Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-23 18:26:19 följande:
    Hur mkt har ni alla gått upp hittils? Jag har gått upp 14 kg.
    Vägde 61 på inskrivningen och nu väger jag 75 kg
    Jag har gått upp 11 kg nu i vecka 33.
    Vägde 54 på inskrivningen och nu väger jag 65 kg. 163 cm.

Man vet ju bäst själv hur man trivs med sin kropp, alla känner olika och har olika ideal. vissa vill va pinnsmala och andra kruviga, ja jag vill vara normal mot det smalare hållet men ändå behålla tuttisarma

Idag har jag och barnen varit på varmbadet, jätteskönt!! badade en timme, simmade några längder med. innan på dan var jag ute och gick med mammas hund som jag haft under dagen, det va jätteskönt höstväder och sol, jättehärligt!
    snart väntar samma procedur som varje kväll, "halv åtta hos mig", Idol, te och kaka :)
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810
    trulsa- har du haft en lugn bebis hela graviditeten är det nog helt normalt! endel är lugna endel livliga. Det är ju skillnad om det blir ändrade fosterrörelsen från massor till inga alls eller tvärtom, då ska man ju kolla upp det!

Frogster- Åhh vad spännande!! snart har du en liten bäbis på bröstet När tror de där inne på förlossningen att h*n kommer att komma?
    De har inga planer alls på att stoppa det utan de menar att du ska för nu då?

Jag hoppas min lilla kommer 1 november, skulle sitta fint :) 15 dagar innan e lagom.... men så tur har man väl inte!

-----
    Har sovit skitkasst inatt, vaknat en gång i timmen, vänt och vridit på mig, suttit uppe vid datorn, kissar....... usch! jag vill sova hela natten 22-08.
  • Bebis050810
    Kinne79 skrev 2010-09-24 11:24:14 följande:
    Jag känner inte minskade rörelser. Mitt lilla pyre har ju aldrig direkt rört sig, men trodde att jag skulle känna mer och mer iom att bebisen blir större.
    nä precis, har bebisen alltid varit lugn så är det nog en lugn bebis och då är allt som det ska. det är ju om fosterrörelserna ändras som man ska vara observant.

Nu är jag i vecka 33 och jag känner bebis massor, men det har jag gjort hela tiden. den bökar och sparkar dag som natt! skulle min bebis bli lugn och jag inte känna den på en dag skulle jag ringa fl direkt.
    men känner du rörelser då och då är det ju som det ska, i ditt fall.
  • Bebis050810
    MammaDeborah skrev 2010-09-24 11:42:31 följande:
    Jag är utsläppt från förlossningen!! Det var den längsta en och en halv timmen i mitt liv, det lovar jag! Mannen fick instruera läkaren om hur ultraljudsmaskinen fungerade (han är tekniker och servar just UL-maskinerna) och då kunde hon se att moderkakan fäster ca 3cm från livmodermunnen :) Med det fick jag åka hem!!!

Jag är lättad och mannen likaså även om han inser att han inte kommer undan en vanlig förlossning nu

Ska tillbaka om två veckor för en ny kontroll så att de ser att den fortsätter flytta sig allteftersom livmodern växer.

Läser om Frogster och önskar all lycka till! Lite i tidigaste laget, men borde inte vara några större risker för barnet.
    Åh vad härligt att höra!!! vilken toppenöverraskning inför helgen allt kommer gå bra nu ska du se!
  • Bebis050810

Jag vilar faktiskt oxå vissa dagar, några dagar i veckan. Idag har jag tex sovit/vilat 2,5 timme! nu måste jag fundera ut nån mat oxå.....

Belavon- Röd är jättefint! men tänk på vad för färg du tänkt ha på filt, lakan i vagnen, så det passar ihop om du redan köpte det vill säga.

Helen- Härligt stor mage! syns att den sjunkit än mer nu.

• Bebis050810
    MammaDeborah- nä vilken itur du har hela tiden, allt bara avlöser vartannat!! skickar dig en kram o hoppas det stannar av!

själv dras jag med illamående som suttit i typ hela dagen, urk! hatar att må illa. ska ta en postafen snart, tog en lergigan comp vid 12-snåret, men den vill jag inte ta till kvällen eftersom det ä koffein i dom.

magen e knas, först behöver jag inte gå på 2 dagar och efter det är ja hård i magen, nu idag har jag vart på dass en gång i natt o sen 2 ggr idag på dan, helt upp o ner vänd e magen, nån som har så med??

Har varit uppe hos kossorna nu med barnen o hälsat på dom o sambon, fy vad det luktar där inne nu när jag mår illa, men barnen är glada för korna o kalvarna.
  • Bebis050810
    mammadeborah- klart du inte är löjlig! helt naturligt att bli orolig, jag skulle bli supernervös!! - nervösa jag!
  • Bebis050810
    Frogster- Stort GRATTIS till sonen!!!  {#emotions_dlg.flower}  vad underbart!!!

men vad fort allt kan gå egentligen!
  • Bebis050810
    Zazz- nej vad jobbigt!! hoppas den lägger sig rätt själv tills på måndag. men vad tur eg. att de nuförtiden kan vända barnet i magen och att de överhuvudtaget kan se/känna att barnet ligger fel, tänk förr i tiden, då hade man ju inte en aning hur allt skulle bli vid förlossningen.
    Det kommer gå bra ska du se!

Mammadeborah- ja din bebis kommer antagligen lite tidigare än beräknat, men huvudsaken är ju att allt går bra!

Jag längtar sjukt mkt efter min bebis nu!! går in i vecka 34 på tisdag så den får inte riktigt komma ännu, men om drygt  4 veckor är den välkommen fast jag kommer väl gå över......

Idag är det SOL här, ska åka en sväng till Ica nu och sen promenera i em.
  • Bebis050810
    MammaDeborah skrev 2010-09-25 15:36:36 följande:
    På väg hem från affären nu. Går och lägger mig direkt. Fick en riktig värk på maxi. Helt annan karaktär på den.... Tycker bebis kan stanna ett tag till!! Har små sammandragningar men inga fler värkar. Men hon ligger väldigt långt ner. Känns som en boll i ändan eller nåt....
    Låter som du ska ta det väääldigt lugnt nu framöver så att inte bebis tittar ut snart! det är ju lite tidigt ännu. Vila och sköt om dig
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2