• Marremia

Malmö BF 2010

Är det någon i Malmö området som ska få barn i December 2010?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-08 20:50
    Karin010 - BF 5/12 - 1:a barnet

ÄlskadeMirakel - BF 16/12 - 3:e barnet

Marremia - BF 17/12 - 1:a barnet

JoJo10 - BF 18/12 - 1:a barnet

Malmölita - BF 19/12 - 1:a barnet

MFJG - BF 20/12 - 2:a barnet

Pigletten - BF 24/12 - 1:a barnet

• Svar på tråden Malmö BF 2010
  • ÄlskadeMirakel

Hej alla!

Jaha, då är man helt sjukskriven sedan igår kväll. Känns inte alls kul, trodde att jag skulle klara mig fram tills havandeskapen men tji fick jag.
    Stor som ett berg redan, har fått frågan om det snart är dax tusen gånger, när jag sen svarar kommer istället frågan; Är det tvillingar????
    Jag vet ju sedan de förra graviditeterna att jag blir jättestor efter vecka 20 och sen så lugnar det ner sig, som tur är. Har det andra två graviditeterna gått upp ungefär 9 kilo, så det är inte så farligt.
    Men den här jä..la foglossningen blir ju inte bättre för varje graviditet. Med andra barnet fick jag har kryckor mot slutet, hoppas få slippa det denna gången.

Hur har ni det?? Några besvär? Plågor? Eller är det en dröm graviditet? 

• ÄlskadeMirakel
    Lägger till mig själv på BF listan.

BF LISTAN FÖR MALMÖ MAMMORNA!

Karin010 - BF 5/12 - 1:a barnet

ÄlskadeMirakel - BF 16/12 - 3:e barnet

JoJo10 - BF 18/12 - 1:a barnet

Marremia  -  BF 18/12 - 1:a barnet

Malmölita -  BF 19/12 - 1:a barnet

MFJG -  BF 20/12  - 2:a barnet
    Pigletten -  BF 24/12 - 1:a barnet
  • MFJG

Jag mår bra. Förutom foglossningen som gör så ont. Blivit värre senaste dagarna också. Inte alls kul. Men i övrigt är jag nog inne i en gyllene period nu ;) Jag blir inte sjukskriven dock..iom att jag är mamma-"ledig"...

• Pigletten

Jag hade lite problem i början av graviditeten.. var ganska mycket vätskefylld, men nu e det bara en drömgraviditet! Blir det så här kan jag tänka mig att vara gravid många gånger till.. =)

• Malmölita

Jag mår kanon =) så hoppas att det håller i sig. Men känner att jag blir lite mer trött av exempelvis att resa. Har flängt lite med jobbet nu och det märks på ett annat sätt nu när jag är gravid. Har gått upp 8 kilo redan... Undrar vart det kommer att landa på, hehe.

Beställde vagn igår på nätet! =)

• MFJG

Jag startade på 66 kilo när jag plussade och nu visar vågen 76..10 härliga kilo =)

• ÄlskadeMirakel

Malmölita: vad blev det för vagn???

Haha, ja visst går vikten stadigt uppåt!

• Malmölita

MFJG - Å min våg visar på 75 härliga kilo, haha. Men antar att kilona rasar sen vid amning och alla promenader med barnvagnen =)

ÄlskadeMirakel: Vi har beställt Kronans duovagn. De har bara butik i Täby så jag passade på att åka ut dit för att känna på vagnen förra helgen när jag var uppe i Sthlm. Den kändes så bra som vi tänkte oss när vi kollade på deras webbsida. En röd blir det =)

Imorse pratade vi om att ta reda på kön. Men nästa ultra är inte förräns om två månader. Vet ni om man kan få komma till på ett extra ultraljud för det? Vi går på Cura kliniken... Tänkte ringa dit och kolla på måndag. 

Trevlig helg alla!  

• ÄlskadeMirakel

Tror tyvärr inte man får det enbart för könets skull. Men det finns ju Emma kliniken.

• Marremia

Malmölita: Vi gick till Emmakliniken förra veckan och gjorde ett 3D ultraljud och då fick vi reda på att det var en liten flicka. Jag tror det kostade 1.000 kr och 750 om du inte vill ha 3D utan vanligt ultraljud.

Jag mår jättera dock framemot kvällen kan det skära till i nedre delen av ryggen när jag går eller döjer mig. men så längre jag undviker att bära eller gå långa sträckor så är allt bra.

Hur mycket kläder köper ni i storlek 50? och 56?  

Svar på tråden Malmö BF 2010