• zaq1234

AVA klinik i Riga

Redan, vad ledsen jag blir, så otroligt tufft för dig o din man. Du är en enorm kämpe, och som du säger så här bra som det gick denna gång har det inte gått förut, nu kanske ni funnit den svåra nyckeln till att få slemhinna att växa och att på så sätt så kommer ni säkert att lyckas under 2015!! Kramar i massor till Dig

• zaq1234

Tyckommig

Tack jag mår bra, mår illa till och från o små äter mycket. Hur mår du?

Jag ska skriva in mig den 10 jan på mvc. Var på första möte före jul där man får all självklar info, men de ville inte skriva in förrän jag var i v 10-11.

Kub ska jag göra, ska du?

Första tiden är den 7 jan för extra ultraljud som Riga ville.

Progynon började jag trappa ner den 22 dec. Började med predenisolon nedtrappning igår. Hur ser din plan ut?

• zaq1234

Lina, wonders, Micro, rosen hur mår ni? När slutade ni må illa. Har ni tips på ngt man kan dricka, jag tycker det mesta är otäckt och tror jag får i mig för lite vätska. Vilka mediciner vitaminer har ni kvar?. På mvc i Sverige är de inte mycket för omega III o d vitamin, har ni fortsatt med dom ändå?

• zaq1234

Tyckommig, nej mvc har inte sagt att det är ngt farligt med vitaminerna, men de sa att de inte tillför ngt, förutom folsyra då, utan man ska äta enligt livsmedelsverkets rek, ex fisk 2-3 ggr i veckan.
    Sen som du sa Redan, jag är inte säker på hur mkt mvc eg kan, jag kände mig nästan själv mer påläst o de frågor jag hade kunde hon inte svara på.

Vad roligt att höra ifrån dig Rosen!!

Lina, jobbigt att du fortarande mår illa då o då, bra tips med bubbelvatten, det har jag inte köpt hem. Har de senaste veckorna verkligen inte gillat att ta alla tabletter, framförallt utrogest, kanske för man ev mår illa av just dom, så man har en må illa känsla efter man tagit dom. En dag kräktes jag efter 10 min..då blir man ju osäker på vad man ska göra....

Jag är imponerad av dig tyckommig som klarar av små 1 åringar samtidigt som du verkar må så illa...hoppas att du mår bättre snart.

På onsdag har jag bokat UL nr 2 som Riga önskade, får se om jag får göra det, har bara bokat vanligt gyn besök..Är så klart nervös för resultatet.

Jennie69, håller tummarna för dig!!

• zaq1234

Redan, härligt du är på gång igen!

Jennie, så himla tråkigt, lider med dig. Kram

Gjorde ul igår dag 10+3. Puh det såg bra ut. Fick svar av Riga nu. Börja redan idag med att ta bort em dosen utrogest, dvs minska med två piller. Lina, chikita, wonders eller ngn annan vilken dag började ni trappa ner utrogest? Riga sa att om du inte känner disconfort i magen så kan jag fortsätta med den minskade dosen. Vet ngn vad de menar för disconfort?

• zaq1234

Hej Missne, välkommen till tråden. Jag har gått på ivf Riga, tycker det har varit väldigt bra, man får svar på mail samma dag. Jag har gjort 3 försök där och blev gravid på det tredje. Har följt denna tråd sedan förra april och jag tycker att det verkar som att de som gått på den andra kliniken också är nöjda.
    Riga är väl sämre om man kanske har problem som inte är "standard" då verkar det som Aten är bättre.

• zaq1234

Tyckommig, hur går det för dig? Fortfarande illamående lika mkt? När ska du till mvc?

Jag gör ett nytt försök idag o minska med utrogest, provade ju förra veckan, men tyckte jag kände lite disconfort i magen så jag tog vanlig dos under helgen för att prova idag istället. Tycker det är så svårt att veta om det man känner i magen är som det ska eller om det är värk pga av att man minskar utrogest, känns så diffust att bara känna efter....har ni andra haft lika diffusa instruktioner? Jag är idag på 11+1.

Azurea, hur mår du? jag tänker på dig, lät verkligen inte roligt att inte kunna sova mer än 30 min åt gången.

• zaq1234

Azurea, stort Grattis till dina två små!! Du är den första sedan jag kom med i tråden som jag har följt från insättning till riktiga bebisar, så roligt!!
    När du orkar och om du har lust skulle jag gärna vilja veta hur allt hände, vad var dina symtom på jag antar du fick preklamsi? och hur fort efter det åkte du in, blev det ks direkt? Kram till Dig och sköt om dig så du blir pigg fort 

• zaq1234

Jennie 69, jag har gjort det på schults klinik i nacka, kostar har för mig 1200 för första o 900 för andra

• zaq1234

Idag frågade Riga mig om jag bokat ett nytt UL, det hade jag ju ingen info om så det har jag ju inte gjort, jag gjorde ju ett för en vecka sedan, trodde inte jag behövde göra flera för Rigas skull. Jag vet inte exakt varför de vill de, jag har frågat men har inte fått svar på den frågan, men de säger att jag ska minska med utrogest o så får vi se resultat på UL för att avgöra hur vi går vidare. Har inte hört detta av ngn andra som varit i RIga.

Jag sa att jag skulle göra KUB nästa vecka och om det räckte med UL på magen.
    Riga sa då att det kan det göra men doktorn vet om det räcker och kan göra vaginalt om den inte kan se. Jag känner mig inte alls säker på att barnmorskorna på liljeholmens ultraljudsklinik kan tänka sig att göra detta. Vad tror ni?

´Tycker just nu att det är svårt med kommunikationen med Riga. Jag vill verkligen veta syftet, är det superviktigt för att kunna styra medicinering så då bokar jag ju en tid hos en doktor för att just kolla att allt är ok, men om det räcker med UL på magen för att se vad man nu ska se, så vill jag veta det. Om jag först går på KUB o sedan kan inte de se o då bokar en tid hos doktor så kanske tiden drar i väg o man äter för stor mängd progesteron...

För visst är KUB UL på magen?

Svar på tråden AVA klinik i Riga