AVA klinik i Riga
Ojoj snorpan - dubbelgrattis till dig!
Ojoj snorpan - dubbelgrattis till dig!
Välkommen alla nya, så kul med full rulle i tråden!
Rosen 76 - jag har 13 ivf bakom mig så håller med MrsCecilia att det går inte att jämföra med ivf. ÄD är så mycket smidigare och mindre påfrestande för kroppen med färre kontroller. Man slipper smärtsamma ägplock och pressen att leverera många och fina ägg. Sen är det nervigt också såklart, men chanserna att lyckas är också mycket större.
Dubbelgrattis till Fröken Bus!! 
Skönt att allt gått bra trots att de fick titta ut för tidigt. Undrar också hur du hade det innan, om blodtrycket var högt? Gick du hos spec.mvc eller dök det bara upp snabbt? Har problem själv med högt blodtryck och är orolig för hur det ska gå framöver.
Redan, se det som positivt med flytningar. brukar hänga ihop med högt östrogenhalt i kroppen.
Vilka raringar Tyckomig! Lelle - verkar helt bisarrt med en klinik som inte ger instruktioner. Skriv ett mail där du radar upp frågorna numrerade i en lista. Och ge dig inte förrän samtliga blivit besvarade. Min huvudvärk gav med sig efter ca två v om jag inte minns fel.
Stort grattis Fru84!
Håller tummarna för dig Redan! Det är fortfarande väldigt tidigt, jag testade på dag 9 och fick ytterst svagt plus då.
Usch Redan, de där sista dagarna innan td är så himla påfrestande. Man pendlar mellan hopp och förtvivlan. Du har många tummar stenhårt här i tråden!
Krvik - så jobbigt med blodtrycket. och har de hittat orsak till att du har ont i levern? Huvudvärk kan man ju få av blodtrycket, hoppas medicin och vila hjälper. Vad ligger du på för tryck i snitt? Antar de kollar urinprov också så du inte har protein där. Hoppas det går bra med vidare prover. Har du fått tid för notch UL? Om inte, be om det. De kollar cirkulationen i moderkaka till bebis och det görs from v24.
Jag ligger i snitt på 140/90. Mäter hemma morgon och kväll med egen maskin för när jag mätt hos BM eller spec.MVC har jag haft uppåt 160 i övertryck. Antar jag stressar upp mig i oro att det ska vara för högt.
Li - jag känner inte heller något vilket är himla jobbigt. Min moderkaka är också framåt magen så jag vet den dämpar. Är i v 22 nu (21+3) så tycker det är dags för bebis att ge lite tecken ifrån sig! Var förbi BM i onsdags för att lyssna på hjärtljuden för jag blev så oroad att jag inte kunde sova. Lite lugnande ivarjefall.
Fru84 - nervigt med det där men verkar vara väldigt vanligt. Tror absolut det inte är någon fara med Progesteronet lite hit och dit. Ta en extra dos (man kan inte överdosera vad jag förstått).
Tack Krvik, ja det är jobbigt för jag sover knappt.
Har du en blodtrycksmätare hemma? Du kanske likt mig får högre "vita-rock-syndromsmätning? Vila på nu!
Vi verkar vara i väldigt liknande situation, har också betydligt högre inkomst än min sambo vilket gör att allt prat om att jag ska gå ner i arbetstid hos BM är jobbigt. Jag menar måste jag så gör jag såklart det, vill inte riskera något går knas pga jobbet. Som lök på laxen har dessutom min arbetsgivare i smyg tagit bort tidigare föräldralön som innebar 80% av bruttolönen i 6 månader. De fyllde alltså på ovan F-kassans tak om man tjänar mer än så. Upptäckte det av en slump nu i v och flera med mig blev rätt förtvivlade. Vi har räknat med detta nu när vi tar lån och behöver större. Känns inget vidare för blodtrycket...