• Stor mamma

Dödsstraff-för el emot

Ja denna tråd handlar om dödsstraff.

Är ni emot eller för dödsstraff.

Jag kan säga att jag är för om på ett sätt. T.ex pedofiler, mördare.

Våldtäcksmän nej det ger inte dödsstraff om det inte är en återfallsförbrytare som åkt dit upprepade gånger.

Jag skulle vilja sverige hade dödstraff.

Vill ni det eller varför inte. Jag vill hör era åsiker om varför och varför inte. INGA PÅHOPP I DENNA TRÅD- STARTA EN EGEN

Jag vill bara veta era åsikter där ute i sverige

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Dödsstraff-för el emot
  • Isanje

När jag läser om barnamord, Bobby tex,så känner jag att "åååhhh man skulle ta och ¤%&%¤&%¤%&/&%¤ dem,döda dem ja vad dom helst" det är min spontana tanke. Men efter en stund så känner jag att hade vi återinfört dödsstraff i Sverige så hade det gått mer åt helvete än vad de redan är. Lås in dem bara,låt dem sitta inlåsta som djur,som råttor och lida. Döden är egentligen ett för milt straff.

• ThePointOfItAll
    gammelsmurf2 skrev 2010-05-16 18:33:11 följande:
     Varför vill du avrätta någon( för jag förutstätter att du inte har problem med att göra det själv)?
     EN mycket bra poäng där, jag tror inte många förespråkare är berädda att själva dra i spaken och mörda någon, skitgörat får någon annan göra...

Jag undrar också hur förespråkarna resonerar om det gäller deras egna familjemedlemmar som riskerar dödsstraffet. Är det helt ok att era barn avrättas, ni skulle alltså stödja det fullt ut?
  • Stor mamma
    gammelsmurf2 skrev 2010-05-16 18:33:11 följande:
    Jag förstår inte riktigt vad du menar. Men skulle det inte gå lika bra med livstids fängelse utan benådningsmöjlighet fylla samma syfte? Varför vill du avrätta någon( för jag förutstätter att du inte har problem med att göra det själv)?
    Nej jag skulle nog kunna göra det- säger jag här nu sen i den sitsen kanske jag inte kan det

jag vet en som dödade en av mina vänner i fyllan, han körde rattfull. Stog om det i tidningen.
    Han satt i fängelse 8 månader, kom ut med boja 1 år, sen var han fri. Han kör rattfull än idag och har åkt in och ut, han har inget körkort men kör ändå. Detta är så fel
    Dröjer nog inte innan han skadar någon igen

Nej jag tror inte mycket på systemet i sverige- man kan begå mord och vara ute på 2 år. Nej är besviken och vill ha dödsstraff.

Skulle inte kunna kompensera och ge livstid- finns bevisen med DNA osv så borde dödsstraff finnas
  • gullehjärtat

Det är ju lika mycket mord att ge dödstraff, väl?
    Och det vore hemskt om personen va oskyldig.
    Bättre personen får "plågas" i ett fängelse. (tycker vi verkar ha för bra fängelser i Sverige bara, tyvärr) , än att "slippa undan" med döden.
    Men det är obehagligt att dom går fria efter sitt straff!
    Livslånga staff vore ju nåt, då är dom som döda för oss andra, men får fortsätta må dåligt över vad dom gjort :)

(beroende på brott förstås)

• gammelsmurf2
    Stor mamma skrev 2010-05-16 18:39:53 följande:
    Nej jag skulle nog kunna göra det- säger jag här nu sen i den sitsen kanske jag inte kan detjag vet en som dödade en av mina vänner i fyllan, han körde rattfull. Stog om det i tidningen.Han satt i fängelse 8 månader, kom ut med boja 1 år, sen var han fri. Han kör rattfull än idag och har åkt in och ut, han har inget körkort men kör ändå. Detta är så felDröjer nog inte innan han skadar någon igenNej jag tror inte mycket på systemet i sverige- man kan begå mord och vara ute på 2 år. Nej är besviken och vill ha dödsstraff. Skulle inte kunna kompensera och ge livstid- finns bevisen med DNA osv så borde dödsstraff finnas
    Vore nice om du kunde svara på min förra fråga. Varför måste förövarna avrättas? Varför räcker det inte med livstids fängelse?

Du tycker att någon som kört ihjäl någon på fyllan, och senare fortsatt att köra rattfull, ska avrättas. Det eftersom du kände den han körde ihjäl.
    Jag tycker det är helt sjukt. Vem ska sitta och bestämma vilka brott som ger dödsstraff?
  • Anna o Leia

"döden" är ett alltför milt straff för tex en barnamördare...

• gammelsmurf2
    Anna o Leia skrev 2010-05-16 19:15:00 följande:
    "döden" är ett alltför milt straff för tex en barnamördare...
    Vad tycker du om VDn för Röda Korset, som snodde flera miljoner av de pengar som egentligen skulle gått till svältande barn. De pengarna hade säkert kunna rädda livet på många. Borde han också få dödsstraff?
  • Anna o Leia
    gammelsmurf2 skrev 2010-05-16 19:27:52 följande:
    Vad tycker du om VDn för Röda Korset, som snodde flera miljoner av de pengar som egentligen skulle gått till svältande barn. De pengarna hade säkert kunna rädda livet på många. Borde han också få dödsstraff?
    Jaha.. jag skrev att döden är ett för milt straff.. så hur menar du?
    Men ett hårt j***a straff hoppas jag att han får.
  • Stor mamma

Svarar här på några på en gång

Livstid fängelse- finns det i sverige?
    Nej och det kommer bli vekare och vekare i sverige
    Dödas så dom aldrig kan göra det igen

VD:n nej lite svårt att bevisa att han dödat några på detta sätt. Nej fängelse blir det ju. Men straffen kan ju höjas i sverige först och fängelsena kan ju bli mer fängelse än det är idag. Jag hoppas han får ett hårt straff men tvivlar på det då sverige är milt

Min kompis som dog kunde ha varit vem som helst, det är lika illa. Han hade inte kunnat köra rattfull än om sverige hade gett bättre straff. Nu riskerarvem som helst att dö när han kör rattfull- är det rätt

Nej jag står för min hopp på dödsstraff i sverige

Svar på tråden Dödsstraff-för el emot