AVA klinik i Riga
TyckOmMig - är i v 22 så väntar otåligt! Vi har inte tagit reda på vilket kön det är.
TyckOmMig - är i v 22 så väntar otåligt! Vi har inte tagit reda på vilket kön det är.
Hoppas du bara är låghormonare Redan! Vilket test använder du?
Fru84 - det kan ta ett tag innan de blir märkbart starkare. Också beroende på vilket sorts test man använder. Positivt att du inte blöder mer.
Li, ja man blir orolig. Skönt att du fick känna lite nu ivarjefall. Tycker också det är svårt att veta om det är magen eller bebis som känns. Tycker jag känner min egen puls hela tiden om jag trycker på magen lite här och där. Jag har förutom moderkakan i framvägg även lite extra bilringar på magen som kanske även det gör det svårare. Tycker dock jag kände mer kurrande och surrande för en 2-3 v sedan. När gjorde du UL sist? Vi hade RUL 18/2 och då var allt som det skulle + hjärtat slog fint och starkt i onsdags men så oroar jag mig för att den inte växer som den ska osv. Ska till BM på tisdag igen. Får springa där lite oftare nu för att stilla oron. Be att få en extra titt eller lyssna du med om oron blir för stor. Hoppas vi båda får lite lugnande buffar snart!
Dubbelgrattis Wonderstruck!! Redan, åh jag hoppas verkligen det på något sätt kan slå om det där jäkla testet! Om ni nu skulle behöva försöka igen skulle jag läsa på om immunologi. Testa en rejäl hög dos Prednisolon. Vet inte om jag skulle våga köra ostimulerat, slemhinnan måste ju vara laddad. Har du prövat antibiotika innan ET? Kram till dig!
Du får vara hur ledsen du vill Redan! Det är lika jobbigt varje gång man hoppas och sedan står där med den förbannade minuset stirrande på en.
Diskutera med Fodina vad hon tror, man kan väl boka tid för Skype? Jag tog så mycket som 25-30 mg Pred under drygt 2 v. Trappade ner till efter v 12. Hur var kvaliteten på era embryon? Är alla blasto?
Ja Redan, läs på i Aten-tråden. Testa högre dos pred. Hur gjorde du m Fragmin och Trombyl sist? Tar du endast Utrogest eller även progesteron som vagiatorer?
Ja vad svårt att veta vad göra annorlunda Redan. Tror inte blodgrupp spelar roll. Det kan vara bra att ta progesteron lokalt också. Jag körde en kombo. Tog Trombyl först efter v 12 tror jag, Fragmin hela tiden från någon dag innan ET. Hoppas verkligen något ska göra skillnad för er!
Usch så tråkigt Redan, beklagar verkligen. Hoppas du kan få ett bra samtal med Riga och prata igenom taktik inför nästa försök.
Välkommen Wildamatilda, så härligt att ha dig här! Är ju flera här i tråden som har barn innan och är i färd med syskonförsök. Känns bra med mer erfarenhet och råd för oss alla.
Stort grattis Glittraa, så skönt att se att allting såg ut precis som det ska. Hoppas dumma blödningarna håller sig borta nu.
Jag är nu i v 23 och nojjar fortfarande över att bebis inte känns, försöker tänka på moderkakan i framvägg och att allt är som det ska men lite oroligt är det. Har skrivit kontrakt på större bostad så nu är det full rulle med att fixa gamla inför försäljning. Är inte bästa boten mot högt blodtryck märker jag.
Vill även tipsa om att be om PICSI om ni har problem med kvaliteten på spermierna. De gör då en extra utgallring där de plockar ut de bästa simmarna. Gällande zink så är det rejäla doser som behövs + i kombo med folsyra. Minns ej exakt dos nu men googla runt, finns en hel del info. Vi testade även Fertility XY som är diverse örter i droppform. Var osäkra på om vi även skulle behöva donator för mannen men fick samtliga ägg befruktade och 7 st blastocyter så något gjorde nog skillnad förutom de unga äggen såklart.
Det kommer säkert gå bra Snorpan! En av fördelarna med äd är ju unga ägg och därmed lägre risk för dessa problem. Sen oroar man sig ändå såklart.
Samma här Li, har mycket vätska i kroppen så fötterna går nästan ihop med vaden likt en elefant när jag kommer hem från jobbet. Försöker lägga fötterna högt men har världens halsbränna också så det är lite halt och lytt både här och där. Men - som sagt vill inte heller klaga men skönt att höra man inte är ensam. Vi gjorde KUB för vi skulle ändå gå och oroa oss om vi hoppade över det kände vi. Sen var det skönt att inte behöva vänta ända tills RUL i v 20 för att få besked om hur bebis mår.