, sommaren. sen blir det ju bara tunn filt till sommaren, ja om ens det.....

Jag funderar oxå på att köpa hem en påse hallonbladstea för att testa, men vet inte ännu..... har aldrig testat den innan med de andra 2 barnen. men tea är gott!

Hedi- jag kan lägga upp min lista igen, så kan ju alla fylla på med det som de tycker fattas...

• Bebis050810

BB-väskan!

"Min väska”

”Bebis väska”

Blöjor
    Våtservetter
    Filt
    Overall
    Mössa
    bodys
    byxor
    pyjamasar
    Strumpor
    Fleecejacka
    Napp
    (Babyskyddet får sambon ta med sen när han hämtar oss vi ska hyra det).
    Mjukisbrallor
    leggings
    amningströjor
    Amnings-BH vanlig
    Amnings-BH nät, apotekets
    strumpor
    Trosor
    Jacka
    Tjock tröja
    Sandaler
    Bindor
    Dricka
    Druvsocker
    Deo
    Shampo
    Balsam
    Duschcreme
    Hårborste
    Hårsnoddar
    Smink
    Idominsalva
    Tandborste
    Tandkräm
    Amningsinlägg
    plånbok
    Kamera
    Mobil
    Kameraladdare
    Mobilladdare
    Blodgruppspapperet
    Mitt svarta anteckningsblock, penna
    Förlossningsbrevet
  • Bebis050810
    vad konstigt det blev!!!
    helt fel ordning!

BB-väskan!

"Min väska”

Mjukisbrallor
    leggings
    amningströjor
    Amnings-BH vanlig
    Amnings-BH nät, apotekets
    strumpor
    Trosor
    Jacka
    Tjock tröja
    Sandaler
    Bindor
    Dricka
    Druvsocker
    Deo
    Shampo
    Balsam
    Duschcreme
    Hårborste
    Hårsnoddar
    Smink
    Idominsalva
    Tandborste
    Tandkräm
    Amningsinlägg
    plånbok
    Kamera
    Mobil
    Kameraladdare
    Mobilladdare
    Blodgruppspapperet
    Mitt svarta anteckningsblock, penna
    Förlossningsbrevet

”Bebis väska”
    Blöjor
    Våtservetter
    Filt
    Overall
    Mössa
    bodys
    byxor
    pyjamasar
    Strumpor
    Fleecejacka
    Napp
    (Babyskyddet får sambon ta med sen när han hämtar oss vi ska hyra det).
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2