• Marremia

Malmö BF 2010

Är det någon i Malmö området som ska få barn i December 2010?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-08 20:50
    Karin010 - BF 5/12 - 1:a barnet

ÄlskadeMirakel - BF 16/12 - 3:e barnet

Marremia - BF 17/12 - 1:a barnet

JoJo10 - BF 18/12 - 1:a barnet

Malmölita - BF 19/12 - 1:a barnet

MFJG - BF 20/12 - 2:a barnet

Pigletten - BF 24/12 - 1:a barnet

• Svar på tråden Malmö BF 2010
  • karin010

Va på koll för 2 veckor sedan. SF-mått 23 o hjärtljud 150. =) Har ej köpt spjälsäng än men har kollat på IKEA så tänkte åka dit om någon vecka o köpa. Är det ngn som tänkt gå profylaxkurs? Ni två som har barn redan, gick ni på sådan kurs? Vi har funderat på o gå då vi hört mkt gott om det. Svårt att hitta tid som passar dock... :-s

• ÄlskadeMirakel

Har inte gått någon profylax kurs de andra graviditeterna då jag istället gått på rund

• MFJG

Vi gick ingen kurs. Jag andades "rätt" ändå. Men alla är så olika. Det kan vara en trygghet för dem som är oroliga inför förlossningen att gå. Bra för både mamman och pappan..Men vi kände inget som helst behov. Jag lyssnade på min kropp (låter flummigt ;) )..

• Pigletten

MFJG: Tycker inte det låter flummigt..det e ju så det ska va alltid.. =)

• ÄlskadeMirakel

Såg att min text bara blivit halv. Hmmmm
    Gick på rund och sunds vattengympa där de hade avslappningsövningar och andningsövningar inför förlössningen. Det viktigaste för mig var att försöka andas bort värken och försöka slappna av. Det räckte för mig.

• Marremia

Jag ska gå på kontroll imorgon ska bli spännande och se vad värdena visar.

Idag ska vi köra en liten runda och titta på säng till den lilla. Jag tror det lutar åt Brios säng som har höj och sänkbar sida. Några frågor som jag funderar på som ni kanske kan komma med lite kloka råd till :): Vad är bäst att ha i vagnen på vintern? Vilken storlek ska jag  köpa overall i?

Jag tror vi tänkte boka in en profylax kurs men vi har inte bestämt vart någonstans än. Vart funderar ni om på att gå någonstans om ni ska gå?

• ÄlskadeMirakel

Det finns så många "det ska du ha", " det ska du inte ha" råd som man får av alla.
    Till min dotter som är född den 17 december 1999 hade jag bäddat med täcke och filt också hade hon en overall. Denna gången ska vi ha en fäll i vagnen då den är rätt bra på att reglera värmen, sen har jag även ett täcke. Till bebisen har jag köpt en åkpåse/overall på Lindex, jättefin.

• MFJG

Min son är född i januari. Han hade en overall och så låg han i en åkpåse. Det funkade hur bra som helst de få gånger han låg i vagnen. Oftast hade jag honom i bärsele då vagnen bara funkade om han sov när man la ner honom. När han åkte bärsele va det overall och sen hade jag en tröja jag svepte runt + sambons jätte stora vinterjacka. Funkade hur bra som helst det med. 

• karin010

Marremia: Jag funderar på att gå på Rundosund isf. Har hört mkt bra om deras kurser! Annas profylax ska oxå va bra. Vart funderar du på att gå?

• Marremia

Karin010: Jag var på besök hos barnmorskan igår och frågade henne om hon rekommenderade någon. Fast hon tyckte inte vi behövde gå på en kurs utan att det räckte med föräldrakursen som de annordnar. Så nu vet jag inte riktigt om vi ska gå.

Hjärthjudet var 145 och SF-mått 25. Så härligt det var att höra hjärtljudet :)

Svar på tråden Malmö BF 2010