Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

kicki08 skrev 2010-09-29 20:17:17 följande:

Hörni... Hur många sammandragningar är okej att ha igentligen såhär i v 36?
    Jag har verkligen flera i timman. Dom gör väl inte direkt ont, men dom trycker väldigt nedåt. Inget att oroa sig över va?

vet inte heller faktiskt, men jag tror nog inte det är nåt konstigt om de inte gör ont.
    Jag har sammandragningar varje dag, nu ikväll har jag haft 3-4 st under tiden jag suttit i soffan i 2 timmar. och med sammandragningar menar jag att magen blir stenhård och spänd och det trycker upp mot revbenen på mig, det gör inte ont men känns lite obehagligt.

Hur känns dina sammandragningar?
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810

Har typ inte gjort nåt idag, surfat på nätet, slöat, varit med barnen, gått en promenad, tagit in lite äpplen, lagat mat och det där vanliga tråkiga hushållsarbetet.......

BORDE snarast oxå ta fram bebiskäderna och tvätta dom precis som du popcornplaya, måste bara leta upp dom! vill även få förlossningsbrevet färdigt och utskrivet så man har de klart! och leta upp en väska att ha till BB, har ingen aning om va alla väskor är nu sen vi flyttade.....

• Bebis050810
    Helen- vad köpte du på Ullared igår?? är så nyfiken
  • Bebis050810
    Kinne79 skrev 2010-09-30 10:23:01 följande:
    Ja, forumet har jag nog inte ens tänkt gå in i. Tänkte mest om det var lönsamt att vara med i klubben, om man får rabattkuponger tex?
    Ja liberoklubben är kanonbra! man får mkt rabattkuponger på posten och jag har hela tiden sparat koder och fått mkt tillbaka.
  • Bebis050810
    Love3 skrev 2010-09-30 14:48:39 följande:
    Hej får man hoppa in här så här sent in i tråden?
    Jag är i v 34 (33+2) & är beräknad till den 15 november, och det här blir mitt 3e barn. Glad
    Välkommen hit!!
    samma BF som jag och jag väntar oxå mitt tredje barn, har 2 flickor sen innan.

jojo- oj oj oj vilken skillnad på bara EN vecka!!

Jag har gått upp 1 kg nu på bara en veckan, nån mer som ökar mkt nu? Är det nån tillväxtperiod tro?
  • Bebis050810

Är helt slut nu!!! var på varmbadet med barnen i eftermiddags och det är väldigt intensivt med två barn att hålla koll på!! de hoppar från kanten och åker rutchkana rakt ner i vattnet om vartannat så det är full koll!! men skönt att bada med.
    men man blir helt slut!
    sen hem och laga mat, gjorde en kassler/potatisgratäng idag, blev jättegott och jag åt massor, helt slut nu!
    ska läsa för barnen och sen blir det tv:n hela kvällen vill jag lova!

• Bebis050810

Är ju inskriven på AF sen den 30 augusti då liten började på dagis, har inte hört ett knysst men nu börjar gubben där terrorisera mig igen!! Hatar honom! I onsdags skickade han mail och frågat hur det går med jobb och igår fick jag ett brev där jag skulle svara senast den 9/10 om jag fortfarande va arbetssökande för annars skulle han skriva ut mig!! han e inte klok! Han vet ju att jag ska ha barn inom 6 veckor, varför ska han då hålla på att tjata på mig??? han kan väl lägga krutet på dom som verkligen är i behov av jobb! visst förstår jag att man ska va aktiv och söka jobb när man är inskriven på AF så är det ju, men jag känner lixom ändå på mig att det inte är nån som vill anställa mig i "detta tillståndet" och för så kort period. Kan ju ligga på förlossningen vilken dag som helst lixom!
    Jag får såklart lov att skicka in papperen nästa vecka för annars får jag ju inte stämpla och så blir jag av med min sgi.
    Fan vad arg jag blir!! jag hatar honom verkligen!

Han är sån att han verkligen vill provocera och trycka ner! speciellt kvinnor och gravida, jag hade honom förra ggn jag va inskriven med, då va jag gravid med nr 2 och va precis i början av grav när jag då skrev in mig, fick gå på jobbsökarmöten osv, men då ville jag ha ett jobb fram till BF eftersom det va typ 7-8 mån kvar, så jag sökte jobb såklart. Han skickade massa jobb jag var tvungen att söka för att inte skriva ut mig. Jag fick söka över hela landet, massor av förskollärarjobb i bla sthlm, men såklart fick jag inte jobben! för vem vill ha en gravid mamma som bor på bondgård och som inte har möjlighet att ta med sig gubbe och kor till sthlm???!!!  systemet är helt sjukt! Hur skulle jag kunna jobba där lixom? var skulle jag bo? var skulle jag få pengar till en lägenhet? till möbler? fixa ny dagisplats! sen skulle inte min dotter få träffa sin pappa mer än nån helg i månaden......
    sen tvingade han mig till att ta ett städjobb då jag skulle köra en stor tung städmaskin, då va jag i vecka 20. men som tur va så hittade jag ett eget jobb på en bensinstation så jag slapp städet! men hela tiden då jag jobbade på macken va jag tvungen att söka fler jobb för att komplettera tiden, för jobbet på macken va bara 80% tjänst.
    Han är sinnessjuk!
    eller tycker ni att jag överdriver?

• Bebis050810
    Sassa82 skrev 2010-10-01 12:14:55 följande:
    Idag har vi bullbak här hemma i helgen är det kals för min blivande 5åring!!! kals dåde lördag och söndag.

Hon är hemma idag efter BVC igår, efter varje vaccination har hon fått feber och den här gången va inget undantag.

Ang. vag har vi köpt en Urban Jungle, den står här redo i vardagsrummet

Overaller har jag köpt en fleece i 50/56 och sen en i 62. Dottern hann bara med dom två storlekarna innan det va varmt ute så jag hoppas att det kommer räcka då den här tjejen kommer nästan en månad senare.
    vaccin vid 5 år, vad är det för spruta? undrar för min dotter blir oxå 5 nu men har inte fått nån info om att hon ska vaccineras nu.
  • Bebis050810
    Sassa82 skrev 2010-10-01 13:08:48 följande:
    Dom får diffteri,stelkramp, kikhosta och polio igen.
    jaha, är nog olika från landsting till landsting kanske, för jag har inte hört om det.....skumt!
    Nån som vet hur det ligger till?
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2