• Marremia

Malmö BF 2010

Är det någon i Malmö området som ska få barn i December 2010?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-08 20:50
    Karin010 - BF 5/12 - 1:a barnet

ÄlskadeMirakel - BF 16/12 - 3:e barnet

Marremia - BF 17/12 - 1:a barnet

JoJo10 - BF 18/12 - 1:a barnet

Malmölita - BF 19/12 - 1:a barnet

MFJG - BF 20/12 - 2:a barnet

Pigletten - BF 24/12 - 1:a barnet

• Svar på tråden Malmö BF 2010
  • ÄlskadeMirakel

Första gången fick jag inget annat än lustgas pga suspekta hjärtljud. Och jag klarade mig bra på det, så andra gången hade jag beslutat mig för att inte ta någonting annat än lustgas. Fick dock öron akupunktur för min foglossning. På mig gick det bra.

Det är inte lönt att bestämma sig innan, utan ta det som det kommer. Har varit med på jätte många förlossningar då mamman bara vill ha lustgas, men behövt någonting annat som petidin eller epidural och när de sen fått det så har deras fråga ofta varit: varför var jag rädd för detta? Det bästa jag någonsin fått!

Så ta det som det kommer och lyssna på barnmorskan. Hon ser vad som är bäst.

• Pigletten

Jag har fått ny info om vattengympan på friskis.. Man kan boka en plats hela hösten där för 1000 kr. Jag vet inte om det funkar efter idag, men min kollega ska gå så hon fixade en plats till mig också.. Men man måste fixa det på plats..

• karin010

Jag vet inte alls hur jag ska göra med smärtlindring vid förlossningen. Måste läsa på helt enkelt...

Ang vattenjympan på Friskis så ska jag försöka få plats där. Tänker också gå på Kockums då jag har kort där. De har vattenjympa flera ggr i veckan. Dock inte särskilt för gravid, men man kan ju anpassa träningen efter hur mkt man pallar..

• JoJo10

Hej tjejer,
    Det var ett tag sen jag var inne här sist. Kul att se fler som hittat hit :)

Pratade med en kollega om epidural och hans tjej hade lyckats fokusera mer på att andas rätt och vara mer klar under hela förloppet. Andra gången hade de inte hunnit ge henne det så hon tog lustgas och hade då varit helt lullig istället. Ska kolla med barnmorskan innan jag bestämmer mig men jag tror att jag kommer köra epidural eller liknande.

Är det nån av er som har köpt en spjälsäng?

• Pigletten

Vi har, men inte hämtat hem den än.. vi har fixat allt på babyproffsen.. Vi köpte en BabyDan "Tarok".. jättesöt.. =)

• MFJG

Vi köper inget. Vi har ju redan allt ;).

• Malmölita

Ja, smärtlindringen får väl blir lite som det blir i situationen. Man får väl ha en idé innan men kanske räkna med att den kommer ändras under förloppet Glad.

JoJo10: Vi har inte köpt spjälis ännu.

Jag kommer åka iväg på en veckas semester så vi hörs efter det! Och sen är det snart dags för fika. Ska bli kul att träffa er Glad.

Ha det gott alla!

• ÄlskadeMirakel

Vi köpte Spjälsäng på IKEA när de hade ett jättebra erbjudande.
    Sen så har vi även köpt en liten vagga på blocket. Tänkte ha den bredvid sängen när den är helt nyfödd. Första gången vi ska använda vagga men har hört så mycket positivt så därför tänkte vi testa.

Det enda vi saknar nu är en skötplats, tänkt ha det i tvättstugan men just nu renoverar vi där pga en vattenläcka. Och renoveringen drar ut på tiden.  Hoppas innerligt att vi hinner bli färdiga innan den lilla/lille behagar sig komma.

Var på MVC-kontroll idag, vecka 25+0.
    Hade inte gått upp så mycket i vikt som jag trodde. 5 kg hitintills, helt OK.
    SF-mått 25 cm och hjärtljud på 135. 

Nu blir  ingen kontroll förrän om en månad då det är dax för glucosbelastning. Hinner till och med göra 3D ultraljudet innan.

Någon mer som varit på kontroll nyligen?? Vad var ert SF-mått??  

• Pigletten

Ska på kontroll på onsdag.. Ska bli riktigt spännande.. Vad är SF-mått?

• ÄlskadeMirakel

Barnmorskan mäter hur högt livmodern vuxit. Symfys-fundus mått

Svar på tråden Malmö BF 2010