Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

Taniko- Det verkade ju som om din sambo hade ändrat sig och ville bli "frisk" igen eller vad man ska säga, men tyvärr är det nog så att han inte kan fullt ut utan hjälp, går han hos AA och psykolog nu? Har man ett visst beteende så är det ju tyvärr så att det är svårt att bryta det. Jag har levt med en man som var mkt "märklig" inte alkoholproblem då men mkt kontrollerande och hade sina speciella "riter" och bestämda synpunkter och det var inte lätt kan jag säga, var tsm i 3 år, till och från. Jag älskade honom så trots att han gjorde mig illa och jag fick straff såsom att jag inte fick ha mina saker i rummen i hans lägenhet, han stängde av rum till rum, jag fick inte köpa hem nya blommor till köket för det va mina och då slängde han dom, jag fick inte ha mina prydnadssaker och kort på föräldrar i tv-rummet, tillslut var det bara en byrå jag fick använda i sovrummet, helt sjukt om man tänker efter!!! men jag älskade honom och då är man dum och stannar kvar. jag va dessutom bara strax över 20 år och han 11 år äldre med 2 barn sen tidigare förhållande.
    vad jag menar med denna historian är att man hela tiden tror att han ska ändra sig, det kommer bli bra, man har bra perioder tsm och myser och önskar, men sen kommer helvetet tillbaka. Hoppas din karl kan hitta en väg att ändra sig och må bra, han har antagligen så dåligt självförtroende att han låter skiten gå ut över dig! och det är inte rätt, du och barnen måste få må bra, det är ni värda! Som det verkar är det nog så att det enda är att ni flyttar isär och ser vad det leder till......
    Hoppas du inte tar illa upp nu! bara lite tankar på vägen. Kram {#emotions_dlg.flower}

Mammadeborah- jag tycker verkligen så synd om dig, så här kan du ju inte ha det, du kommer ju inte orka mer snart, de på fl borde väl förstå att det inte är hållbart!! Hoppas det kommer igång nu under dagen och att du får din skatt till kvällen!
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810

Idag går jag in i vecka 38 nu är det verkligen nära! men än får liten bebis inte komma, vill ha 2 veckor till på mig att fixa allt hemma, men sen så.... visserligen är magen ivägen och jag har ont i ryggen och allt e obekvämt när man ska sitta eller sova, men 2 veckor borde jag stå ut...

Snickarn ringde precis, han e på väg ner, så då kan nog plattsättaren kommer imorn bitti. om nu allt fungerar!! vill ha badrummet klart inom 2 veckor!

• Bebis050810
    Kwackie skrev 2010-10-26 10:30:58 följande:
    ska iaf sätta ut det recept jag använder för lussebullar på min blogg om ngn var intresserad
    Tackar
    popcornplaya skrev 2010-10-26 10:33:17 följande:
    Idag var den stora dagen då med dagisfotografering, första för oss så det känns kul. Sonen blev så fin så i sina nya kläder och jag fixade håret på honom.
    Vad söt han är er son! kommer bli ett kanonkort :)
  • Bebis050810

Jag ringde nu och kollade om pris för att hyra en TENS här http://www.cefar.se/campaigns/Foundation_0706/femina/
    kostade 470 spänn för 4 veckor!!! nä det betalar jag inte, tänk om jag inte ens behöver den sen.....
    vid mina  2 tidigare graviditeter har landstinget subventionerat priset och man har kunnat hyra den för 100 kr, mkt bra och jag har haft nytta av den men 470 är alldeles för dyrt!
    Nån som vet nåt annat billigare alternativ?

• Bebis050810
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-10-26 16:02:20 följande:
    Troligtvis kommer jörgen vara pappaledig året ut.
    Sen kommer han ju inte isoleras helt från andra barn så klart utan han har ju kompisar han kan leka med ändå. Men vi känner att vi inte vill utsätta linus för alla bakterier som kommer från dagis tyvärr =(
    Ja det är ett bra beslut när han är så liten och infektionskänslig och precis som du skriver, ni kan ju ta hem kompisar så han får leka och snart är det ju december och då kan ni ju mysa massor med lussebak, pepparkaksbak, pyssla och pynta
    Belavon skrev 2010-10-26 14:04:59 följande:
    Hörde på föräldragruppen igår att här får man låna gratis från sjukgymnast via vårdcentralen. Sedan har de på förlossningen att låna om man inte vill ha någon hemma.
    Ja förut när jag väntade mina andra barn så fick vi hyra genom MVC för 100 kr för 3-4 veckor och sen lämnade man tillbaka den på BB, men nu har landstinget dragit in den tjänsten :( så typiskt för det har varit en bra hjälp för mig! har avledit smärtan endel för när man har tensen att koncentrera sig på så har man inte tänkt på värkarna lika mkt + att den tar ju såklart bort endel av smärtan.
  • Bebis050810

Skönt att du har energi idag Helen, själv är jag helt off, ingen ork, ingen inspiration till nåt, har inte gjort ett skit idag!! mer än att lämna/hämta barnen, handlat och lagat mat.

• Bebis050810
    MammaDeborah skrev 2010-10-26 20:30:52 följande:
    Får åka vidare till Norrköping men förlossning i natt blir det med största sannolikhet. Det gör ont!!!! 3-4 min mellan värkarna, 2cm öppen och ingen vattenavgång. Imorgon har vi henne här!! Längtar otroligt mycket! Kram på er alla!
    Jobbigt att få åka runt och leta plats! men vad härligt att du snart har bebis på bröstet!! Stort lycka till!!
    Helen C skrev 2010-10-26 20:49:35 följande:

Har tömt tarmen 3 ggr idag, inte vanligt hos mig iaf.

Lycka till Mamma D

Ja men då är det kanske nåt på G för dig oxå inom de närmaste dagarna, kan ju hoppas!
  • Bebis050810
    Maddie72 skrev 2010-10-26 20:53:25 följande:
    Någon som vet när dessa 10 pappadagar kan tas ut?
    Måste de vara i ett svep?
    Måste det vara i direkt anslutning till förlossning?

Maken min har ett ganska knepigt jobb och "måste" nog kanske jobba i all fall. Kul eller hur?
    Jag är inte säker men TROR att man kan ta ut dom fram till barnet är 60 dagar gammal. Rätta mig nån som vet!
  • Bebis050810
    Helen C skrev 2010-10-26 21:28:37 följande:
    bebis- Man vet aldrig. Men hon e aktiv och för rumpan fram och tillbaka hela tiden. Ska dom inte lugna ner sig=)??
    jo det sägs ju att de ska bli lugna dygnet/dygnen före det är dax. men att "tömma" sig är ju iaf ganska vanligt innan.
    Jag har alltid skrivit graviddagbok så det är så kul att gå tillbaka och läsa hur det va under de andra graviditeterna från vecka till vecka :) och kanske hitta likheter och täcken på att det är på G!
  • Bebis050810
    Annizsj skrev 2010-10-26 21:47:45 följande:
    Läst denna sida men inte mer. Så jäkla mkt nu, skolan tAr kål på mig!!! Sen har hAr jag panik då mina händer svullnat upp så mkt att mina ringAr inte går att ta loss! Tänk om jAg måste knipsa bort dem på nåt sätt??? Eller hur gör dom??? Helene-- är du väldigt hungrig också? Blir nog barn snart för er Chanell- jobbigt med din rygg, kommer nog kännas bättre när du nu får hjälp!
    Beundrar dig verkligen som orkar plugga nu!! och med 2 små barn oxå och bebis i magen!! hade aldrig pallat! jag bara "är" om dagarna... gör inte mkt mer än nödvändigt....
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2