• Stor mamma

Dödsstraff-för el emot

Ja denna tråd handlar om dödsstraff.

Är ni emot eller för dödsstraff.

Jag kan säga att jag är för om på ett sätt. T.ex pedofiler, mördare.

Våldtäcksmän nej det ger inte dödsstraff om det inte är en återfallsförbrytare som åkt dit upprepade gånger.

Jag skulle vilja sverige hade dödstraff.

Vill ni det eller varför inte. Jag vill hör era åsiker om varför och varför inte. INGA PÅHOPP I DENNA TRÅD- STARTA EN EGEN

Jag vill bara veta era åsikter där ute i sverige

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Dödsstraff-för el emot
  • DenNamnbitne

Jag är 100% emot att myndigheterna berövar någon livet. Jag kan tycka att det är lika gott om en mördare dör i en kamp med polisen men aldrig dödstraff. Det tillhör det förflutna!

• 1977a

Emot av väldigt många skäl.

Ni som är för-om det var ert barn som begått ett fruktansvärt brott, skulle ni fortfarande vara för dödsstraffet då?

• Stor mamma
    Selfish Geene skrev 2010-05-16 21:43:17 följande:
    Jag antar att du tror att införandet av dödsstraff skulle innebära att brottsligheten minskar!? Men om du tittar på de länder som praktiserar dödsstraff idag är det även de länder som har de största antalet allvarliga våldsbrott, medan länder som praktiserar en "mjukare" fångvård (tex Sverige), ligger längre ner på listorna i brottsstatistiken.vill du införa dödsstraff även om det skulle innebära att antalet allvarliga våldsbrott i Sverige faktiskt skulle öka??
    Nej men jag kasnke skulle slippa bli våldtagen av en återförbrytare :(
    1977a skrev 2010-05-16 23:43:10 följande:
    Emot av väldigt många skäl. Ni som är för-om det var ert barn som begått ett fruktansvärt brott, skulle ni fortfarande vara för dödsstraffet då?
    Svarat på detta tidigare så mitt svar har du tidigare i tråden på detta
  • tessum

Jag är 80% FÖR

Var 100% för innan jag såg the life of David Gale

• Bedan

Jag är emot. Dödande är perverst oavsett vem som dödar och vem som blir dödad.

• tessum
    Bedan skrev 2010-05-17 09:29:19 följande:
    Jag är emot. Dödande är perverst oavsett vem som dödar och vem som blir dödad.
    Perverst?

Pervesion är väll ett ord för det som tidigare ansågs vara avikande i sexväg?
  • Bedan
    tessum skrev 2010-05-17 09:34:58 följande:
    Perverst? Pervesion är väll ett ord för det som tidigare ansågs vara avikande i sexväg?
    Märk väl ord huh? Det kan det vara också, men inte bara. Läs på för faan om du ska racka ner på folk.
  • Dizzykitty

Är för dödsstraff.Hade kanske tyckt annorlunda om Sverige hade haft riktiga straff.Men när man får hårdare straff för ekonomisk brottslighet än för tex våldtäckt..då tycker jag att nåt är jävligt fel.

• tessum
    Bedan skrev 2010-05-17 09:37:46 följande:
    Märk väl ord huh? Det kan det vara också, men inte bara. Läs på för faan om du ska racka ner på folk.
    Jag rackar inte ner på folk. Inte heller skrev jag att det var så. Jag la till ett frågetecken inte ett utropstecken.

Är det ett frågetecken efter så är det en fråga.

Förstod bara inte hur du fick det till något pervest. För mig är ordet något sjukt/äckligt inom sexväg. Men för andra kanske det betyder något annat?

Vars ska jag läsa på? Kollade i min ordbok och hittade inget annat.
Svar på tråden Dödsstraff-för el emot