Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

Kwackie- vad skoj!! får du påminna om sen när det är dax så vi kan kika på dig

Har ägnat eftermiddagen åt att spela "hello Kitty med knuff" med barnen och packat BB-väskan, lite iaf....
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810
    GRATTIS Chanell och Williamsmamma till er bebisar!!! {#emotions_dlg.flower}
  • Bebis050810

Tycker så synd om er som inte mår bra, sover dåligt och har ont både här och där! stor kram till er!!

Mysigt att tråden börjar fyllas med bebisar nu man längtar ju som en galning nu samtidigt som jag är jätterädd för smärtan som komma skall!! vet ju hur jäkligt ont det gör! men man klarar det ju... men ändå, RÄDD!

mammaDeborah- Ja, jag undar oxå hur det går för Kicki?

Vad ska jag hitta på idag då tro..... stryka tvätt borde jag och sen gå en promenad, får se om målen uppnås.

Borde även åka och varmbada med barnen i em, men vet inte om jag orkar med det, dom e lite förkylda oxå, men samtidigt så är det synd om jag inte passar på nu för det är ju bara ett par veckor till jag kan bada och sen tar det ju minst 2 mån till jag kan bada igen, tråkigt för barnen! framförallt för lilla dottern, stora bada på dagis varannan veckan + att hon har lek o plask, men lilla har inget sånt och hon älskar vatten o badbus!! får väl be nån annan gå med dem om bada.

• Bebis050810
    kicki08 skrev 2010-10-21 10:02:11 följande:

Hej tjejer

lite uppdatering. hade värkar från och till hela dagen igår. Framåt kvällen var jag så slut och trött så vi åkte upp till FL för en koll och för att få en sovdos. Öppen 2 cm men lite kvar av livmodertappen. Men på gång.
    Fick en hinnsvepning som gjorde att värkarna kom tätare och ONDARE.
    Men åkte hem och svepte tabletterna och dog i sängen. Sov fram till 4.30 när jag väcktes av en ny värk.
    Började med 30 min mellan första och andra värken. Sen 15 minuter i nån timma. Och sedan dess har det rullat på med mellan 7-10 minuters mellanrum på värkarna. Exakt samma senario som när jag väntade Theo. Sjukt irriterande att man ska ha så lång latensfas och pinas.....
    Blir helt klart bebis idag eller ikväll iallafall!

Åh vad spännande!! snart får du mysa med litet knyte underbart! Lycka till! men jobbigt som du säger att latensfasen ska vara så utdragen.... gå med värkar i flera dagar är ju inte kul precis!

Själv har jag 25 dagar kvar.
  • Bebis050810

Jag har oxå gått en runda nu, 40 min var jag ute, jättehärligt väder! soligt o varmt :)
    ska dricka lite te nu och kanske ta nån macka... men ja e inte så sugen på mat.

• Bebis050810

Har varit på varmbadet i em med barnen, så skönt i det varma vattnet men mkt intensivt oxå så man är rätt lam efteråt....
    Bebis rör sig som sjutton i magen!!

Jag har BF den 15 nov men hoppas på tidigare såklart men inte i oktober, min stora flicka är född då och jag vill att de ska ha varsin månad, men 1 nov är han/hon välkommen!
    ja jag är inte färdig med allt heller ännu, inga bebiskläder strukna, BB-väskan halv packad, inte bäddat varken vagn eller spjälsäng så jag behöver nån vecka till på mig!

• Bebis050810
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-10-21 19:03:42 följande:
    Uppdterar lite från BB

Ja som ni kanske vet så kom våran prins igår med raketfart =)
    3 timmar tog de när vi kom in på förlossningen =)

Och han vägde 1760 och va 43 cm lång :)
    GRATTIS igen!!
    Var det direkt i ilfart från leklandet till BB då?? ;)

Love3- ja det satsar vi på!!

Jag stryker bara bebiskläderna första ggn de ska användas, känns så mysigt för bebis att få nystrukna kläder när den är alldeles nyfödd, så har jag alltid gjort men sen orkar jag inte såklart.... jag stryker oxå bara gardiner, skjortor o finkläder här hemma.
  • Bebis050810
    NoahLeah skrev 2010-10-22 12:04:32 följande:
    Hejsan, nu är det bara jag o Noah hemma igen, varit o lämnat farmor på stationen.
    Hann med en sväng till VC innan för att kolla så att allt var bra med Noahs hals då han blivit mer hängig men allt var finemang o sänkan var bra så det är bara vänta ut det värsta nu.

Kramar till Williamsmamma som fick en så bra förlossning, han är jättefin och skönt att allt går så bra.
    Hoppas snart få höra från Kicki också, antar att hon redan gosar med bebis nu....o man är ju inte ett dugg avis på er. *s*

Jag har fått lite problem med hemorrojder men använder en salva som funkar bra..sen har kag haft turen att slippa förstoppning, har mer problem med andra varianten pga IBS.
    Så du har oxå IBS? jag med.... ingen dröm precis! jag fick min diagnos i juni -09, började med magstrul efter andra barnet sen tog det nästan ett år av undersökningar, prover och utredningar, även koloskopi. men läkaren hittade inget så det blev IBS-diagnos. Jag har åt det lösa hållet, inte roligt!!
    Du då, hur länge har du haft det? hur har du mått under grav? bättre,sämre,lika?
  • Bebis050810
    Grattis Kicki!! Härligt! Underbart!

Popcorn- nä var sitter dom kilona??
  • Bebis050810

Idag har det vart full rulle!! massa ärenden på fm, sen hämta en kompis till Evelina som ska sova över här, då är dom stora!! E är precis 5 år och kompisen precis 6 år fyllda. Men det ska nog gå jättebra! E skulle dock aldrig våga sova borta hos en kompis ännu, men klart, hon e ju bara 5 år. Hon är inte bortlämnad så mkt heller så därför blir det ju såklart svårare. Brukar sova borta hos mormor 2-3 ggr/år.

Min mormor fyllde 88 år idag med så em har vi vart där på kalas sen hem och stekt pannkakor till barnen nu spelar dom lite spel och strax är det dax för pyjamas och sen mys med Idol i soffan! gubben e på Elmia.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2