Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

MammaDeborah skrev 2010-10-22 18:44:20 följande:
    Nu har jag bestämt att bebis får stanna i magen åtminstone ett dygn till. Ska skriva högskoleprovet imorgon så jag har inte tid att föda barn nu och har hon väntat så länge kan hon vänta nån dag till, eller vad säger ni? *ignorerar sammandragningarna i magen*
    Att du orkar!!! skulle aldrig palla! Stålmorsa där
    Rosen skrev 2010-10-22 16:17:03 följande:
    vad har ni andra för sf-mått o vilken vecka är ni i?
    jag är i vecka 39+1 och har 38 i sf-mått
    SF-måttet brukar ju följa veckorna så det är helt normalt mått för dig :)
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810
    NoahLeah skrev 2010-10-22 19:02:45 följande:
    Bebis: Ja, jag fick min diagnos efter att ha haft blödningar...en jävla skitsjukdom är det.
    Går ju i skov hos mig och denna graviditet har det varit hemskt, vissa dagar har jag bott på toaletten o inte vågat mig utanför dörren, de gånger jag har haft viktiga ärenden har jag fått strunta i att äta.
    Det även därför jag inte kunnat äta ngn järnmedicin, det har pajat magen ännu mer.
    Hur länge har du haft IBS?
    Ja jag får oxå springa på dass mer vissa dagar när jag ätit nåt jag inte tål! men det svåra är ju att man inte vet vad man tål eller inte, växlar ju så från dag till dag och från gång till gång!! ena dagen kan jag tåla pasta o köttfärssås, nästa gång jag äter det blir jag jättelös i magen! likaså med andra maträtter, helskumt!
    Det jobbiga är det sociala livet, man få tacka nej till mkt man egentligen vill göra men inte vågar för taobesöken.... som middagar osv. Jag hatar denna sjukdomen! verkligen! sen mår man bättre när man bara är hemma men ska man göra nåt så stressar man upp sig och då ballar magen ur! Är det så för dig med??
    Jag var mkt mer social innan detta. men försöker så gott jag kan nu.
    Fick tex ställa in frissan i måndags för magen kurrade och va inte alls som jag ville.... skit oxå!
  • Bebis050810
    Taniko- Äter du några tabletter nu under graviditeten som är stoppande? eller vad äter du annars som stoppar upp?
    Jag äter inget sånt men dricker provivashots varje morgon, verum laktosfria hälsofil till frukost och lactiplus tar jag regelbundet.
    Är det nån mat som du alltid tål? och mat som du absolut inte tål?

Jättetrist väder här idag!! regn o mulet, jag som tänkt gå min promenad idag, även imorn. har bara gått tis,ons denna veckan så det hade vart skönt. Hoppas det blir uppehåll framåt em. Vet inte vad jag ska hitta på idag, finns ju hur mkt som helst att göra när man har hus men orkar.... och hitta inspiration..... näää
    Kanske ska tvätta upp de nya bebissängkläderna iaf! Strykningen skjuter jag på varje dag.........
  • Bebis050810

Jag orkar inte ens tänka på sex........

Trött nu efter över ett helt dygn med 3 barn! mina två och så en lekkompis som varit över natten, mkt lek och stoj o bråk blir det! och mkt underhållning o pass på barnen. Har precis ätit nu och snart ska jag slänga mig på soffan och dricka te och äta bulle :) under om tv:n visar nåt skoj ikväll.....

• Bebis050810
    Chanell- Stort Grattis till lilla Freja!! Underbart! ja då va hon ju stor för att va lite prematur, A vägde 3050 g och va 50 cm lång och hon föddes på BF+3.
    Ni blir säkerligen utskrivna imorn

Williamsmamma- ja så känns det när mjölken rinner till!! inget skönt precis och särskilt om man inte får amma precis när man känner att "nu sprängs dom!!!" men härligt att amningen fungerar! mys på
  • Bebis050810
    MammaDeborah skrev 2010-10-24 09:36:38 följande:
    Fortfarande värkar men diffusa. Det var svårt att äta frukost. Magen har börjat köra lite och det är ju bra eftersom den envisas med att vara hård.
    Känner mig förväntansfull och väldigt nervös. Kan ju berätta att vi hade sex igår med förhoppningen att nåt skulle hända.
    Känns i kroppen som att nåt är på g. Dessutom är det fullmåne idag
    Håller mina tummar att det är på G!! du har haft förvärkar länge och väl nu.... så nu tycker jag att bebis kan titta ut!

Vet inte vad jag ska göra idag, sååå tråkigt trist regnväder idag, då får man inte lust till nåt. Blir väl att bara gå hemma och skrota, kanske stryka, packa lite mer på väskan, leka med barnen. sen ska vi till mamma på rotmos i em :)
    Imorn är det BM-besök för mig, går in i vecka 38 på tisdag!!
  • Bebis050810

.....Nu ser jag att sambon håller på att bära in våran nya kyl och frys så då blir det till att ta tag i det, flytta över allt. Svarta är vitvarorna, sååå snyggt!!!
    snickarn kommer i em och ska få allt på plats.

• Bebis050810

Vilka fina magar tjejer! och din mage Helen har verkligen vuxit!!

Nu håller jag på att stryka bebiskläderna

• Bebis050810

Nu har jag äntligen fått tummen ur och strukit alla bebiskläder i storlek 50/56 och lagt ner dem i BB-väskan, den börjar fyllas på nu. Blöjor, amningskupor, amnings-bhar, bebiskläder, nappar, bindor, lite,hygiengrejer, förlossningsbrev, blodgruppspapper, några amningströjor, mitt te är nedpackat, så det är en bra början iaf

Har även strukit spjälsängkläderna men sambon har inte flyttat upp botten på den ännu så jag kan inte bädda... bäddsetet till vagnen ska tvättas snarast och strykas sen kan jag bädda där med :)
    Börjar få lite ordning på alla förberedelser men än får inte bebis komma, vill ha badrummet klart först så jag kan plocka in alla bebiskläder o Alicias kläder i garderoberna där och städa upp i huset efter all byggdamm!!! tar väl minst 10 dagar tills badrummet är färdigt och sen städ o plock så blir det kanske lagom att bebis kommer i vecka 45, gärna på helgen där, fredag blir bra så mamma kan ha barnen i helgen där tills jag kommer hem från BB Heheheeee
    vilken plan va Tungan ute eh det blir som det blir, bara allt går bra så spelar det ingen roll såklart!!

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2