Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

skriver som en kratta..............

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810
    popcornplaya skrev 2010-10-11 06:55:44 följande:
    Godmorgon!

Är det många som köper babyskydd härinne? Vi kommer hyra från sjukhuset det gjorde vi sist också. Då hade dom akta gracos men nu har dom tydligen nyligen bytt till BRIO. Kostar 400 att hyra och eftersom man använder så kort tid så känns det onödigt att köpa.

Har en liten son här hemma som är tät i näsan och har varit det sedan i fredags, sen är han lite små hostig också fast inte alls mkt men annars är han pigg och feberfri. Skickar man till dagis ändå? Jag är ju ganska ny på det här med dagis. Men om han är feberfri och pigg borde det väll inte vara några problem eller?
    Vi kommer oxå att hyra vårt fast på Babyproffsen, det kostar 550 kr för ett med basenhet, dvs ett sånt som man bara klickar i. har vi gjort alla ggr, sen får man ha det i 8 månader.

Popcorn! Berätta hur ni hade det i lördags på er "date" :)
  • Bebis050810
    Helen C skrev 2010-10-11 08:20:53 följande:

Det är sån vanlig som dom flesta har som du har bilbälte till. Annars finns de sån bas som du klickar i.
    Men jag har alltid haft den med bilbälte så får man har den i 8 månader för 350 kr

De har även sån där med bas som man klickar i, sån kommer vi hyra, kostar 550 kr och mkt smidigare än de där med bälte om man ska in och ut mkt ur bilen och jag använder bilen jättemkt, varje dag.
    Med första barnet hade vi den där för 350 kr, jättejobbig tyckte jag den va.
  • Bebis050810

Hej tjejer!
    Idag har jag varit hos min BM.
    Alla värden va bra och järnet hade stigit och var jättebra så nu behöver jag inte dricka blutsaft nåt mer! sparar jag de pengarna.
    Vecka 34+6
    HB: 132
    Vikt: 66.  12 kg upp
    SF-mått: 33
    Hjärtljud: 142
    Blodtryck: 104/66
    Bebisens huvud är mellan rörligt/ruckbart.

Har även varit hos en vän och fikat, jättemysigt. Hon har tre barn som är 6 år 2,5 år och 8 månader. vi träffades i föräldragruppen när Alicia föddes. Tänk så stor familj kommer jag oxå ha inom några veckor, känns konstigt men mkt kul kommer det bli med så stor familj och så många barn!

• Bebis050810
    NJsmamma- vilken cool tröja! och fin mage

Jag beställer nog hallonbladste jag oxå nu, alla gör ju det
  • Bebis050810
    Annizsj skrev 2010-10-11 21:02:13 följande:
    När jag väntade Viggo gjorde jag nog marma mackor varje kväll När jag väntade Milo åt jag mannagrynsgröt och sallad Nu är jag bara sjukt hungrig om kvällarna!
    Jag är oxå jättehungrig! speciellt på kvällarna!! vet inte riktigt vad jag ska äta, vet inte vad jag är sugen på heller, så det blir en bulle, sen en morot, en morot till, en clementin, en liten kaka, en macka, ja så håller jag på.... dovt illamående med. blir fasen aldrig mätt!
    Annizsj skrev 2010-10-11 21:09:13 följande:
    Ska ni hyra babyskydd från Babyproffsen? Hur länge? Vad kostar det?

Faskiken va det värker i fingrarna nu......blir ju bara värre med domningarna å stickningarna
    vi ska hyra där. finns den enklare varianten som man sätter fast med bältet och den kostar 350 kr för 8 månader och sen en sån med basenhet som man bara klickar i och den kostar 550 kr för 8 mån.
    Sen beror det ju på hur mkt man använder bilen, vilken av de stolarna man ska ta. jag använder bilen jämt och tycker det är jättejobbigt att hålla på att sno om bältet varje gång man ska in och ut, kanske bara för 10 min på dagis, sen in i bilen igen, bort till affären 2 min bort med bilen och sen ut igen..... sen har jag ju två barn till som ska bli bältade.
  • Bebis050810
    Annizsj skrev 2010-10-11 21:43:24 följande:
    Bebis. Jasså är det så billigt??? Men vi har iaf beställt en Brio primo med basenhet. De har specielpris just nu på BP, 1295 med basenhet. Den är faktiskt ett måste denna gång. Den lill" kommer att sitta i mitten och det blir ett himla pul o fix att fixa med bältet varje gång, storebror han ju sin stora stol jämte babyskyddet. Även ni kommer ju få det trångt, om ni inte har en större bil? Vi har svenssonbilen Volvo v70, men den är kanon! Min man vill inte hyra sade han nyss, vi går igen pengarna sedan säger han, för den lär ju gå att sälja till ett  bra pris.
    Hungrig hela tiden jaaaa..men mest på kvällarna. Nu har jag borstat tänderna å tänkte krypa ner i bädden...så nu är det matstopp
    Ja det kommer bli trångt för oss i bilen, en saab 9.5 har vi och den är trängre än v70. men vi har inte råd med ny o större bil just nu, kanske till våren och då blir det mest troligt en XC90!!!
    men nu har jag precis varit på verkstad och kopplat ur airbagen där fram så bebis ska sitta där och så flickorna bak på varsin sida, stora tjejen åker framåtåkande och liten bakåtåkande, ska vi åka alla fem får det bli jag som sitter bak för sambon är för lång. det funkar nog ett tag iaf, så får vi känna på saken.....
  • Bebis050810

Vi byter blöja på en bänk vi har i badrummet och där på har vi en sån uppblåsbar skötbädd med Laban på :) funkar kanonbra! under bänken har vi skåp med lådor som alla kläder o blöjor mm förvaras i. och om ca 3 veckor har vi ett nytt fräsch badrum att byta blöja i!

• Bebis050810

Idag är det vecka 36 för mig!!  en veckan närmare BF

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2