• Redan47

AVA klinik i Riga

Lina q detta är inte den senaste uppdaterade listan du fått tag i. Jag vill minnas att Beccalie, uppdaterade den precis nyligen. Hon finns på listan under gravida, högst upp.

• Redan47

Vi bestämde igår att skjuta 2v-3v. På FET. Och ta våra embryon i Aten serum först - det är betalt transfer redan. Plus strul ned att ändra min redan bokade flygresa. Den korta tiden gör väl ingen skillnad mer än att jag får mer tid att detoxa och boosta kroppen. Fet är ju inte betald i Riga bara fryskostnad.

• Redan47
    mammsen 2012 skrev 2014-07-17 17:23:10 följande:

Hej alla! En liten uppdatering tänkte jag bjuda på..har 27 dagar kvar till BF nu. Bbväskan packad och redo, längtar SÅ tills jag har lilla stumpan i min famn?. Allt har än så länge flutit på bra, bra blodtryck, kanonblodvärde och ingen större foglossning. Värmen senaste tiden har dock gjort att humöret inte varit så bra..blev att inhandla en AC ti?l sovrummet så man då får sova.Heeeelt underbart, man blev som en ny människa! Lycka till alla fantastiska kvinnor! Kram

Det är glädjande att höra! Du finns ju i mina tankar, jättekram!
  • Redan47
    zaq1234 skrev 2014-07-17 18:15:23 följande:

Har idag gjort Ul slemhinna var 8,1 mm så det blir FET den 25 juli.

Funderar på att sova där natten innan, har ju åkt över dagen förut men tänkte att det är bättre att ta det lugnt innan, det är ju lite stressigt att flyga samma dag.

Har ngn bra tips på hotell ?

Det var ju jättebra VUL. Booking.com går jag helt på. Jag vill på i gamla stan... För jag varit kvar några dagar.
  • Redan47

Det är faktiskt ingen ide att analysera under ruvandet.... Hoppas bara att embryo fäster, ta hand om dig själv ich vänta till TD. Känna hur det känns för otåliga barn på julafton ;) kram på er

• Redan47

Zaq: Att det ej lyckades har ej med progestoronet att göra egentligen.... Och i det fallet så är vaginalt super då det hamnar där det ska vara direkt. Jag tycker inte kladdet stör mig, jag går upp tidigare stoppar upp progestoron och lägger mig ich fortsätter sover eller frukost på sängen. Ich till natten det sista innan lampan släcks. Om det inte passar ta piller mitt på dagen, så har jag tagit 100-200mg utrogesten oralt.

• Redan47

Azurea, jag har inget fakta riktigt svar. Jag har hört fått rådet, ligg ner 30 min efter vaginala medicineringen. Sedan klart. Det viktiga är ; progestoronet ) har halveringstid på 13h. Så se till att passa den tiden bara. Jag tänker att i ditt fall finns nu egen produktion av progestoron, så du käkar nu för säkerhet, extra stöd, och är snart dags att trappa ner... Så gör så det passar ditt liv. Jag gör som ovan inlägg, tidigt på morgonen typ när jag behöver gå upp för att kissa men inte vakna dag. Då har jag gått om tid att låta kroppen ta upp hormonet. Därefter använder jag trosskydd dagtid. Hoppas detta gav något stöd....

• Redan47

Vi lagrar inte progestoronet, behövs fyllas på var 13h timma. Det var vad jag ville förklara. För att hålla de nivåer vi behöver. 600mg före transfer ich 800mg efter transfer har jag haft ordinerat -utrogest. Mina blodprover godkända nivåer m vaginalt. Jag ska fördela dem på 4 intag. Jag gör dock lite olika beroende på hur det passar i livet. Tar 400mg till natten ovadsett märke. Med oralt himmelsbhöjder ich konstant zombie känsla.

Att ligga en stund är som sagt ett råd jag erhållit under denna resa. Funkar utmärkt för mig.

• Redan47

Hej ullisa!!!! Vad jag undrat hur det gått med dig! Svar på din fundering: Jag har ju hållt på några gånger nu....och jag har tex vid helgdagar om minus... TD ... Väntat två dagar kissa sticka... Minus igen- avbrutit medicinering m stöd av klinik. Vanliga vardagar samma sak, och någon gång även blodprov. Men huvudsag om det är minus kisseprov så åker jag inte tar hcg. Utan väntat. Billigare. ps. jag har inte haft ngn som remissat mig elektronisk, så jag behöver resa en bit, 3h tor plus werlab kostnad. Och min inställning enligt vad jag läst mig in på så bör det vid TD vara mer än 25hcg, för att anses vara ett friskt naturligt utvecklande embryo. Däremot skiftar TD 1( 5dgr blactocyt) mellan olika kliniker mellan ruvardag 12-15. Cypern tex avbryter behandling vid dag 18 om minus fortf då.

Lycka till! Går det inte nu så nästa! Hur har du medicinerat dig, något mer nu, tex blodförtunnande och trombyl?

Svar på tråden AVA klinik i Riga