Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

MammaDeborah- tycker så synd om dig som har det så jobbigt!! skulle vart helt slut vid det här laget och du som har så mkt omkring dig oxå med alla barn osv...! Skickar en kram och hoppas på att det kommer igång på riktigt NU eller att det stannar av helt så att du får sova bra en vecka iaf. Att det ska vara så olika från person till person och från graviditet till graviditet, trist, men livet är inte rättvist.
    Jag känner ju inget alls, bara sammandragningar men inga onda direkt.

Däremot så trycker bebis så mkt upp mot min bröstkorg, mot revbenen eller vad man ska säga, detta känns mest när jag ligger ner så jag sover jättedåligt!! har haft detta 2 nätter nu. Känns som bebis spjänar emot och sträcker på sig i full längd och trycker benen upp mot mitt bröst, gör jätteont längst upp på magen mot bröstkorgen på höger sida, så jag kan knappt sova.
    Nån som känner igen det??

sen har ryggen börjat värka när jag sitter upp, börjar väl bli tungt nu med stora magen för min lilla kropp.
    Bökar och sparkar och har sig gör bebisen massor!! helt vild! och så kittlar den mig mellan benen med, när den bökar så mkt så känns det nästan obehagligt, det gör ont och känns ibland som man ska kissa på sig.

Idag är det BM-besök som gäller så ska ta och hoppa i duschen nu...
    V 36+6 idag. 21 dagar kvar till BF, det är ju inte länge om man tänker efter! men går man över kan det ju vara nästan 14 dagar till..... tror det är 2 veckor man "får lov" att gå över i Kalmar?? men jag tror inte det blir många dagar över isf... känns inte så. 

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810

Jag har inte heller hört det där med ambulans om inte bebis är fixerad, kan ju bara inte stämma! för oftast fixeras ju inte barn nr 2,3 osv... utan förblir ruckbart fram till förlossningen.

Fasen jag är skit seg o trött idag!! ingen ork och jag känner att det är nån frökylning på G, har noll ork..... och så ska jag köra till BM snart, 4 mil dit. Orkar inte bli förkyld nu, så drygt. sen värker ryggen massor nu när jag sitter. Vill bara bädda ner mig och sova nu!!! sen är det lek o plask för stora ikväll så det blir ingen vila än på typ 8 timmar...

• Bebis050810

Vart hos barnmorskan nu, men fasen vad trött jag blev!! höll på att somna i bilen flera ggr! det är så otäckt när det blir så, jag blinkade till flera ggr och va "borta" en halv sekund då och då, då blir man rädd! fattar inte varför jag blev så himla trött men jag misstänker att det är nån infektion i kroppen :(
    med bebis va det bra iaf
    sparkar som sjutton!! helt vild är den!

Vikt:. 67 kg. Upp 13 kg sen inskrivningen.
    Blodtryck: 114/64
    SF-mått: 35
    Hjärtljud: 140
    och nu är bebis fixerad!! Välkommen att kika ut 1 nov HEHE

Ska fixa lite käk till familjen nu, jag tar nog bara nåt enkelt till mig, moror och en clementin typ, är inte alls sugen på nåt!! sen blir det Lek och Plask! Sen ska jag ligga på soffan vill jag lova!!!!!

• Bebis050810
    popcornplaya skrev 2010-10-25 13:09:57 följande:
    Ja jag har haft vattenkoppor men vad jag förstått så kan bebis bli smittad ändå fast det är lite mindre chans bara. Men mest jobbigt blir det nog att ha en pojk hemma sjuk med vattenkoppor när man har en lite bebis.

Jag har bara för några dagar sen läst om vattkoppor i en föräldratidning jag köpte, där stod det att om mamman hade haft vattkoppor så kan inte bebisen få det innan 6 månaders ålder.

Såklart skulle det vara jättejobbigt om barnen fick det när man har en precis nyfödd bebis, ingen dröm precis!! mina barn har inte heller haft det.

• Bebis050810
    Kwackie skrev 2010-10-25 13:35:32 följande:

här e då resultatet av allt tjat om julmust mm... 42 lussekatter, 23 lussebullar o 1 "lusse"butterkaka
    luktar gott här hemma nu
    ska iväg o hämta barnen o leta rätt på julmust som vi kan ha till
    Vad gott!!!!!! Supersugen blev man nu!! har faktiskt planerat in ett bullbak närmsta veckan, de jag bakade för 2 veckor sen är nu slut såklart

Vad har du för recept på dina lussebullar?
  • Bebis050810

Åh jag blir så galen på vårt badrum, det bara strular hela tiden med renoveringen!!! orkar inte ha massa sånt skit att tänka på nu med när man ska ha bebis snart. Jag vill att det bara ska bli klart denna veckan, men det verkar inte så...... golvvärmen som vi ska ha har skapat endel problem, först skruvade snickaren en skruv direkt i slangen så då va det bara för honom att bryta upp golvet, sen fick jag ringa och fixa med ny slang, massa samtal hit och dit hela fredag fm, sen la han golvet utan att skruva limmade bara och sen körde han hem till sthlm i fredags, där han bor, typ 50 mil härifrån utan att slutföra sitt jobb!! massa småfix här och där som han bara sket i!! sen igår när sambon skulle städa ur badrummet för kakelsättaren skulle komma idag på morgonen så upptäckte han att golvet rör på sig, det sviktar lixom, så då kunde inte plattsättarn göra nåt idag, nu ska vi se om vi kan fixa golvet själva ikväll och går inte det får vi lov att bryta upp golvet IGEN och göra om allt!!! och imorn kommer badrumsmöblerna. plattsättaren skulle göra sitt jobb denna veckan och sen skulle badrumsmöblerna upp till helgen och sen badkar, toa och dusch och allt det veckan efter det och då räknade jag med att det skulle vara klart till helgen 6-7 nov så att jag sen kunde slutstäda och göra allt fint och plocka in allt i skåpen igen! men det ser mörkt ut.............. blir så ledsen vill ju ha det klart till bebis kommer!
    FAN blir så arg på denna snickaren!

• Bebis050810
    Taniko- Skickar en stor kram till dig!! Lider med dig, känns så i mitt hjärta att han inte behandlar dig med respekt!

Helen- Blev så sugen på scones när du gjort så jag bakade oxå en plåt som vi mumsat på nu

Nu har jag ringt upp snickarn så han ska komma ner igen, trist att det är typ 50 mil bara.... det tar ju ett tag lixom, men hoppas han kommer imorn!! han skulle ringa imorn bitti.

Ska lägga mig nu och se om jag kan sova bort förkylningen som är på g.... ja om jag kan sova, ryggen värker massor när jag sitter och det trycker mot revbenen o bröstet så mkt när jag lägger mig ner.
  • Bebis050810
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-10-25 22:43:19 följande:
    Nu har jag min plutt inne på rummet och myser
    Han vaknade för o käka o få ny blöja sen somnade han lika fort igen :P Heheh!

Vägde han ikväll också , och nu väger 1790 så han har gått upp 30 gram sen igår
    Vad mysigt att ni får vara tsm nu!!
    Carolina13 skrev 2010-10-25 22:15:12 följande:
    Jag har en liten fråga =)
    jag har ätit järntabletter och folsyra länge under graviditeten, nu börjar tabletterna sina igen... men visst e det rekomenderat att man ska äta det även när man ammar ? Så det e någon idé att köpa på sig mer?
    Järntabletter behöver du inte äta efter förl. om du inte har dåligt värde. Jag hade 132 i vecka 36 hos barnmorskan så hon sa att jag inte behövde dricka mer blutsaft. men jag äter multivitaminer "ACO Kvinna", typ samma som "mitt val kvinna" och dom kan du ju äta under amningen oxå, det är bra.
  • Bebis050810

NU kom våra nya badrumsmöbler!!!! synd att inte badrummet är helt klart så dom kan sättas in, hoppas bara nu på att snickarn kommer ner idag så det går framåt!
    Längtar sååå efter nytt o fräsch badrum

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2