Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

sebbe123 skrev 2010-10-17 14:44:19 följande:
    Någon här inne som har koll på det här med sjukresor eller kanske ambulanstransport?
    Börjar bli lite orolig över det här med att ta sig till FL, gubben jobbar ju borta på veckorna och skulle det sätta igång då så ringer jag till honom så får han möta upp mig på FL det tar drygt tre timmar för honom dit.
    Barnvakt har jag till barnen men ingen som kan köra mig dit och sätta mig i bilen själv vet jag inta om jag vågar, har drygt 8 mil dit.
    Taxi vet jag inte om det går att få tag på då vi bor ganska långt ute på landet.
    Ska till Bm till veckan så ska höra med henne om man kanske kan ringa ambulans eller hur det går till.
    Det bästa vore ju om det kunde dra igång på torsdag kväll för då kommer gubben hem, men det kan man ju inte lita på.
    Jag har 9 mil till förlossningen och eftersom det gick så superfort med nr 2 så har jag tagit upp det med min BM och hon säger att det bara är att ringa ambulansen om vi känner att vi inte hinner in, aldrig tveka utan bara ringa dom!
    Borde kanske ringt ambulans förra ggn men jag trodde ju inte att det skulle gå så fort, men vi fick köra som biltjuvar!! och väl inne på förl. titta hon ut efter 7 min!
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810
    Kinne79 skrev 2010-10-17 21:59:05 följande:

Taniko- Lycka till imorgon!

Är jättekul att läsa allt ni skriver, men känner inte att jag har så mycket att tillföra. Har ju aldrig fött barn innan och har förmodligen ganska många veckor kvar till jag börjar känna sammandragningar och kan leta slemmis. När det är dags för mig så har ni ju redan era bebisar och tråden kommer nog gapa ganska tom under ett par veckor.

Nä så ska du inte känna, vi andra kommer hänga kvar här och peppa dig!!
  • Bebis050810

Skulle vart hos frissan idag men jag har mått kasst i natt, illamående och magen har "snurrat" och vart på dass flera ggr, jag tål ju inte alltid all mat pga min ibs...
    så trist, jag som ville bli fin i håret! men får ta annan dag.... barnen är iaf på dagis och nu ska jag upp på vinden och hämta ner resväskan så jag kan packa BB-väskan ska även försöka hinna o orka med en promenad innan dagishämtning vid 14.
    Har även en jättestor strykhög som väntar, med bla små söta bebiskläder :)

Datorn krabbar ännu, trots massa försök från datakille o faktura på 900!!! men han kommer snart och ska se om det är grafikkortet som krabbar? skit!! jag hatar när datorerna inte funkar, vet att det låter sjukt, men jag får nästan panik av det!! databeroende antagligen.... typ som abstinens...

• Bebis050810
    popcorn- hahahaaa gråta över att man inte får macdonalds...... ;) kan inte vara lätt
  • Bebis050810

Nu är datorn lagad igen och hoppas på att den så förblir nu!!! håller på att kopiera in massa bilder i en och samma mapp som jag sedan ska skicka efter papperskopior på, på nätet, måste göra detta nu känner jag innan det blir ännu ett datahaveri! har inte skickat efter bilder sen i nov -09 så det är ju några hundra stycken som ska beställas!
    Skulle aldrig förlåta mig själv om jag förlorade ett år av barnens liv i bilder!

• Bebis050810
    Rosen skrev 2010-10-18 15:33:56 följande:
    Annizsj skrev 2010-10-18 15:28:59 följande:
    Får kanske mer tid när jag är f ledig? Iaf när killarna är på förskolan
    jag sätter igång både facebook o familjeliv på morgonen sen e jag inloggad hela dagarna så kollar jag snabbt om nåt nytt har hänt o så. så mitt på dagarna sitter jag sällan vid datorn men e alltid inloggad ändå
    jag e till o med inloggad om jag e ute på gården o så.
    Jag har alltid datorn på, dag som natt! är alltid inloggad på fejjan o FL och kikar in titt som tätt
    Beroende av dom sidorna är jag!! så nu när datorn krabbat får jag nästan panik, jo det e sant, jag måste få se vad som sker i omvärlden med vänner o bekanta och få prata av mig!

Jag har inte minsta lilla känning! inte ens sammandragningar varje dag och har jag det är det inga onda heller, men det har jag aldrig haft med de andra barnen heller, det har bara satt igång rätt var det är, på BF-dagen första ggn och på BF+3 andra ggn, så jag räknar med att föda däromkring.
    Bebis rör sig massor i magen idag!! både högt upp och sen skruvar den sig mellan benen för nåt kitlar mig på snippan inifrån
  • Bebis050810
    carolina- vad skönt för er att allt såg bra ut med bebis!!

popcornplaya- jag köper största bindorna de har på apoteket, men visst är de inte lika stora o bra som de på BB, men stora o tjocka iaf!
  • Bebis050810
    mammadeborah- Lycka till!! hoppas du får bebis inatt nu!

Min bebis sparkar som sjutton ikväll, ja hela dagen! och skruvar med huvudet mellan benen, riktigt känner hur den skruvar ner sig mer och mer o trycker mot urinblåsan. Gör sig reda! :)
    28 dagar kvar.......
    Ska nog börja packa väskan imorn, om jag kommer till skott!!! och stryka bebiskläderna. det drar ju ändå ihop sig nu.....
  • Bebis050810
    mammadeborah- nä vad trist att det avstannade! jobbigt när det håller på sådär och kommer och går. bättre att det antingen sätter igång direkt annars kan det ju lixom bara va.....

Kwackie- ja jag tänkte väl det med k-vitaminet, "det ger man väl till bebisen" då hade jag rätt då!

williamsmamma- Lycka till idag! sen om man får blodblandade flytningar, ska man inte kontakta fl då? har precis för mig att de sägs att man alltid ska ringa fl om man blöder. eller?
    fast å andra sidan ska du ju in idag iaf.....
  • Bebis050810
    Rosen skrev 2010-10-19 10:42:49 följande:
    förresten bara en sån sak som denna: vi köpte ett bubbelbadkar för 12000 kr för ca 7 månader sen. de i affären sa att det var väldigt noga med att hålla det rent o rengöra ofta + polera ytan så det inte blir dassigt.
    JAG har polerat det en gång o rengjort det 2 ggr och min man har inte gjort den EN ENDA GÅNG!! jag kan inte rengöra det nu eftersom jag inte orkar o magen e i vägen.... SUCK säger jag bara....

vi håller ju på att renovera badrummet nu och min sambo ville oxå ha bubbelbadkar men jag vägrade, visst är det skönt och mysigt (vi har det hemma i mitt föräldrahem) men man tröttnar på det och sen måste man rengöra det en massa och hålla rent i alla rör + att vi har mkt kaklrikt vatten här. Karlar tänker inte på det praktiska och städningen utan bara på njutningen!
    Så det bli vanligt badkar sen duschdörrar utan kanter som går längs golvet för att inte där ska samlas massa kalk o smuts, sen inbyggda rör överallt för att även där slippa damansamlingar, även hängande skåp och där det är skåp med ben har jag beställt golvsockel, allt för att minimera städningen och göra den så enkel som möjligt! så tänker inte män.

Idag kommer våra svarta vitvaror!! spis, kyl, frys o fläkt

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2