• Stor mamma

Dödsstraff-för el emot

Ja denna tråd handlar om dödsstraff.

Är ni emot eller för dödsstraff.

Jag kan säga att jag är för om på ett sätt. T.ex pedofiler, mördare.

Våldtäcksmän nej det ger inte dödsstraff om det inte är en återfallsförbrytare som åkt dit upprepade gånger.

Jag skulle vilja sverige hade dödstraff.

Vill ni det eller varför inte. Jag vill hör era åsiker om varför och varför inte. INGA PÅHOPP I DENNA TRÅD- STARTA EN EGEN

Jag vill bara veta era åsikter där ute i sverige

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Dödsstraff-för el emot
  • gammelsmurf2

Emot. När straffet är genomfört är förövaren död, hans/hennes familj och vänner får fortsätta leva i sorg. De tar straffet efteråt. Finns ingen logik.

Lite nyfiken bara... Varför anser du att mord är värre än våldtäkt? Lite samma princip där, den döde lider inte längre, medans den våldtagna ofta får leva i misär.

• Jenny26

För

♥ Ebba, världens underbaraste flicka ♥
  • Stor mamma
    gammelsmurf2 skrev 2010-05-16 18:19:45 följande:
    Emot. När straffet är genomfört är förövaren död, hans/hennes familj och vänner får fortsätta leva i sorg. De tar straffet efteråt. Finns ingen logik.Lite nyfiken bara... Varför anser du att mord är värre än våldtäkt? Lite samma princip där, den döde lider inte längre, medans den våldtagna ofta får leva i misär.
    Jag kan säga okay sker det en gång och förövaren får sitt straff för detta kan man väl gå vidare men är det en återfallsförbrytare som skulle våldta mig och jag skulle höra att han får sina 2 år och sen ut igen för att begå det igen skulle jag må psykiskt jättedåligt. Jag skulle hellre bli våldtagen av en som begår detta en gång än en som är återfallare.
    Bara tanken på att denna person som gör det mot mig efter att ha gjort det tidigare och suttit inne tidigare för detta är värre.

Lite svårt att förklara min tanke i det hela men du förstår vad jag menar hoppas jag
  • Helene OSV

Väldigt emot!

♥ Olivia 031017 ♥ Sigrid 051003 ♥ Valter 080812 ♥ Fyran 1009 ♥
  • LindaJohansson81
    EXTREMT EMOT.

Jag kan helt ärligt inte komma på ett enda skäl varför man ska ha dödstraff.
  • gammelsmurf2
    Stor mamma skrev 2010-05-16 18:28:21 följande:
    Jag kan säga okay sker det en gång och förövaren får sitt straff för detta kan man väl gå vidare men är det en återfallsförbrytare som skulle våldta mig och jag skulle höra att han får sina 2 år och sen ut igen för att begå det igen skulle jag må psykiskt jättedåligt. Jag skulle hellre bli våldtagen av en som begår detta en gång än en som är återfallare. Bara tanken på att denna person som gör det mot mig efter att ha gjort det tidigare och suttit inne tidigare för detta är värre. Lite svårt att förklara min tanke i det hela men du förstår vad jag menar hoppas jag
    Jag förstår inte riktigt vad du menar. Men skulle det inte gå lika bra med livstids fängelse utan benådningsmöjlighet fylla samma syfte? Varför vill du avrätta någon( för jag förutstätter att du inte har problem med att göra det själv)?
Svar på tråden Dödsstraff-för el emot