Stor mamma skrev 2010-05-16 19:48:45 följande:
Svarar här på några på en gång Livstid fängelse- finns det i sverige? Nej och det kommer bli vekare och vekare i sverige Dödas så dom aldrig kan göra det igen VD:n nej lite svårt att bevisa att han dödat några på detta sätt. Nej fängelse blir det ju. Men straffen kan ju höjas i sverige först och fängelsena kan ju bli mer fängelse än det är idag. Jag hoppas han får ett hårt straff men tvivlar på det då sverige är milt Min kompis som dog kunde ha varit vem som helst, det är lika illa. Han hade inte kunnat köra rattfull än om sverige hade gett bättre straff. Nu riskerarvem som helst att dö när han kör rattfull- är det rätt Nej jag står för min hopp på dödsstraff i sverige
Jag antar att du tror att införandet av dödsstraff skulle innebära att brottsligheten minskar!?
Men om du tittar på de länder som praktiserar dödsstraff idag är det även de länder som har de största antalet allvarliga våldsbrott, medan länder som praktiserar en "mjukare" fångvård (tex Sverige), ligger längre ner på listorna i brottsstatistiken.
vill du införa dödsstraff
även om det skulle innebära att antalet allvarliga våldsbrott i Sverige faktiskt skulle
öka??