• Marremia

Malmö BF 2010

Är det någon i Malmö området som ska få barn i December 2010?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-08 20:50
    Karin010 - BF 5/12 - 1:a barnet

ÄlskadeMirakel - BF 16/12 - 3:e barnet

Marremia - BF 17/12 - 1:a barnet

JoJo10 - BF 18/12 - 1:a barnet

Malmölita - BF 19/12 - 1:a barnet

MFJG - BF 20/12 - 2:a barnet

Pigletten - BF 24/12 - 1:a barnet

• Svar på tråden Malmö BF 2010
  • ÄlskadeMirakel

Tack, tack! Försökt läsa igenom tråden så gott det går. Många sidor att knappa sig igenom. Ni har varit flitiga!!! Haha

Läste att någon anmält sig till Rund

• ÄlskadeMirakel

Såg att resten av texten på förra med. försvann.

Rund & Sunds Vatten gympa ska det givetvis vara.

Har gått på deras vattengympa vid förra graviditeten och det var verkligen jätteskönt med det varma vattnet mot min foglossning. Börjar den 29/9 tror jag det var.

• JoJo10

ÄlskadeMirakel: Välkommen till tråden! och grattis till det tredje tillskottet :) När ska du ha?

Malmölita: Jag har oxå råkat ut för liknande med en tjejkompis. det känns på nåt sätt som att vi inte längre kan umgås bara för att jag blivit gravid. Det är en bula på magen, inte en smittsam sjukdom. Det är jättetråkigt för hon är en skön tjej att umgås med, men jag vet inte hur jag ska förhålla mig till henne, vill inte tjata på henne att träffas när hon är så motstridig. Jag har sambo och en bebis på väg så visst är vi på olika stadier i livet, men vi är ju fortfarande samma personer. Behöver inte prata graviditet och barnvagnar med henne, det har jag ju er till ;)

• ÄlskadeMirakel

JoJo: tror att vi alla råkat ut för en sådan "vän". Ha tålamod, brukar bli bättre.

Denna lilla/lille krabbat är beräknad den 16/12, men då jag har erfarenhet av att gå över så tror jag att jag gör det denna gången med. Det bli säkert på julafton eller nyårsafton. Hehe

• Malmölita

ÄlskadeMirakel: Ja, välkommen hit! Kul att höra gott om Rund och sund. Jag börjar också på vattengympan den 29/9 =)

JoJo10: Då har vi hamnat lite i samma situation. Tråkigt när det blir så... Precis, man behöver inte prata om graviditet och barnvagnar med alla man känner. Men det är väl så antar jag, att vissa personer växer man ifrån i vissa perioder. Sen kanske man växer samma igen =) eller inte... 

• ÄlskadeMirakel

Malmölita: Kikade nyss på min räkning och såg att det var den 28/9 jag börjar. Ska gå mitt på dagen då det passar mitt schema just nu (är halvt sjukskriven). Ska ha Hanna som instruktör.

Har ni börjat att inhandla saker till er lille/lilla bebis??? 
    Vi har fått börja handla om allt igen då vi inte har någonting kvar från de andra barnen. Hade liksom gett upp tanken på ett barn till. 

• Pigletten

ÄlskadeMirakel: =)  vi har beställt allt, men inte hämtat det än.. å sen har jag börjat sy en massa grejer till den lille.. de e riktigt kul faktiskt.. =)

• Malmölita

ÄlskadeMirakel: aha, då ska vi inte gå samma dag då. Jag har onsdagar efter jobbet... Har även bokat in mig på gravidyoga men inte på Rund och Sund. Deras tider passade inte mig men jag hittade genom Medborgarskolan. Ska bli skönt att komma igång med lite träning.

• MFJG

Jag har "förlorat" många vänner. Men funnit så många nya. 

Vi har handlat en sak. Ett babyskydd, Acta Graco Logico S med bas begagnat. Vi har ju i prinicip allt redan. Kanske ska köpa lite kläder sen. När jag sålt av det vi inte ska behålla. Ja och sen så har jag "köpt" en leksak med mina liberopoäng jag fått på blöjpaketen ;).. 

Jag ska försöka gå på vattengympan på Friskis och Svettis om jag kan. Någon som vet när den börjar? Har ni tänkt gå? 

• Marremia

Idag har vi handlat en Emmaljunga vagn Classic Sport och citykorg samt bilbarnstol (britax). Så himla skönt att ha det gjort. Vi har även börjat köpa lite kläder till henne. Kläderna ska väl tvättas innan hon använder dem? med endast tvättmedel eller är det ok med sköljmedel också? Måste det vara speciellt tvättmedel?

Vad kul det det ska bli att vi ska träffas 11,30 passar bra för mig med!

Svar på tråden Malmö BF 2010