• Stor mamma

Dödsstraff-för el emot

Ja denna tråd handlar om dödsstraff.

Är ni emot eller för dödsstraff.

Jag kan säga att jag är för om på ett sätt. T.ex pedofiler, mördare.

Våldtäcksmän nej det ger inte dödsstraff om det inte är en återfallsförbrytare som åkt dit upprepade gånger.

Jag skulle vilja sverige hade dödstraff.

Vill ni det eller varför inte. Jag vill hör era åsiker om varför och varför inte. INGA PÅHOPP I DENNA TRÅD- STARTA EN EGEN

Jag vill bara veta era åsikter där ute i sverige

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Dödsstraff-för el emot
  • Majken

Absolut 100 % EMOT!!!!

Dödsstraff bör inte finnas i ett civiliserat och demokratiskt samhälle.

Love my M-girls
  • Esther M
    Roze skrev 2010-05-17 10:35:29 följande:
    Där håller jag inte med dig alls. En våldtäcksman som åker in och ut på diverse rehabiliteringshem...tycker du fortfarande denne ska ha lika rätt i samhället som alla andra som sköter sig?Jag pratar inte om vanliga brott utan om grova våldsbrott.
    Alla ska samma rättigheter i ett civiliserat samhälle. De som begår brott ska dömas enligt gällande lag, de som behöver vård ska få det.
  • linas fina

Att svara ja på den frågan för ju med sig så många andra frågor som känns omöjliga att besvara.

Jag är fullständigt emot. Fullständigt.
  • I Blackrose I

" Det är statens skyldighet att bedöma och bestraffa brott. Om man som anhörig känner lite blodlust och vill se någon dör för att må bättre får man ta hand om det själv, och riskera att dömas enligt gällande lag. "

Så som det ser ut i Sverige just nu så Är det inte särskillt svårt att kräva hämnd...

" Om mord däremot inte är fel, kan ju staten inte bestraffa den som mördar någon, eftersom det inte är ett brott. "

Nu blandar du ihop saker här tycker jag. Det är mördaren som Mördar och det ÄR inte rätt. Staten däremot tillämpar ETT straff ( dödsstraff ) och det kan du inte jämföra med mördarens handling.

" Jag tycker att Sveriges rättssystem är bra, ja. "

{#lang_emotions_surprised} Ursäkta? Det måste jag missat under alla dessa år jag har bott i Sverige? VAD ÄR det som är bra med Sveriges rättsystem? Upplys mig är du snäll...

Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • snillis

100% emot.
    Inget annat är tänkbart i ett modernt välutvecklat samhälle.
    Primitiva känslor av hämnd hör hemma i stenåldern.

• hymafr

Jag ät 100% EMOT, men skulle vilja att det fanns absolut livstidsstraff om det går att med tex DNA bevisa skulden.
    Livstidsstraffen i dagens Sverige är löjligt låga. Dessutom får unga människor "rabatt" på straffen!!!

• MissMango
    Roze skrev 2010-05-17 10:35:29 följande:
    Där håller jag inte med dig alls. En våldtäcksman som åker in och ut på diverse rehabiliteringshem...tycker du fortfarande denne ska ha lika rätt i samhället som alla andra som sköter sig?Jag pratar inte om vanliga brott utan om grova våldsbrott.
    Det var inte det jag sade. Är han inte kapabel att rehabiliteras så är han uppenbarligen svårt sjuk och bör för sin egen och andras skull hållas så att han inte kan åsamka mer skada på samhället.
    Men om jag tar som exempel den killen som orsakade en kvinnas död på en parkeringsplats genom att knuffa henne. Inget snack om att han betett sig otroligt illa och självklart ska han sona sitt brott. Men han är bara strax över tjugo år gammal, hennes dödsfall var inte avsiktligt, skall han också dödas? Jag anser inte det
  • I Blackrose I
    Esther M skrev 2010-05-17 10:39:12 följande:
    Alla ska samma rättigheter i ett civiliserat samhälle. De som begår brott ska dömas enligt gällande lag, de som behöver vård ska få det.
    NEJ, alla ska inte ha samma rättigheter. Om så vore fallet så kan jag bete mig som en pedofil och anser mig ha samma rätt som en pedofil eftersom han anses ha samma rättigheter som jag eller?
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • snillis
    hymafr skrev 2010-05-17 10:42:06 följande:
    Jag ät 100% EMOT, men skulle vilja att det fanns absolut livstidsstraff om det går att med tex DNA bevisa skulden.Livstidsstraffen i dagens Sverige är löjligt låga. Dessutom får unga människor "rabatt" på straffen!!!
    Och det är fel menar du - att unga människor behandlas annorlunda än vuxna?
Svar på tråden Dödsstraff-för el emot