• zaq1234

AVA klinik i Riga

Härligt chikita!!! När jag läser om dig känns det som tiden flyger fram.. Själv tycker jag den kryper fram när man är i fasen att vänta på provsvar

Tyckommig förstår din oro, jag är själv rädd när man går på toa... Hoppas bara det är en liten o snabbt går över.

Redan, jag tycker bara det är konstigt att jag aldrig hört eller fått info att man ska fasta inför tsh alla andra ggr jag tagit det med remiss från doktor. På provtagning frågar dom alltid att jag inte tagit levaxin men inget om fasta.

• zaq1234

Idag på Provtagningen så sa de att nya rön är att man inte behöver fasta för tsh t3 och t4. Man fick till o med ta sin levaxin om man bara skulle kolla tsh men om man ska kolla de andra två så fick man inte ta levaxin.

• zaq1234

Tog ju werlabs i morse för att förhoppningsvis få svar redan idag. Äntligen kom det.
    Hcg 11900 dag 18 och hade ju 1050 dag 12. Är så glad att det ökat.
    Vet ni hur det funkar om det skulle vara utomkväds hur brukar stegring se ut då?
    Om det är två, ska resp embryo då dubbla hcg varannan dag?

Skönt tyckommig att det har mínskat med blödningen!

• zaq1234

Tyckommig. Du som går till en endokrilog, vad säger den om när på dygnet du ska ta ditt levaxin? Och om du ska undvika att äta ngt en visd tid runt omkring intag? Det är min Gyn som skriver ut åt mig o han säger själv att han inte kan så mkt på djupet om detta. Jag tar ju nu 04.30 men har på senare tid svårt att somna om.. O det är inte hållbart.

• zaq1234

Tyckommig

Min dag är så här

04.30 levaxin

07.00 predenisolon, progynon, utrogest

15.00 progynon utrogest

18.00 vitaminer

20.00 fragmin spruta, den gör verkligen olika ont olika dagar.

21.00 progesteron mic o progynon

Skulle som sagt gärna ta levaxin vid 07 med, det var bara det där med Calcium äter en stor tallrik fil.

• zaq1234

NI tjejer som är gravida och bor i Stockholm hur har ni gjort med mvc? Försöker ni gå till spec mvc, eller funkar det hos vanlig, har de rutiner på vilka extrakoller de bör göra etc? Finns spec mvc endast på sjukhus?

• zaq1234

Tack Azuera, jag har tänkt på dig o undrat hur det går med tvillinggraviditeten, berätta gärna, hur mår du? Vad gör de om den ena tvillingen inte växer som den andra? Vad har du fått för datum?

• zaq1234

Azurea, hoppas att den lilla växer till sig så att du får ha de kvar i magen så långt som möjligt. kram

Svar på tråden AVA klinik i Riga