• Beccalie

AVA klinik i Riga

Lycka till ni som ruvar, är gravida eller är på gång. :)

Dessvärre verkar det inte gå vägen för mig denna gång:

Nu har jag fått det svart på vitt; blödningen som började igår morse och de hemska kramperna som dök upp några timmar senare och satt i hela dagen var tecken på ett begynnande missfall.

I fredags var HCG 530 och i måndags bara 854. 
    Och nu idag så är det 860 och jag har fortfarande magont och blödning.

På VULet som gjordes såg man att slemhinnan hade släppt från ena väggen och höll på att kana ner. Nytt HCG ska tas på söndag då den svenska doktorn (yep, svensk läkare i Norge. Många svenskar på sjukhuset så här i semestertider) förväntar sig att se en halvering.

Känns så där lagom kul nu när man för en gångs skull hade fått ett att fastna. 

• Beccalie
    zaq1234 skrev 2014-07-17 18:15:23 följande:

Har idag gjort Ul slemhinna var 8,1 mm så det blir FET den 25 juli.

Funderar på att sova där natten innan, har ju åkt över dagen förut men tänkte att det är bättre att ta det lugnt innan, det är ju lite stressigt att flyga samma dag.

Har ngn bra tips på hotell ?

Jag kan också rekommendera Teater-hotellet:

www.booking.com/hotel/lv/city-bruninieks.sv.html

Förra gången jag och sambon åkte fick vi ett dubbelrum comfort till samma pris som de vanliga rummen (som också är riktigt trevliga). Personalen verkar uppgradera en då rummen inte är upptagna. :)

• Beccalie

Det här blir mer och mer skumt.

Hade alltså HGC 854 i måndags och 869 i torsdags.

Började blöda i onsdags (tror jag det var, annars tisdags) och blöder och har ont i magen fortfarande.

Nu idag är HGC 1103. Embryot kan fortfarande inte hittas i varken livmoder eller äggledare. Ett missfall och ett som växer ibland och är möjlig utomkveds (i sådana fall, var)?

Nytt HGC och ultraljud är inbokat till tisdag.

• Beccalie

Jag fick plus först dag 18, men det var med ett sämre test än Clearblue. Krävde 25 HCG för att se något. Kan möjligtvis ha sett något dag 17 men då testade jag inte.

Ullisa skrev 2014-07-20 21:29:35 följande:

Hej tjejer! (För inte finns det väl några karlar här?! )

Det har inte blivit av att jag skrivit här på ett tag... Har varit inne och läst då och då, vill ju veta hur det går för er, men som sagt inte kommit mig för att plita ner några ord.

Status för mig är att jag just nu ruvar efter FET. Vårt första FET i vår första ÄD-behandling. Under det första försöket, färskförsöket, blev jag gravid men missfall upptäcktes vid VUL i vecka 8. De satte in två denna gång och vi har två kvar i frysen.

Jag har en fråga...

Är nu på ruvardag 12 och i morgon är testdagen, med blodprov alltså. Har hemmatestat ruvardag 7, 9, 11 och 12 och det har visat minus varje gång. Ska testa i morgon bitti med både teststicka från Testlagret (tror jag de heter) och med Clearblue Digital. OM de testerna visar minus även i morgon, hur sannolikt tror ni att det är att det ändå kan vara positivt? Att blodprovet senare samma morgon visar att jag är gravid?

Anledningen till att jag frågar är inte att jag fortfarande hoppas för det gör jag inte. Jag har inga symptom alls och under min förra ruvning så gjorde jag första testet på ruvardag 8 och det visade positivt. Jag säger inte att jag absolut inte kan vara gravid men jag tror verkligen inte det.

Anledningen till frågan är lite komplicerad att förklara men... Jag får kanske inte svaret på morgondagens prov förens i övermorgon och jag vill verkligen veta säkert redan i morgon.

• Beccalie
    zaq1234 skrev 2014-07-23 20:29:50 följande:

Beccalie, var det inte igår du hade nytt VUL o HCG test? Tänker på dig o undrar hur det gått? Vilken berg o dalbana i känslor du måste ha gått igenom sista veckorna.  Hoppas så att de hittar det som växer. Är du fortfarande i Norge eller har du kommit hem och går till din vanliga gyn? Styrkekram till Dig

Hej Zaq och tackar. :)

Jo, det stämmer. Och berg-och-dalbanan är inte slut.

De kan möjligen ha hittat det som växer men det är inte säkert än då det i sådana fall fortfarande har så litet HCG-värde (igår 1010) så att det inte har utvecklats som det ska eller så kan det vara en körtel som kan ge liknande bild som av en hinna runt embryot. Bara att vänta en vecka till och se.
    På måndag/tisdag bör de kunna säga om det är embryot dem ser och förhoppningsvis var det sitter mer exakt. Det som nu kan vara embryot ser ut att sitta i livmodern (enligt sista läkaren) men det är inte helt säkert.
    Igår så hade HCG-värdet sjunkit lite sedan i söndags (1130).

Blöder fortfarande och har ont i magen (inte akut ont, det hade jag bara en dag förra veckan, utan mer som rejäl mensvärk.) Har fått citodon utskrivet om det onda kommer tillbaka, och då är det även bara att komma in.

Vården här i Norge har varit suverän. Var hur enkelt som helst att få hjälp efter att man har lyckats skriva in sig med "norskt" personnummer. Gravid-vården är gratis även som svensk. Var beredd på att det kunde kosta en del, men det enda som har kostat så här långt är medicinerna jag har plockat ut.  

Hur har det gått för dig? Satte du in ett eller två?
    Hoppas du får mer tur än vad jag har haft i denna runda. :)

• Beccalie
    Rödhåriga tjejen skrev 2014-07-22 21:45:03 följande:
    Åh, neeeeeeeeeeeej.... så oerhört tråkigt! Jag blir så ledsen för din skull.

Det enda positiva jag kan komma på att säga är att nu vet du att embryon kan fästa hos dig. (Har inte koll på det du gått igenom för att komma hit.. för jag är så ny i tråden). Om det är till någon tröst vet jag inte, men hoppas.

Skickar ett gäng kramar till dig
    Tackar! :)
  • Beccalie

Jag har faktiskt ingen aning. Det ligger så långt efter i utveckling. Sista läkaren nämnde patologisk stegring av HCG. Att det kan vara bra att vara inställd på att det blir missfall. Samtidigt nämnde hon att man aldrig kan veta, att det inte är helt omöjligt att det kan ha dubblerats vid fredags-tagningen och om det fortsätter så finns det väl kanske en chans att det kommer ifatt skapligt. Men det är nog en promilles chans att det börjar växa så.

Det enda vi kan göra är att vänta och se vad som händer; få något riktigt att se på ultraljud, fortsätta knapra medicin vid rätt tidpunkt och utgå från min hälsa. (Något som det känns som att den skandinaviska vården är bättre på än den öst-statiska, eller så är det Nadia som inte förstår ordet "smärta". Känns som man pratar med en firewall ibland då man vill ha Fodinas utlåtande om ngt.)

zaq1234 skrev 2014-07-23 21:54:16 följande:

Beccalie finns det då en chans att om det sitter i livmodern att det kan gå bra?

Jag ska till Riga i morgon o FET på fredag. Min strategi har varit att sätta in ett första gången o om det inte går så två denna andra gång, så planen är två i dagsläget men får se vad Fodina säger också.

• Beccalie
    chikita124 skrev 2014-07-24 17:28:41 följande:

Usch va trött jag är hela tiden...

Vilar o sover flera gånger om dagen. .

Hoppas de är ett gott tecken. .

V.7 nu o 2 långa veckor kvar till vul...

Det låter ju riktigt bra. Jag hade en period jag var trött ofta men det händer dessvärre inte så ofta numera. Kan komma litegrann bara.
  • Beccalie
    MrsCecilia skrev 2014-07-24 20:37:15 följande:

I fredags kom våra små tvillingar med snitt i v 34. En liten Klara 2064 g och en Alfred 2550 g

Vi är fortfarande kvar på neontalen och kommer nog bli här ett tag då båda har outvecklade lungor och lite andra organ. I går blev dock Alfred av med sin cpap och håller nu på att lära sig att äta. Klara har kvar sin cpap och båda har sond.

Det går verkligen i ett, mat och blöjbyte var tredje timme, kängrumetoden, tvätt och upplärning av sonder och maskiner.

Undra om vi någonsin kommer komma härifrån....

Fantastiskt är det i alla fall nu när värsta chocken och oron släppt. Dock känns det lite som lånebebisar fortfarande då allt gör med övervakning av personal.

Grattis!!
Svar på tråden AVA klinik i Riga