• Redan47

AVA klinik i Riga

zaq1234 skrev 2014-07-07 09:45:14 följande:

dr. Fodina vacation from 26.07.14 till 11.08.14.

Hmm.... Då ska du väl hinna ett FET om du får mens denna vecka och startar behandling dag2. Enligt Aten tar det bara 14 dgr att bygga slemhinna....och du hade väl en fin tjocklek på din vid ET, hade jag för mig?
  • Redan47
    wonders skrev 2014-07-07 11:10:35 följande:

Oj vad det har hänt saker sen jag var här inne senast. Kul med all rörelse som visar att än finns det hopp. Skönt också att veta att inte hela Sverige har tagit ledigt. Så känns det på mitt jobb iaf.
    Var på undersökning hos gyn som sa att hinnan är 9,5mm. Har fått instruktioner om att jag ska vara i Riga på em den 14:e så nu fick jag även från sambon att allt är bokat. Skönt med teamwork ibland. Åker på söndag redan och är där shoppar och sen blir det FET 14 och hemfärd.

Micro vi kanske syns.

Sola lugnt och bara vara i nuet är två saker som står högt på min lista över favoriter.

Härligt! Låter ju strålande. Vad är det annars för något du gjort inför detta FET, medicin, gjorde du hysto oxå? Känner mig något virrig. 

Kul att vi blir några stycken ruvande i juli!
  • Redan47
    chikita124 skrev 2014-07-07 16:30:32 följande:

Härligt då hoppas vi på många + juli augusti så vi kan följas åt under vintern:)

FrkRöd hoppas de gått bra för dig idag:)

Ja verkligen!!!! Nästa vecka blir en större transfer vecka här i tråden om jag minns rätt. Plus finns nog fler i kulisserna. Om vi uppdaterar listan med datum så kan vi komma ihåg bättre!
  • Redan47
    Frk Röd skrev 2014-07-07 17:44:03 följande:

Har lämnat blodprov idag. Hoppas få svar under morgondagen.

En olidlig väntan. Hoppas jag du får ett positivt resultat! Kram
  • Redan47
    LinaQ skrev 2014-07-07 23:09:10 följande:

Hej! Kliniken i Riga vill veta min RH-status den här gången, det var inget de frågade om på gamla Riga när jag var där.. Jag har ingen aning om vad jag har och ringde till gyn här för hjälp, men de kunde inte hjälpa mig. Tips på vad jag kan göra? Är lite för rädd för sprutor för att bli blodgivare..

Via werlabs kan du ta det. Ska du ta fler prover typ förnya hiv syfilis prover så kan du ju samköra, kolla som sagt werlab meny! Eller på kliniken i Riga när du är där. Har du tagit prover på gamla någon gång, kanske de har dina uppgifter...?
  • Redan47

Mmmm... Du är ju nedreglerad och ändå tillväxt. Myom är en faktor på minus sida. Vad säger fodina? Vad hittades vid hysto ?

• Redan47

Micro har du möjlighet att få remisser på provtagning så är det väl bara att du gör det???

Tidigare stod det på hemsidan prisuppgifter , gör det inte idag, maila o fråga. För mig som betalar alla prover här i Sverige så har det varit något billigare i Riga. Ta även koaguleringsorover, be om det. Du kan be om typ vilka prover som helst du vill ta.

Ang din mans prover - ring efter dem , onödigt att ta om när ni har gjort det redan.

• Redan47

Röd, vad ledsamt och sorgligt. Minus motgången är tung. Alla varför frågor .... Ang immun, har du tagit några blodprover på det? Denna magra äggskörd är ju ixå ett bakslag för er. Vad kommer det sig? Stimulerar de inte donatorerna tillräckligt med avsikt? Hur är donatorns statistik? Infektion kan vi ha haft som vi ej vet om, ang ärr. Men med en hysto skulle du få reda oå im de finns förklaring kopplat till din livmoder. Då rek jag serum, de är tydligen kända för deras skicklighet. Vad har embio för argument, ich förslag för nästa ?

Återigen , vet hur tungt ich sorgligt det är, ledsen för dig. Kram

• Redan47
    chikita124 skrev 2014-07-08 17:47:08 följande:
    Jag är RH- negativ med blodtypen O de enda de sa till mig är att min bebis kommer få en spruta när den föds så den inte blir sjuk...annars berörde de inte blodgruppen alls..vi kan ge blod till alla men bara få av samma sort...

Det borde finnas i dina journaler vilken grupp du har(har du gjort någon operation finns de dokumenterat redan) du kan gå till VC eller blodcentralen och be om att få göra en blodgruppering de går fort att få...
    Precis som chikita säger ...

Jag lämnade unte den uppgiften förrän typ efter ÄD 2... Frågat Riga kliniken, då detta tema varit uppe u tråden tidigare, och fick svar att det spelar ingen roll, immuniseras vud behov. Så varför inte donator kan väljas beror nog på något annat. Ibland har jag känt de gråa håren växa i kontakt m kliniken.. Ich även den icke kontakten de har/ inte svara.
  • Redan47
    zaq1234 skrev 2014-07-08 22:21:22 följande:

Själv kommer jag nog att hinna Fet i juli. Fodinas sista dag innan sem, börjar progynon i morgon. Har bara mobil tillgång så om ngn ska uppdatera listan så lägg gärna mig på gång med fet den 25 juli.

Helt perfekt!!!!
Svar på tråden AVA klinik i Riga