Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

Hedi skrev 2010-10-08 18:28:47 följande:
    Bebis: Vad är ni inne pa för namn? vad är det dina barn heter?
    Mina tjejer heter Evelina o Alicia.
    Blir det en pojke blir det nog Isac/Isaac. fast jag vill helst Ossian men det e sambon helt emot, får bli andra namn.
    Blir det en flicka lutar det lite åt Linnea, det är bara det namnet som sambon går med på av alla de 20-talet namn jag föreslagit. men jag vill helst Ottilia men det vill inte gubben här hemma....
    Vad tycks? :)
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810

Vilket är finast eller bäst stavning: Linnea eller Linnéa?

• Bebis050810
    Hedi skrev 2010-10-08 22:32:23 följande:
    Bebis: Hm jag vet inte tycker inte det spelar sa stor roll men Linnéa kanske. För oss blir det Ludwig eftersom det är ett tyskt namn, skulle se jättekonstigt ut att skriva Ludvig här eftersom v uttals helt annorlunda. Annars sa gillar jag nog stavningen med V bättre men men. Glömde kommentera att jag tycker att Isak är fint!
    Egentligen är ju stavningen Linnéa finast men kanske jobbigare för barnet sen när det ska börja skriva sitt namn och sen kanske förklara apostrofen.... jag tänker lite så.....
    Varför är det eg. apostrof?
  • Bebis050810
    popcornplaya- Låter som en helmysig dag, kväll och natt! ha det supermys nu med din karl
    mongolisk buffé, vad innehåller en sån?

Själv ska jag ta tag i badrummet och skafferiet och tömma allt där för på måndag morgon kommer hantverkarna som ska renovera vet bara inte vad jag ska göra av allt..... sen har jag en stooor tvätthög att ta tag i och stryka, bebiskläder bla.
    Blir även en promenad nu på fm med barnen och mammas hund som är här över dagen, det är kanonväder här idag! solen skiner underbart Solig
    Gubben hackar majs hela helgen så honom ser man inte mkt av.... men jag e van så det gör faktiskt inte så mkt, tycker det är skönt att sköta mig själv och gå och skrota o dona på dagarna, det enda är att det hade varit skönt om han tog lite mer hand om barnen så jag kunde få egentid.
  • Bebis050810
    Helen C skrev 2010-10-09 14:50:00 följande:
    Nu e kalaset överstökat. Nästa år får de bli leo`s lekland=) Det blir riktigt stimmigt med 7 killar, men kul hade dom iaf=) Så roligt att se sin pojk glad och nöjd.....

Nu har jag ont i mina fogar...
    När jag satt ner förut så fick jag hålla mig i bordet för de stack som sjutton i underlivet. Antinger sjunker hon ner längre och kommer åt nerver eller så vet e sjutton va det e...??
    Hur länge håll kalaset på? och vad bjöd du på?
    Min stora flicka fyller 5 år nu i veckan och hon vill gärna ha kalas, men jag vet inte om jag orkar.... mitt i renoveringen + höggravid! men kanske för hennes skull hon har alltid haft ett litet barnkalas med 2 kompisar som hon kännt sen de va bebisar, då är även mammorna o syskonen med såklart, så det blir en mysig dag för oss alla. men nu vill hon ha även med några kompisar från dagis.
  • Bebis050810

Helen- okey, jag tänkte mig typ 11-14 isf och sen bjuda på nåt att äta men vet inte vad..... och sen marängsviss fast i olika skålar så det inte är blandat så de kan ta det dom gillar. ja jag ska fundera.....
    E äter ju inte korv så det kan jag inte ta!

• Bebis050810
    Helen- min dotter eller ja båda barnen är väldigt kräsna, lilla har fått ovanan av storasyster, hon tar efter henne med allt. Så det är svårt vad man ska bjuda på, det smidigast är ju korv med bröd! får hon bestämma så blir det pannkakor, men det blir ju lixom kaka på kaka med pannkakor och sen glass, känns inte som nån mat.
    tacos gillar hon inte heller. men kanske pizzaslize skulle funka...

Jag har grejjat och fixat inför renoveringen hela dagen!! gått och gått här inne.... sen vart ute på en 45 min promenad med barnen o mammas hund på fm så min rygg värker oxå idag. Låg och läste för barnen i drygt en halvtimme förut sen när jag skulle resa mig kom jag knappt upp!! kände mig som 110 år! men vad gör man när man har saker som ska fixas och hem som ska skötas.....

Lagade tacogratäng idag det var sååå gott! sen har barnen mumsat på glass, jag tog lite med och sen har vi ätit varsin bulle som vi bakade igår, bakade chokladbullar o kanel/mandelmassabullar. Jag är konstant hungrig senaste veckorna, vill ha nåt i munnen hela tiden, försöker äta mest frukt o morötter, men på kvällen kommer suget efter bullar o kakor. sen när jag mår illa så måste jag äta för att inte må mer illa. urk! men denna veckan som varit har jag mått bättre, sluppit illamåendetabletter och varit mkt mer pigg även att jag somnar sent och är igång hela dagarna!
  • Bebis050810
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-10-10 09:19:04 följande:
    Min slemmis gick imorse. (tror jag) Det kom hursomhelst massa slem.
    Och nu sitter jag med sammandragningar utan dess like. Ska strax bege oss bort på dop, hur nu de ska gå. I värsta fall får jag väl gå hem igen.
    Då kanske förlossningen startar av sig själv snart då, det är ju det bästa. Spännande! det är ju inte för tidigt heller så nån fara med bebis är det ju inte + att de vet ju innan att han är liten.
    Ha det bra på dopet! eller lycka till om du får åka till FL

Själv har jag precis blivit utskälld av sambon!! han jobbar som en dåre på sitt jobb, men när det gäller här hemma så gör han ingenting!! mkt sällan iaf, inget spontant utan det är om jag säger till honom så kanske..... men iaf så sköter jag gärna hemmet med matlagning, klär barnen, handlar, tvättar o städar men jag vill att sambon ska göra sånt jag inte kan och speciellt sånt jag inte kan eller orkar just nu såsom att ta in studsmattan inför vintern, olja utemöblerna och ta in dom, bära ut tidningar och lyfta tunga kartonger, men jag får säga till honom 1000 ggr och han säger bara att jag tjatar på honom! han blev helt galen och skrek att jag aldrig gör nåt här hemma heller! FY fan säger jag bara! så som jag slet igår hela dagen med att tömma skafferi o badrum och bära hit och dit och gick och gick, skitont i ryggen har jag haft hela natten.
    Han kan va så elak ibland, sen går han bara ut och bryr sig inte om nåt..... inte om jag är ledsen eller om jag mår kasst. Bara ut och jobba, ett jävla ego är vad han är egentligen! kul morgon tur att solen skiner iaf så man kan ut på en promenad och skingra tankarna. Vill inte se karlen på lääänge nu!!!
  • Bebis050810
    Maddie72 skrev 2010-10-10 10:37:29 följande:
    Apropå sambon. Om han nu inte får ändan ur och gör det du inte kan just nu, tycker jag du ringer någon som kanske kan hjälpa dig, så du får det gjort. Kan vara svärföräldrar, någon stark kompis el dyl. Why not? Då kanske han skäms. Det måste ju bli gjort.
    ja det borde jag göra!! men jag tror inte han skämms iaf, han tänker inte så alls! han bara liksom "är"..... och sen får det gå som det går. Nu är han ute med sitt, jobbar och har kompis här, han skrattar och har kul det är jag 100 på och skiter fullständigt i hur jag har det eller hur jag mår! han kan va så fruktansvärt avtrubbad ibland eller hur man ska säga.... men jag klara mig fint här hemma själv med barnen, dom är mitt allt behöver ingen karl som är elak o nertryckande....
    nu ska jag fortsätta ränsa och städa upp inför renoveringen som startar imorn. Och jag som aldrig gör nåt här hemma!!! jag har fixat med allt vad gäller ta kontakt med hantverkare, beställa kakel, badrumsmöbler, blandare, badkar o toa ja ALLT! sen rensat upp osv...... så visst f_n gör jag nåt. Men först blir det en promenad med barnen i solen!
  • Bebis050810

sen när det närmar sig BF så önskar man varje kväll när man ska sova att det inte ska starta för man vet hur j-la ont det gör!! men sen på morgonen när det inte har startat så blir man lika besviken varje gång...... så har jag känt med bägge barnen iaf.
    Nu längtar man ju som en tok!!! och jag har 36 dagar kvar! inte mkt men det känns läääänge............

Idag har jag vart igång hela dagen! gick en promenad på fm, jätteskönt! kanonväder! varm o soligt! sen har jag sovit en timme på eftermiddan, det va sååå skönt det behövde jag verkligen. nu har vi ätit middag och jag ska hoppa in i duschen med barnen, sista duschen i den duschen för imorn börjar de renovera YES! vad jag ska njuta av nya badrummet o ca 3 veckor inga ful våtrumstapet på golv o väggar längre, bara kakel, klinkers i fina nya möbler o toa handtat mm mm!

Imorn ska jag till BM sen blir det 5-årskalasande på onsdag så därför är det städning o bakning på schemat på tisdag, varmbad på tor eller fre, helgen springer alltid iväg, så denna veckan kommer gå fort med, vilket är bra, då känns tiden inte så långt tills bebis ankomst!

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2