• Beccalie

AVA klinik i Riga

Får väl skriva upp mig på listan. :)

På gång   
    Wonders:  ET 10/4 troligen. 
    Fire07: ÄD nr 1, ET prel 30/4
    Beccalie: 2 avbrutna IVF, ÄD nr 1 ET nya Ava 9/4

Swede: ÄD nr 1, ET 2/4

Ruvar    
    WildaMathilda: 3 ÄD AVA Åbo, 4 ÄD AVA Riga (gamla), 1 ÄD AVA Riga (nya, ruvar nu), Dotter född 2012.
    Redan47: 2 vuxna barn, ÄD ET 28/10, missfall mellan ruvardag 8-15. (ÄD 2) FET 10/12 , minus,FET 2 20/2. TD 5/3 minus. ET 29/3 i Aten; TD 10/4

Gravida 
    Snorpan: 44 år, 2 barn, (10 IVF), ÄD1 nya AVA, ET 140127, Tvillingar BF 141014  
    Vårlängtan:14 ÄD, ET 140127, BF 141014 
    Veris14:  2 IVF,  BF1410?  

Wonderstruck: (3 IVF) ÄD nr 1, nya AVA ET 15/1 2014, VUL 28/2  
    Li02: (2 äldre barn) (3 IVF) ÄD nr 1, nya AVA, ET 5/10. VUL 8/11 BF 22/6   
    Krvik: (Första) ET 7/10. RUL 20/1, BF 27/6   
    Lisa: (2 äldre barn) ÄD nr 1 ET gamla AVA 17/10. BF 3/7.  
    Callimero: 13 IVF, första ÄD på nya AVA, ET 21/10, VUL 25/11, Planerat snitt 30/6    
    Hösttjej: FET 23/10, testar positivt 4/11.   
    Mammsen2012: 1:a ET blev bebis 2012. 1:a FET 21 nov -13 , BF 13/8  
    Helisa: ÄD nr 1, gamla AVA,  ET 9/12, TD 18/12, VUL 9/1, BF 27/8  
    MrsCecilia: (6 IVF, 8 ÄD, Avbr graviditet i v.21) FET 11/ 12.    
    Skade: (första) ET 23/12 VUL 24/1 (prel)   
    Fru84: (gravid efter 6 försök, FET 20/2-14) 
    Glittra: 1 vuxet barn, 2 MF, 2 misslyckade IVF, 1 ÄD gamla AVA dotter född feb-13, FET 31/1 gamla AVA BF 21/10

Fått barn    
    Ahm66: 2 avbrutna IVF, Donor 1-3 avbrutna ÄD, 2 FET minus- Donor 2-1 ET ÄD minus, 1 FET minus. 1 FET - Tvillingpojkar födda 1/7-2013 (10:e gången gillt !!!)    
    RigaMaria: 5 ÄD, pojke född 7 maj 2013    
    TyckOmMig: (14 barn på naturlig väg) 2 IVF 2012, 1 ÄD på gamla Riga ET 4/6 - tvillingflickor födda 22/11-13.
    Sissan: 3 ÄD,Flicka född 17/7-2013   

The75: 3 barn (1bio) 8 ÄD 2 MF 2 ÄD barn -11 och -13
    Vivela: 3 IVF (Varav 2 avbrutna), 4 ÄD Sverige, 1 ÄD Riga (gamla AVA- kliniken) Kille född 9/1 2014v26, BF 27/6 -14
    WildaMathilda: 3 ÄD AVA Åbo, 4 ÄD AVA Riga (gamla), 1 ÄD AVA Riga (nya), Dotter född 2012.

• Beccalie

Tackar swede, du med!

Du är en vecka före mig, ser jag. Har du varit och sett kliniken redan eller väntar du också till dagen innan med att åka dit?

• Beccalie

@zaq1234: Det var redan sagt för ca 1 månad sedan att det fanns två donatorer som kunde passa mig och min sambo, så jag antar att det inte bara vara våra önskemål utan även donatorernas cykler som var matchade. Dock sades det preliminärt den 9nde april för mig att vara på plats. Och det fick stå fast igår då antagligen donatorn kollades igen och min sambo fick klartecken att vara på plats den 4dje. Vi kör blastocyst och inte 3-dagars som det talas om. Någon mer undersökning har inte nämnts än. Har bara varit på ett ultraljud då jag fick höja östrogen-dosen lite till, men det är väl inte otroligt att det kan bli någon snabb fråga om nytt ultraljud lol.

Vad är det för spruta folk pratar om? Jag har inte behövt att ta någon spruta denna resa. Har antagit att östrogendosen i sig håller mensen borta. Eller är det om man själv ligger betydligt före donatorns cykel som det behöver mixtras så för att komma i synk?

• Beccalie

@zaq1234: Kan tilläggas att jag bor i Stockholm och hade möjlighet att träffa koordinatorn Nadia på plats här under en av sina "månads"-resor till Stockholm.

• Beccalie

@zaq1234: Hur gammal är du? Och var har du behandlats tidigare? Om du fortfarande har möjlighet att använda dig av den offentliga vården och deras remisser, så skulle jag absolut rekommendera det. Jag blir 42 så jag hade inte tid att stå i Stockholms-kön.

Mediciner kan man få utskrivna i Sverige också om man går till privatläkare.

• Beccalie

wonders: Vad skumt, jag ska vara där samma tid. Låter som att vi har blivit dubbelbokade. Eller om det är löpande band-principen... hm... det löser sig. :)

• Beccalie

Apropå Sophia-hemmet har jag varit helnöjd med service och information etc. Dock gick det dåligt med äggproduktionen, men jag har inget annat att jämföra med. Tänkte Menopur var det starkaste som används i Sverige och då inte det tog speciellt mycket så var det väl kört. Intressant att höra att det kan bli så stor skillnad att gå någon annanstans. 

Då det gäller Riga så tycker jag att informationen har varit väldigt torftig. Det är nästan bara när man själv ställer frågor man får svar. Och vi har fortfarande inte läkarens namn, även om transplantionen är så nära förestående. Det verkar som att Jelena är mer serviceminded än Nadia, som jag har som koordinator.

Får bara hoppas allt går bra därborta då det gäller.

• Beccalie

zaq1234: Jag halkade in på ett bananskal till gynekologen Eva Einarsson då jag skulle göra ultraljud på Strandkliniken och sambon hade bokat in mig på annan dag än vad han sade till mig. Så det blev panik då ingen läkare var på plats och barnmorskan var sjuk och ultraljudet skulle tas den dagen eller dagen innan. Barnmorskan lyckades få tag i Eva som tidigare tydligen har jobbat hos dem ibland. Hon ska snart flytta till Nacka Forum från innerstaden. Kan vara värd att kolla upp.

Och credit till Strandkliniken som löste situationen så fint fast jag aldrig blev kund hos dem! :)

• Beccalie

swede: Lycka till och tackar! Ja, det är idag han var där och han lät också väldigt positiv om kliniken. Har inte kommit hem än så jag har inte hört allt.

zaq1234: Så lite så. :)

Sissan: Ja, det är på nya jag går. Skönt att höra.
    Krvik: Tackar!

Micro: Jag hade också mycket tankar i vintras och sorg över att behöva lämna IVF-andet så abrupt. Hade ingen aning om att jag bara hade en fungerande äggstock innan jag började den här resan och att det var så svårt att få några att växa till sig på den som var kvar i den här åldern. Att reproducera sig är ju vad man vill. Men bättre ett barn som är likt en på vissa sätt än att adoptera. Få känna känslan av att vara gravid etc. Bara att bita i det sura äpplet så får det andra ge sig med tiden, antar jag.

Lycka till även ni andra! (det kan vi alla behöva ;) )

Svar på tråden AVA klinik i Riga