• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Bisquit

Frogster, usch vilken hemsk dröm. Skönt att du fick lite buffar som svar då.

Vilken konstig vän.... Hmmm.

• Bisquit

Tänkte ang liberoklubben och pamperspåsen och allt vad det heter.
    Tydligen så får man ju allt det här på sjukhuset när fött barn.
    Men är det nån som vet om alla får det eller bara dom som har anmält sig till alla klubbar?

Hur ska sjukhuspersonalen hålla reda på allt?

• popcornplaya
    Bisquit skrev 2010-05-18 13:19:56 följande:
    Tänkte ang liberoklubben och pamperspåsen och allt vad det heter. Tydligen så får man ju allt det här på sjukhuset när fött barn. Men är det nån som vet om alla får det eller bara dom som har anmält sig till alla klubbar? Hur ska sjukhuspersonalen hålla reda på allt?
    Det är inte alla sjukhus som delar ut det. Jag fick inget när jag hade fått sonen i alla fall även om jag var med i klubben.
    Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
  • Bisquit
    popcornplaya skrev 2010-05-18 13:30:09 följande:
    Det är inte alla sjukhus som delar ut det. Jag fick inget när jag hade fått sonen i alla fall även om jag var med i klubben.
    Men va dåligt! Dom skickade inte hem det i efterhand då?

Ska man gå med och "trakaseras" av en massa erbjudanden och förmodligen telefonförsäljare så vill man ju ha nåt för det. Eller? *s*
  • NoahLeah
    Frogster skrev 2010-05-18 10:56:26 följande:
    Fy vad jag har sovit illa i natt! Har vaknat TRE gånger, sjöblöt av svett och med bultande hjärta för att jag drömt att jag började blöda som sjutton! Alla tre drömmarna var väldigt lika. Varje gång visste jag att jag var tvungen att komma iväg och bli kollad för att liten skulle överleva. Men varje gång stod jag lika förvirrad och maktlös och visste inte alls vart jag skulle åka, vart jag skulle ringa.... Bara en liten stund efter att jag vaknade sista gången så gjorde lillgrodan detsamma och började stoja runt där inne! Okej att det alltid är underbart när liten rör sig! Men den här gången var det verkligen något extra! Så skönt att få bekräftat att det är bra med liten efter att ha haft så hemska drömmar.... Tror drömmarna bottnar i att jag satt länge igår och diskuterade mitt numera ex med en vän. Blev väldigt mycket prat om just abort då han tycks tro att det är något man gör enkelt och med det bara typ "stänger av" allting som rör barnet. Att allt bara försvinner <POFF> för att man tar bort barnet! Han förstår alls inte att man faktiskt har känslor också...
    Fy vilken hemsk dröm, förstår att du sov dåligt.
  • NoahLeah

Idag har vi besökt fsk på Noahs lediga dag då det var orionloppet o glass..får man ju inte missa.
    Har även hunnit med en shoppongrunda så nu finns det lite nya sommarkläder i garderoben.

En liten fråga (kommer inte ihåg)...får man bada ute i sjö/hav el är det enbart pool som gäller när man är gravid??

• frukarlssonn

Ja de verkar ju olika de där va man delar ut. Jag fick två kassar med mig hem, en från LIbero och en från Pampers!

♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
  • Bisquit

Taniko, så länge inte slemproppen eller vattnet gått så är det bara att bada på.

Undrar om det gäller uppvärmda badtunnor med? *funderar*

• NoahLeah
    Bisquit skrev 2010-05-18 13:42:54 följande:
    Taniko, så länge inte slemproppen eller vattnet gått så är det bara att bada på. Undrar om det gäller uppvärmda badtunnor med? *funderar*
    Vad skönt, har ingen lust att sitta på stranden hela sommaren. *s*
  • Hedi

Hm varför skulle man inte fa bada i havet och sjöar?

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2