• zaq1234

AVA klinik i Riga

Sitter o ser över medicin förrådet. I vilken vecka är man fri från progestern?

Vilka mediciner måste man ta hela graviditeten? Kan tänka mig levaxin o vitaminer?

• zaq1234

Tack Azurea o Redan o Tyckommig.
    Fick svar av Riga att man ska äta progesteron fram till v 13-14..undrar hur de bestämmer det, kommer Riga vilja ha mera blodprov längre fram för att avgöra sådant..?

Jag har tid för VUL den 15 dec..är så klart jättenervös för det, men idag o i helgen har jag mått svagt illa till o från, så på ett sätt känns ju det bra, den gången vid andra ivf då jag också blev gravid hade jag inga symtom alls inför UL o då var det ju MA...

Är du i Aten nu Redan?

Skönt tyckommmig att du har kollat upp, förstår att det är oroligt med blödningar..ibland tycker jag som det känns att ngt rinner..blir rädd o springer o kollar..hittills har det varit progesteronet...

Ringde o bokade tid på den lokala MVC här i stockholmsförorten...jag sa som det var att det var ÄD o undrade om de hade ngn erfarenhet av detta..hon som jag pratade med var jättetrevlig o sa att hon var den som förlöste den första kvinnan i Sverige som genomgått ÄD...de hade haft flera stycken..så jag provar där så får jag se hur det är...om det går bra på UL på måndag..ville ändå boka en tid så att man har i juletiden.  Hon sa även att de även haft några få ÄD som inte haft några problem... det lät lite roligt.....Hon betonade dock att hon så tacksam för att jag sa på en gång att jag var ÄD...hon hadé varit med om fall där kvinnan inte berättat det och det blev inte bra.

• zaq1234

Idag tycker jag att det gör ont i ena äggstocken.... Man blir ju genast orolig för vad det kan vara... Rädd för ett x på måndag..

• zaq1234

Å vad glad jag blir för din skull Redan!! Så underbart att försöket verkar ha fungerat med att bygga upp slemhinnan!! Nu är det din tur att lyckas!!! Kram

• zaq1234

ahavamaria: Oj vad mycket krämpor du har jag tycker alla var för sig låter jättetuffa. Hoppas verkligen de får bukt med ögat. Vad hade du för symtom när du gick till vc?

Vad låg du på för halter predenisolon? Hur ska man gå till väga när man ska sluta? Ska man ta ett kortisol prov innan o se att det ligger på ett visst värde innan man slutar? I vilken vecka är det normalt att sluta. Jag ligger idag på5 mg, åt 10mg de första 10 dagarna efter transfer åt inget innan.

Jag hoppas verkligen det vänder för dig snart, vilken vecka är du i nu?

Jag läser här att många mår illa av utrogest....här går jag glad i hågen att jag mår lite illa...tänk om det är utrogestetn....blir mer nervös för UL på måndag...jag har inte mått illa vid de andra gångerna då jag ätit utrogest då det blivit minus..

Lina hur var skillnaden mellan grav illamående o utrogest illamående?

kram till alla kämpande

• zaq1234

tyckommig hur räknar du att du är i för vecka, jag såg ngt inlägg för ett tag sen o det verkade som vi räknade olika.
    Jag tänker att jag är i 6+6 idag o om du hade 5 dagars så borde du ju vara 6+3?

• zaq1234

Men då stämmer det nog jag räknar från den 9 onde då jag satte in 5 dagars den 14.

Jag kollade TSH på werlabs efter en vecka efter plus på stickan, då hade jag 1,6.

• zaq1234

ahavamaria, gick du på gamla eller nya kliniken? Var det ngn speciell anledning att du fick så hög dos? eller har de olika klinikerna bara olika standard..?

• zaq1234

Lycka till Redan!!

Är så nervös inför vul i morgon....

Chikita hur såg din nedtrappnings plan ut?

• zaq1234

Idag gjorde jag vul, så nervös innan, kom 30 min för tidigt o just då stack doktorn ut huvudet genom dörren o kunde ta emot.. Jag nästan rusade dit och receptionisten sprang efter med frikort o kvitto... Lite lustigt.

Det fanns en liten krabat på 8,1mm och ett tickande hjärta. Blev så enormt lycklig och glad, helt fantastiskt efter 5 års alla prövningar. Nu ett steg till på vägen. Doktorn sa ett försiktigt grattis... Så jag vet att det är lång väg kvar.

Mailade Riga o de vill att jag gör nytt ul om 3 veckor, vad är det de vill kolla då?

Svar på tråden AVA klinik i Riga