Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

Går in i vecka 37 idag!! Weiiii närmare närmare...... 27 dagar kvar!

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810
    popcornplaya skrev 2010-10-19 13:28:32 följande:
    Vilken fin mage. Så hade jag gärna velat att min också såg ut utan tröjan på. Min är "lite" randigare.
    Tack :)
    Ja jag är så glad att jag inte har några bristningar, trots 3 graviditeter!

chanell- Läste på din fejja med, inte klokt vad de vräker ur sig!!!
  • Bebis050810

Tack söta ni Glad då blir man på lite bättre humör! och jag den växer en hel del nu!

• Bebis050810
    Helen C skrev 2010-10-19 16:36:06 följande:
    Jag e på sambons jobb idag och hjälper honom. Vi ska ev ta över pizzerian som hans svåger har så idag har jag putsat två stora fönster och fick rejäla sammandrgningar, men nu e de lugnt...

Ska dricka basilika te och se om de funkar. Ingenting annat funkar. Inte ens sex som man har nästan varje dag

Är det nån pizzeria i Kalmar då? och vad bra, då har du gratis käk när du vill sen!

Sex varje dag, hur pallar du det? eller kanske du som vill mest :) min lust är inte så stor just nu, hade mkt för några veckor sen men nu är lusten inte så stor alls, sen är man så otymplig...

• Bebis050810
    NJsmamma skrev 2010-10-19 16:47:07 följande:
    Bebis: Underbar mage, såå fin

Har ju vaknat med en grym huvudvärk dom senaste dagarna, och ont bakom ögonen om man säger.. ingen alvedon hjälper och jag känner mig liksom allmänt sjuk, skitjobbigt.. har sovit mer eller mindre hela dagen idag men inget hjälper. Ska iaf till bm imorgon och får höra efter vad hon säger. Bara det inte fortsätter så här för det står jag inte ut med
    Tack :)

Hjälper det inte med panodil och en kopp kaffe till?
  • Bebis050810
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-10-19 17:42:52 följande:
    På torsdag kl 08.00 ska vi infinna oss på förlossningen för igångsättning

Åh vad spännande!!! snart 2-barnsmor då

Hur känns det att ha ett datum då? att veta precis när det ska sättas igång och när bebis kommer?

• Bebis050810
    kicki08 skrev 2010-10-20 10:53:52 följande:
    MammaD: Det verkar ha stannat av här. Har nån enstaka men inget som gör så ont som inatt och imorse.
    Visserligen var det exakt såhär förra gången med. Det stannade av helt några timmar mitt på dagen och kom igång sen på kvällen. Får hoppas det blir så denna gången med.
    Jag håller med dig, hade det varit första barnet hade man åkt in för länge sen. Nu väntar man kallt hemma....
    Du skulle ju verkligen behöva ha en sovkur av förlossningen för att återhämta dig. Något du kan tänka dig ringa in om?
    Passa på att sova nu idag om du kan såklart det behövs för man vet ju inte hur långdragen förl. blir...
    men vila är viktigt, jag vet att det är svårt när man har små barn hemma och man vill hålla igång med en massa, så är man ju som kvinna ;)
    Tänk om du snart har din bebis på bröstet!! *mys*
  • Bebis050810

Idag har vi faktiskt skönt väder, ingen sol men det är hyffs varmt och helt vindstilla. har haft 2 dagar med riktigt regn och ruskväder!! men idag kunde jag ut och promenera :)
    Fick in min nya spis igår så jag har premiärbakat i den, blev en riktigt god banankaka! alltid svårt att veta hur nya ugnar fungerar... nästa bak får bli en morotskaka, sååå sugen på det! men glasyr på :)

Har skrivit klart mitt förlossningsbrev nu och nu ska jag ta tag i BB-väskan, packa det jag kan.

• Bebis050810
    Frogster skrev 2010-10-20 15:24:15 följande:
    Ni är verkligen underbara! Hjärta
    Tack för er omtanke och pepping! Precis vad jag behöver just nu!

Jag förstår ärligt talat inte själv varför jag tar åt mig så väldigt mycket!
    Står jag framför spegeln här hemma så känns det ändå helt otroligt att se ut som jag gör redan nu! Okej jag han aldrig bli så jättestor men min kropp har ändå tagit det hela otroligt bra enligt mig!

Men ändå blir jag denna lilla fluglort av sådana kommentarer...

Tog denna bild för en stund sedan...
    Ska köra upp den framför näsan på hon som var elakast i truten och fråga varför hon har (enligt henne själv) massa gravidkilon kvar med tanke på att hennes grabb är nästan 1½ år nu....
    Din mage är väl jättefin och liten!! och med tanke på att du precis har fött. Jag hade 12 kg kvar när mitt första barn var 1 år! och jättemage.
    Säger som popcorn, din vän är nog bara avundsjuk!! och försöker göra dig ledsen.
    Sen spelar det ingen roll det där med vikten, huvudsaken är ju att man trivs själv med sin kropp, liten eller stor, det känner man själv.
    sen ska man såklart inte banta när man ammar och är nyförlöst. Nyttig mat, mkt vatten och promenader är bra!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2