• Marremia

Malmö BF 2010

Är det någon i Malmö området som ska få barn i December 2010?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-08 20:50
    Karin010 - BF 5/12 - 1:a barnet

ÄlskadeMirakel - BF 16/12 - 3:e barnet

Marremia - BF 17/12 - 1:a barnet

JoJo10 - BF 18/12 - 1:a barnet

Malmölita - BF 19/12 - 1:a barnet

MFJG - BF 20/12 - 2:a barnet

Pigletten - BF 24/12 - 1:a barnet

• Svar på tråden Malmö BF 2010
  • ÄlskadeMirakel

Ooo, ska ni ha träff?? Får man henka på? När blir det av?

Vi har köpt vagn, vagga och spjälsängen. Dock ingen madrass till sängen. Lite kläder har det också blivit, men inte så mycket då vi inte vet vad det blir för sort. Köper lite mer när den kommer.

Ja, kläderna ska gärna tvättas innan, ta något milt tvättmedel, sköljmedel går också bra men välj då ett allergitestat.

• Pigletten

MFJG: Jag hade också tänkt gå på Friskis vattengympa, den börjar den 1 september och de har två tider; 18.30 eller 19.15.. Jag tänkte gå på den tidiga, hoppas det finns plats.. =)

ÄlskadeMirakel: Ja, vi ska träffas den 19 september på Konsthallens fik kl.11.30, så klart du får hänga på! =) Bara kul!! 

• Pigletten

MFJG: vattengympapassen måste bokas och när jag gick in på internetbokningen var passen redan fullbokade.. =(

• MFJG

DÅ verkar det som man får vara ute i god tid och boka då=)

Neutral tvättmedel och sköljmedel använder vi här hemma. Dem är bäst..=) 

• ÄlskadeMirakel

Trevligt, ska kolla så att jag inte jobbar! Hur många blir vi?

Hur är det med barnets namn? Har ni börjat att diskutera det och kommit på något/några som ni kan tänka er??? Pojknamn är vi eniga om men tjejnamnen har vi lite problem med, vi har ju några på listan men kan inte riktigt bestämma oss.

• MFJG

Vi pratar namn för fullt. Men det är svårt..Vilka namn har ni ÄLskadeMirakel?
    Kanske dags att vi "avslöjar" våra riktiga namn snart ;) 

• Malmölita

Ja, kul om du också kan fika ÄlskadeMirakel!

Jag började köpa en del kläder för att det är så roligt =) Men nu ligger jag lite lågt.... Tror jag har det mesta i klädväg för den absolut första tiden. Får köpa mer när vi vet kön och kanske när det närmar sig lite mer. Men jag kollade på barnvagn i helgen och jag tror vi kommer beställa Kronans duovagn. 

Marremia: Kul att ni köpt vagn =) Börjar bli mer verklighet hela tiden, hihi. Ska kolla in Emmaljunga en sista gång innan vi bestämmer oss.

MFJG: Ja, det blir väl så att man förlorar vissa och vinner andra... Livet, helt enkelt =)

Nä, nu måste jag springa till jobb, haha!  

• ÄlskadeMirakel

Mitt riktiga namn är Linda.

Som pojknamn har vi Melvin som förnamn, andra namnet blir antingen Elias eller Gabriel
    Flicknamn är svårt, jättesvårt! Finns så många fina namn.
    Jag vill har Tyra som förnamn men det vill absolut inte min man. Han vill ha Tindra, men jag tycker det är så vanligt nu.
    Till andra namn har vi lite fler men givetvis är vi inte riktigt överens där iheller.
    Nathalie, Mira, Nessa, Mi-Rakel. Det sista är mannens förslag då han (precis som jag) känner att denna bebis är ett litet mirakel som vi kämpat hårt för och vill då ha ett namn med den betydelsen
    Jag valde Nessa då det betyder mirakel på något språk.

Våra andra barn heter:
    Michaéla Amanda och Simon William

Vi har köpt en Brio Happy med hårdlift. Hade en Chicco duo kombi vagn till de andra barnen.
    Vaggan hittade vi på blocket, en vit vagga som jag målat två små guld kronor på. Sen hittade jag en kvinna som syr helt underbara påslakan till vagga/vagn och bad henne sy upp ett till mig. Dessa brukar hon göra med texten "Vår lilla prins" eller "Vår lilla prinsessa" med blå eller rosa text. Men som vi inte vet vad det blir ville jag istället ha texten "Vårt lilla mirakel" och med beige text. Och visst blev det fint! Är supernöjd och längtar tills jag ska börja bädda i vaggan.

• Pigletten

Mitt riktiga namn är Anna..
    Vi är helt överens om vad vår lille pojke ska heta.. Det blir Hans Felix Angantyr (förmodligen)..
    Hans efter min sambo och hans släkt..
    Felix som tilltalsnamn för vi tycker om det båda 2..
    Angantyr efter min morfar som stod mig väldigt nära när han var i livet..  =)

ÄlskadeMirakel: som det ser ut nu blir vi ungefär 7-8 st som fikar.. om jag har räknat rätt.. =)

• karin010

Har varit borta några dagar men nu är jag åter. =) Skriver dock på telefonen så ingen radbrytning kan göras. Störigt!! Ni har varit flitiga o diskuterat mkt. =) MFJG: jag ska oxå gå på Friskis vattenjympa, om jag lyckas boka tid. Det blir alltid fullt fort dessvärre. ---- ÄlskadeMirakel välkommen hit! Vi har handlat en del. Vagn, babyskydd o alldeles för mkt kläder, haha. Vi har börjat diskutera namn ganska frekvent. Har några alternativ till varje kön men vi är inte överrens ännu. --- Malmölita: Jag har inte råkat ut för ngn vän som har reagerat som din kompis. Vad trist! Alla mina kompisar har blivit jätteglada när jag berättat. Men jag tycker att det ska bli väldigt spännande att se hur relationerna med de olika vännerna blir när bebben väl är född. Jag har ju enbart en kompis som har barn. Tänker att det kanske blir annorlunda med vissa vänner men långt ifrån alla. Hoppas dock att ngn av dem bestämmer sig för att skaffa barn snart, haha. --- Mitt namn är, surprise surprise, Karin. =)

Svar på tråden Malmö BF 2010