• Marremia

Malmö BF 2010

Är det någon i Malmö området som ska få barn i December 2010?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-08 20:50
    Karin010 - BF 5/12 - 1:a barnet

ÄlskadeMirakel - BF 16/12 - 3:e barnet

Marremia - BF 17/12 - 1:a barnet

JoJo10 - BF 18/12 - 1:a barnet

Malmölita - BF 19/12 - 1:a barnet

MFJG - BF 20/12 - 2:a barnet

Pigletten - BF 24/12 - 1:a barnet

• Svar på tråden Malmö BF 2010
  • ÄlskadeMirakel

Köper inget i stl. 50, då de andra barnen varit så stora så den storleken ändå inte passat. Köper lite grann i stl. 56, men sen så får man så himla mycket. Så jag försöker hejda mig.

• ÄlskadeMirakel

Kan inte hålla mig och har nu bokat en 3D undersökning på Emmaultraljusklinik den 19/9 så jag får nog hoppa fikan, men jag följer gärna med en annan dag om ni bokar in någon sådan.

Har dock inte tänkt ta redan på könet, men vill så gärna se barnet i 3D, vilket häftig upplevelse. Hade i och för sig kunnat få UL via jobb men jag vill inte blanda in någon arbetskamrat som sedan går och ett könet och kanske råkar försäga sig. Det är ju även därför som jag går på privat MVC från första början.

Som ni kanske förstår så jobbar jag på KK.

Bästa tiden för att göra 3D UL var mellan vecka 26-29 då man såg bäst, men man kunde se från redan vecka 24 om man ville.
    Jag kommer vid tillfället vara 26+2.
    Oooo, ska bli så spännande och längtar tills dess. 

• Malmölita

Just ja, 3D kan man ju göra, få grymma bilder och samtidigt kolla kön. Bra idé! Ska fundera lite på det....

ÄlskadeMirakel: Jag hoppas på att det blir fler fikor efter denna =) Så hoppas du kan hänga med då!

• Pigletten

Jag har köpt en del i stl 50.. bara för att ha ifall att det skulle bli en liten bebis.. sen har vi redan börjat få en del +att jag inte kunnat låta bli utan köpt lite i stl 56 också.. =)

Än så länge har jag gått upp ca 7 kg.. ganska lagom tycker jag.. 

• karin010

Jag har hittills gått upp 6 kg vilket känns bra. Får väl se om kilona springer iväg de 3 sista månaderna. =) Kommer nog bli lätt att bli av med extrakilona sen hoppas jag...lr tror jag. Mår fantastisk bra!! Har gjort det hela graviditeten o hoppas att det så förblir graviditeten ut. ---- Har inte köpt några kläder i stl 50 utan satsat på stl 56 o så större. Tänker att om man behöver stl 50 så får väl min sambo springa o köpa det, haha. De jag känner som har fått barn säger att stl 56 är lagom att börja med.

• MFJG

Vår lille bus va bara 49 cm när han kom så 50 funkade för oss. Men inte så länge ;)
    Köpte en del kläder i 50/56 och dem kunde han ha 1 vecka eller 2 ;)

• ÄlskadeMirakel

Har idag varit och hälsat på min väninna som blev snittad i lördags i vecka 32 pga av havandeskapsförgiftning.
    De fick en liten gosse på 2 kg, så söt, men inte speciellt stor. Låg där i sin lilla värmebädd med CPAP (hjälper till med motstånd så att han kan andas själv). Nu har hon tyvärr några veckor framför sig på neonatal innan de får komma hem.
    Detta var hennes tredje barn men första gången som hon fått havandeskapsförgifting, så det blev en liten chock att få så tidigt och en så liten bebis. Hon har de två andra graviditeterna gått över 2 veckor och fått barn på över 4 kg båda gångerna.

• Malmölita

Har hört några fler såna exempel på kort tid som du nämner hände din vän ÄlskadeMirakel. Låter inte alls kul! Men som tur är så kan sjukvården så mycket nu så chanserna att bebisen ska växa till sig är väldigt stora. Känns skönt att veta att oddsen är på ens sida om det skulle bli en väldigt mycket förtidig förlossning.

Vad gäller kläder så tycker jag att det skiftar mycket från vilken affär man handlar i. Jämförde byxor i samma storlek men ena paret kommer från H&M och andra från Lindex och det var jätte stor skillnad. Tycker det är jätte svårt med storlekarna...

Ni som har fött innan, vad hade ni för smärtstillande? (Minns inte om vi redan har pratat om det dock... men har isåfall glömt, hehe.) När jag har kollat igenom de olika alternativen så känns det inte som att det är mycket jag vill ta. Givetvis så får det bli som det blir när det väl gäller men jag vill helst inte ta annat än akupunktur, lustgas, tens och sterila kvaddar. Allt annat verkar bedöva bäckenet så att sammandragningarna blir svagare vilket kan leda till att man måste ta bebisen med tång eller sugklocka. Och det vill jag verkligen inte!!! Hur gjorde ni? Och vad tänker ni andra förstföderskor?

• Pigletten

Malmölita: Jag har inte funderat i de banorna om smärtstillande än.. knappt på förlossningen över huvudtaget.. e alldeles för mycket uppe i nuet för att tänka på det.. vi ska till barnmorskan nästa vecka och lyssna på hjärtljuden.. får väl prata lite med henne om olika metoder då.. =)

• MFJG

Malmölita - Jag hade TENS, akupunktur och lustgas. Jag har en fruktansvärd fobi för nålar, epidural är något jag verkligen absolut inte vill och knappt kan tänka mig. Men jag va ändå öppen för förslag underförlossningen om det skulle behövas mer smärtlindring. Denna gången hoppas jag kunna klara mig med akupunktur och lustgasen.

24+0 idag. Tiden rusar iväg. Helt galet! 

Svar på tråden Malmö BF 2010