• Marremia

Malmö BF 2010

Är det någon i Malmö området som ska få barn i December 2010?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-08 20:50
    Karin010 - BF 5/12 - 1:a barnet

ÄlskadeMirakel - BF 16/12 - 3:e barnet

Marremia - BF 17/12 - 1:a barnet

JoJo10 - BF 18/12 - 1:a barnet

Malmölita - BF 19/12 - 1:a barnet

MFJG - BF 20/12 - 2:a barnet

Pigletten - BF 24/12 - 1:a barnet

• Svar på tråden Malmö BF 2010
  • karin010

Marremia: oki, det räcker kanske med det isf. Ska höra med min bm så att de även går igenom det på föräldrautbildningen på min MVC. Har hört att det kan skilja sig en del. ---- Härligt att höra hjärtljuden. Vi ska nästa vecka. Längtar!!

• MFJG

Marremia - Kan inte du lägga till vår BF lista där uppe?

BF LISTAN FÖR MALMÖ MAMMORNA!

Karin010 - BF 5/12 - 1:a barnet

ÄlskadeMirakel - BF 16/12 - 3:e barnet

JoJo10 - BF 18/12 - 1:a barnet

Marremia  -  BF 18/12 - 1:a barnet

Malmölita -  BF 19/12 - 1:a barnet

MFJG -  BF 20/12  - 2:a barnet

Pigletten -  BF 24/12 - 1:a barnet

• ÄlskadeMirakel

Hej tjejer!

Hur har ni haft det i det härliga höstvädret??
    Själv har jag idag varit hos sjukgymnasten och fått kryckor. Jippi!!
    Ja, det bästa är ju att det försvinner sen när bebben fixerat sig, så har det åtminstonde varit de andra gångerna. 

• Pigletten

allt bara bra här!
    Har kollat hjärtljud idag.. =D riktigt häftigt.. 142 slag å sf-måttet var på 23. Han följer den normala tillväxtkurvan..

Nån av er som varit på Friskis vattengympa? jag var där idag.. riktigt kul.. pratade med ledaren och hon sa att det var bara 1 pass i våras som var fullt.. annars brukar där va plats även om det står att det är fullbokat.. många som inte dyker upp.. bara att va där en kvart innan.. 

• Marremia

Älskademirakel: Det låter inget vidare kul med kryckor. Är det för foglossning som orsakar det?

Jag har också varit hos sjukgymnasten igår och idag då jag har börjat få riktigt ont i nedre delen av ryggen mot rumpan till. Så ett bälte är införskaffat och jag fick några övningar som jag ska göra.
    Det är nästan jobbigast på natten då det strålar i ryggen/rumpan när jag försöker vända mig vilket tar några minuter och gör ont så jag vaknar varenda gång jag rör mig vilket de sista nätterna varit typ varje eller varannan timme. Ikväll tänkte jag testa sova med bältet på hoppas det hjälper. Är det någon som har några bra tips?

• ÄlskadeMirakel

Marremia: Ja, visst är det foglossning. 
    Har provat bälte, akupunktur, Tens. Men det som jag tycker är bäst är vattengympan och värme.
    Usch ja, vända sig i sängen! Hemskt! Inte alls kul!! Känns som om man håller på att gå isönder, som om man har ett konstant stort blåmärke som någon trycker på. Jag har dock inte ont i ryggen utan i stället i symfysen, därförhjälper inte bältet eller Tensen.
    Ska nu gå på vattengympa via sjukgymnasterna på KK. Börjar på tisdag. 

• karin010

Fy 17 vilken mardröm att ha sån värk. Kan inte ens föreställa mig hur det känns. Har klarat mig hittills o hoppas att jag klarar mig graviditeten ut...

• Malmölita

Hej allihopa! Nu är jag tillbaka efter en vecka i grekiska ö-världen. Så där kul att komma hem till ett regnigt och grått Malmö. Men men, borta bra men hemma bäst Glad.

Jag börjar min gravid yoga den 20:e och sen ska jag också gå på rund och sunds vattengympa just för avslappningsövningarna inför förlossningen. Tänkte nog inte gå på någon profylax kurs... Tänker att denna typen av vattengympa räcker.

Ska till barnmorskan på måndag. Alltid lika roligt att gå dit Skrattande. Verkar som många av er också ska dit/har varit där för en koll nu i dagarna.   

Tråkigt att höra er som mår dåligt... Hoppas det känns ok på nåt sätt!

Vill tipsa om en jätte trevlig och bra bok som jag fått låna, "Att föda barn. Hur det verkligen känns." av Karin Ahlborg. Den är gammal, från -94 men jag har tyckt om att läsa den. Den innehåller både information om förlossning och allt där omkring men också korta historier av personer som berättar sina upplevelser. Först var jag lite skeptisk och vill inte höra massa skräckupplevelser men den är faktiskt bra och jag tycker om att höra olika varianter på hur det kan gå. Det är ju helt olika för olika personer. Så ett tips till förstföderskorna främst kanske, hehe. Ni andra har ju gjort det förr Glad.

• karin010

Hello!
    Välkommen hem Malmölita. Härligt att åka i väg till värmen. Skulle vara gött nu, men fick mitt lystmäte i somras. =) Har de senaste vintrarna åkt utomlands - så välbehövt! - men denna vinter blir det en resa av ett annat slag.

Har ni stora magar än? Jag trodde faktiskt att min mage skulle vara större nu eftersom det är mindre än 3 månader kvar, men tycker att min kula fortfarande är ganska liten. Väldigt individuellt det där visserligen...

• MFJG

Jag tycker inte jag är så stor och mitt SF mått är 2 cm mindre än när jag väntade Wincent.;)

Svar på tråden Malmö BF 2010