• Beccalie

AVA klinik i Riga

Det var nog lite för optimistiskt att tro att hon skulle säga något speciellt om det, som hon är. Såg att jag har legat inne och att jag hade koagel kvar/på väg ut men tyckte ändå inte att jag behövdes kollas något mer då HCGn har gått ner riktigt bra. Föreslog att kisstesta om 2 veckor... om jag ville. Skulle inte behövas. Och så föreslog hon något kallat Sesam för detta.

Kollade upp detta och det är ju ett skämt. En drop-in för ungdomar med könssjukdomar och som funderar på aborter. Nej, Karolinska blir det aldrig mer, i det sammanhanget. Blir att ringa SÖS och ordna med kisstest via dem. Dem erbjöd sig att hjälpa till om jag fick problem med Karolinska.

En god nyhet är att HCG var nere i 7 igår! Så jag ska vara ren om några dagar. Äntligen!

Känns som att läkaren på Karolinska antingen bara vill spara pengar eller att hon har problem med kvinnor som får problem med graviditeter eller att hon har problem med äggdonationer eller min ålder.

zaq1234 skrev 2014-09-16 20:11:31 följande:

Beccalie...vad jobbigt du har det!! och sedan att mötas av en sådan doktor....det är väldigt frustrerande att känna att man inte blir trodd, bra att du sa i från!! Blir spännande att höra sen vad hon säger när hon får höra vad du varit med dom.

Hoppas nästa blodprov ger bra resultat!!

• Beccalie
    Löparnörden skrev 2014-09-16 21:53:14 följande:
    Inte riktigt alla:)

Aldrig gjort ivf utan bara äd. Med min diagnos skulle de aldrig ha blivit några ägg ens om jag gjort det som 20 åring i den mest fertila åldern.

Så sant, det är flera som inte har haft den möjligheten. 
    Det jag menade var så klart att vi som har hängt här så här långt sysslar med äggdonation. :)

• Beccalie
    LinaQ skrev 2014-09-16 21:51:03 följande:

Beccalie, vilken mardröm du varit med om!!! Usch! Ett riktigt pucko till läkare.. Ibland önskar man att man hade en voodoodocka att sticka nålar i.. Skönt att du snart är ren! Lycka till!

Tackar! :)
  • Beccalie
    LinaQ skrev 2014-09-16 21:39:15 följande:
    Tack, jag mår bra nu! Har varit så orolig över blödningarna så tog ett tidigare VUL och fick se ett litet hjärta ticka! Även om det inte är några garantier så kändes det så skönt att se det! Hur står man ut att inte kolla varje dag? Kram!
    Grattis till den fina synen! :)
  • Beccalie
    TyckOmMig skrev 2014-09-20 22:18:56 följande:

Betula74-hur menar du med att du nu ska nedregleras med tabletter?

Jag ska förhoppningsvis vara redo för FET i nästa månades cykel då jag nu precis genomgått rejäl penicillin kur Doxyferm mot lunginflammation och bihåleinflammation men vill helst om möjligt köra i naturlig cykel.

Hur brukar ett FET se ut om man fortfarande har regelbunden mens/ÄL?

Har påtalat gamla AVA Riga att jag nu vill köra i naturlig cykel om möjligt vad hänger det på ni som kan detta bättre än jag?

Redan47-du som vet så mkt har du någon aning om hur lång tid det tar ungefär för kroppen att sänka sitt TSH värde med Levaxin?Har för mig jag läst tidigare ca 2-3 v kan det stämma?

Har fått telefontid må em angående detta av endokrin överläkare då jag inte svarat tillräckligt enbart på 25 mg nu 50 mg men kanske behöver öka ännu lite till för att pressa ner ämnesomsättningen ytterligare till om ca en månad nu?

Ska även till endokrina i Lund 6/10 angående den struma jag fick via mitt ED försök i fjol som visserligen gav mig underbara döttrar nu snart 10 månader men också rejäl bula på hö sida av halsen!Där blir det bollande av hur det här kunde hända då jag ju har egna biologiska barn sen tidigare ej struma ej heller i släkten inför nya försöket till syskon om det var/är för stor dos östrogen då jag själv producerar stor mängd än.

Är lite kluven orolig av den anledning annars längtar jag efter att få bli gravid igen med syskon till mina fina flickor snart.

Hej TyckOmMig,

Jag som inte har ett endaste barn än, och kämpar för det, blir fundersam över varför du vill ha syskon till dina tvillingar så snart? Varför skynda på detta så mycket så att tvillingarna inte får ha sin mamma i fred ett antal år?
    Har sett att du har jättemånga barn sedan tidigare, även många naturliga, så syskon verkar ju tvillingarna ha många av redan?

Min tanke (men jag är ingen doktor) apropå din struma är att det kan ju vara din kropp som protesterar mot att vara gravid så ofta. Andra bränner ju ut sig om dem jobbar för hårt på vanligt jobb, så om kroppen kämpar för hårt med att vara gravid jämt (eller ammande) borde den också kunna protestera på något sätt, antar jag.

• Beccalie
    zaq1234 skrev 2014-09-20 14:13:43 följande:

solkatten, hur många försök har du gjort i Riga innan de rekommenderade hysto? Jag ska göra hysto där på fredag.

Lycka till på fredag!
  • Beccalie
    chikita124 skrev 2014-09-20 08:25:42 följande:

Har inte heller något att klaga på nya ava så länge de lyckas när de inte gick så bra va känslan att de prioritera bort mig. .

Men direkt vid nästa försök var de på o hjälpte till igen..alltid svarat på mail o frågor jag hade Jelena

Det var min upplevelse också när det började gå snett för mig. Det är bara att hoppas att dem blir bättre på att ta hand om oss som det inte går så bra för i framtiden. Bara att påpeka så att dem blir medvetna om det.

Det kan ju vara det kallare mentaliteten (ryss-influenser) många öststater har haft som gör det kallare i kommunikationen vid dessa tillfällen. Medans folk i Grekland är väldigt varma, generellt.  

Jag har inte tänkt att byta klinik trots detta, tror på dr Fodina.
    Sedan kan man ju alltid överväga annan klinik då äggen tar slut och om man inte har lyckats på ganska många försök. Men det ska gå. :)

• Beccalie
    Solkattan skrev 2014-09-20 11:11:19 följande:

Jennie69 : tack för ditt inlägg .. Precis vad jag letat efter! Ska ju göra hysto där om ca en månad o alla historier är värdefulla. Blev priset 7000 kr eller dyrare? Tråkigt med svaret ... :(. Men ändå skönt att de testar ...

Då är vi nog där för hysto ungefär samtidigt. Också min första.

• Beccalie
    Rosen 76 skrev 2014-09-21 13:54:38 följande:

Bil bara säga till er dom ska göra Hysto i Riga nu, jag har samma erfarenhet som Jennie. Snabbt, smidigt och lätt! Då var jag på gamla AvaClinic.

Jag fick ingen antibiotika men blödde heller inte alls efter... Bara lite...

Lycka till med er Hysto

Här går jag i väntans tider... Fick jag tidigt MF i torsdags? Var det bara en nidblödning? Tog nytt hcg i fredags som jag väntar svar på måndag/ tisdag... Argh%$^#... Nervös!!!

Håller tummarna att HCG har gått upp. :)
  • Beccalie

Uppdaterar mig på listan (i den mån det går. ;) )

Listan är ända från 5 sep så det är nog ett antal poster som måste uppdateras.

Av
    vaktar och på gång
    Maryhe: 1 ICSI (MF), 2 ICSI (minus), 1 FET(minus), ÄD ET juni/juli
    WildaMathilda: 3 ÄD AVA Åbo, 4 ÄD AVA Riga (gamla), 1 ÄD AVA Riga (nya), Dotter född 2012, eventuellt nytt försök i sept/okt
    Swede: ÄD nr 1, ET 2/4, FET i sep?
    Skade: (En tidigare ÄD, dödfödd pojke) Avvaktar.
    annaba: inga barn, 2 ET, ett MA, ett minus; flertal tidigare försök med IVF/insemination med ex-partner; inväntar datum för FET senare under året
    Redan47: 2 vuxna barn, (ÄD1)ET 28/10-2013, missfall mellan ruvardag 8-15, (ÄD 2) FET 10/12  (ÄD3) FET 20/2.(ÄD 4 )ET 29/3 i Aten; TD 10/4  (ÄD5) FET 6/6-2014, (ÄD6) FET början sept
    Frk Röd: 5 IVF (varav 2 utan återföring) 1 ÄD ET 21/10 i Aten (minus), 2 ÄD ET 23 juni (minus) avvaktar
    Ullisa: 7 IVF (alla minus). ÄD 1 ET (MA). ÄD 1 FET (minus).
    Löparnörden: äd-dotter född aug 2013 (Huddinge), planerar start av syskonförsök hösten 2014 på nya IVF Riga 
    zaq1234: 3 IVF 1 ÄD ET 28/5,minus, nytt FET 25/7 missfall i vecka 6.
    Beccalie: 2 avbrutna IVF, ÄD 1: ET 9/4 (minus), 1:a FET 17 juni (1 missfall + 1 utomkveds/inkomplett missfall som slutligen tog sig ner till 0 i mitten av september). Hysto ca okt/nov.

Ruvar
    Fru84: (gravid efter 6 försök, FET 20/2-14) Dödfödd pojke 20/5. Nytt ET 19/8, testdag 29/8
    LinaQ: 3 IVF samt ett avbrutet, 2 ÄD på gamla Riga. ET 20/8 testdag 3/

Gravida
    ahavamaria: FET 140814 AVA Riga
    wonders: 7st ivf 1ÄD, ÄD 2 FET 9/4 (minus), 3 ÄD FET 14/7
    Micro: 1 ÄD ET 14/7
    Chikita124: ET 2013 (MA), FET 27 Juni 
    Azurea: (ÄD1) AvaClinic ET 30/5
    Fire07: ÄD nr 1, ET 29/4 TD 12/5 BF 14/1
    snorpan02: 44 år, 2 barn, (10 IVF), ÄD1 nya AVA, ET 140127, Tvillingar BF 141014
    Vårlängtan:14 ÄD, ET 140127, BF 141014
    Veris14: 2 IVF, BF1410? 
    Hösttjej: FET 23/10, testar positivt 4/11.
    Mammsen2012: 1:a ET blev bebis 2012. 1:a FET 21 nov -13 , BF 13/8 
    Helisa: ÄD nr 1, gamla AVA, ET 9/12, TD 18/12, VUL 9/1, BF 27/8
    Glittra: 1 vuxet barn, 2 MF, 2 misslyckade IVF, 1 ÄD gamla AVA dotter född feb-13, FET 31/1 gamla AVA BF 21/10
    Sissan: Fet 6/9

Fått barn
    Wonderstruck: (3 IVF) ÄD nr 1, nya AVA ET 15/1 2014, Tvillingar BF 141003, 2 flickor födda 28 juli.
    MrsCecilia: (6 IVF, 8 ÄD, Avbr graviditet i v.21) FET 11/ 12. Tvillingar 18/7 i v34
    Callimero: 13 IVF, första ÄD på nya AVA, ET 21/10, VUL 25/11, BF 8/7, dotter född med planerat snitt 30/6.
    Li02: (2 äldre barn) (3 IVF) ÄD nr 1, nya AVA, ET 5/10. VUL 8/11, BF 22/6, igångsättning 9/6 
    Lisa: (2 äldre barn) ÄD nr 1 ET gamla AVA 17/10. juni 2014
    Krvik: (Första) ET 7/10. RUL 20/1, Planerat snitt 18/6. 
    Ahm66: 2 avbrutna IVF, Donor 1-3 avbrutna ÄD, 2 FET minus- Donor 2-1 ET ÄD minus, 1 FET minus. 
    1 FET - Tvillingpojkar födda 1/7-2013 (10:e gången gillt !!!) 
    RigaMaria: 5 ÄD, pojke född 7 maj 2013 
    TyckOmMig: (14 barn på naturlig väg) 2 IVF 2012, 1 ÄD på gamla Riga ET 4/6 - tvillingflickor födda 22/11-13. 
    Sissan: 3 ÄD, Flicka född 17/7-2013 
    The75: 3 barn (1bio) 8 ÄD 2 MF 2 ÄD barn -11 och -13 
    Vivela: 3 IVF (Varav 2 avbrutna), 4 ÄD Sverige, 1 ÄD Riga (gamla AVA- kliniken) Kille född 9/1 2014 
    WildaMathilda: 3 ÄD AVA Åbo, 4 ÄD AVA Riga (gamla), 1 ÄD AVA Riga (nya), Dotter född 2012
    ahavamaria: dotter född 2012, AVA Riga
    MrsCecilia: (6 IVF, 8 ÄD, Avbr graviditet i v.21) FET 11/ 12. 18/7 tvillingar

• Beccalie

Usch, jag börjar tycka att saker känns väldigt jobbigt.
    Just nu känns det som att jag invaderas av magar överallt.
    Här, på jobbet (där en 30-årig kollega i dagarna har kommit ut som 13-veckors gravid liksom jag på ungefär kunde ha varit, och något som bara "hände" henne då hon hade tänkt att vänta till 35) och hemma (stötte på yngsta grannarna som jag inte har sett på hela sommaren och tjejen är helt plötsligt i 8nde månaden, eller så, fast jag inte har sett henne gravid under våren).

Även om jag är glad för att det går bra för er som har kämpat så länge så känns det ändå som ett misslyckande för mig personligen att inte ha lyckats.
    Och jag vet inte varför det misslyckas.

Det blir en allt större rädsla att försöka igen för jag kan kanske bara plussa jättesent med konstiga stegringar.
    Och samtidigt känns det som att man inte hinner reflektera över saker innan det är dags för nästa försök, för att tiden inte räcker till utan springer ifrån en.

Att ha gått från en helt fungerande kvinna (som jag trodde) för 2 år sedan, till cystan och sammanväxningarna som upptäcktes för 1,5 år sedan och IVFn som skulle fixa allt ett halvt år senare, till två misslyckade IVFr för 1 år sedan, och ÄDn som skulle fixa allt för ett halvår sedan, till 1 misslyckad transfer och 1 misslyckad graviditet sedan dess är för många misslyckanden på för kort tid. För många omställningar.

Jag tar nog en paus från denna tråd en tid. Blir bara ledsen av den just nu. 

(Har börjat få blodiga slemtrådar igen; tycker livmodern borde börja vara helt tömd vid det här laget.) 

• Beccalie

Hej alla nya och gamla i tråden!

Har inte varit aktiv här på närmare ett år känns det som.

Någon som vet hur långt bak i tiden man finner statuslistan över försök med resultat? Eller om någon som vet kan kopiera in den i nu-tid? Skulle behöva uppdatera mig på listan inför nästa försök.

Svar på tråden AVA klinik i Riga