Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Lofot skrev 2011-06-27 09:27:15 följande:
    Hejsan!
    OJOJOJ MCT vilket häääärligt starkt test du gjort! Snacka om bebis(ar)!!!

Idag ringde jag kvinnokliniken och blev uppskriven på väntelistan (3månader!!!) Känner mig både lugn och stressad på samma gång. Nu kanske vi få lite tabletter så att det håller sig kvar. Men vi försöker ändå innan också, det kan ju varit slumpen.
    Enligt barnmorskan så trodde hon aboslut inte att det inte skulle gå för oss då vi blivit gravida förut. Känns ju bra förstås.
    Nyfiken... Vad är det för väntelista du blivit uppskriven på?
  • Saftmedbulle
    MCT79 skrev 2011-06-27 12:33:49 följande:
    Jag ringde till en liten privat klinik när vi försökt 11 månader och fått två mf... det var aldrig nått snack.. sen visade det sig i efterhand att han inte gjorde nån djupare utredning men ändå.
    Jag har gjort en (två) mer omfattande utredningar under våren på två andra ställen.. den första visade itne på något fel och den andra har jag egentligen inte fått svar på ännu... men jag fick trombyl utskrivet.

Mitt tips är att se om du hittar nån mindre privat mottagning.. var bor du?
    Fick du trombyl utskriven av gynekologen?
  • Saftmedbulle
    needtobreathe skrev 2011-06-28 15:07:49 följande:
    Tjejer, det här gör det värt att aaldrig ge upp!

Devin som blir 11 veckor idag! Om exakt 19 minuter!

Tack för påminnelsen! Påminn mig gärna igen (har så hiskeligt dåligt minne)! Härligt med hoppfulla solskenshistorier"
  • Saftmedbulle
    MCT79 skrev 2011-06-27 18:18:25 följande:
    Näe..
    I samband med mitt MA i mars så blev jag inlagd och skrapad på Danderyd, jag frågade om utredning där men fick nej.
    Bokade då tid på ett annat ställe där jag fick utredningen gjord, sedan kom det en kallelse från Danderyd ändå så då körde jag där också!
    Han gjorde sin utredning och skrev ut det han trodde på och Trombyl råkade vara samma som den andra läkaren trodde på...

Så nej.. just nu går jag bara på Danderyd men jag är utredd på två ställen. =)
    Varför fick du nej först av Danderyd? Verkar väldigt godtyckligt inom allt det här... Har just själv haft mitt tredje missfall och har "rätt till" utredning, men har ingen ANING om vart jag ska vända mig... :(
  • Saftmedbulle
    Lofot skrev 2011-06-27 19:29:21 följande:
    Väntelista för utredning. Utredning då jag fått tre missfall på raken.
    Anledningen till att jag undrar är för att jag just oxå fått mitt tredje missfall och inte vet vart jag ska vända mig vad gäller utredning...
  • Saftmedbulle
    needtobreathe skrev 2011-06-28 16:07:26 följande:
    Sök privat är mitt tips! De brukar va bäst, kortast väntetider också.. men de varierar såklart - bara hoppas de är ett bra ställe! Jag hamnade på Ultragyn genom Vårdguiden vid mitt 2a MF förra året, även där de 3e upptäcktes, o då fick ja utredning + kontroller där! Jättebra. Bor i Sthlm!

Vart bor du?

Och självklart kan ja påminna dig igen.. ;) Man glömmer lätt bort allt i karusellen.. och som sagt, de tog mig ett bra tag efter all skit att må bra igen. Men NU så!
    Stockholm här oxå! Tacksam för tips! Var i kontakt med Sophiahemmet, men de kunde inte hjälpa mig sa de... Jävligt uppmuntrande... Var ligger Ultragyn (inte hört talas om)?
    Och du... jag tror ingen tar illa upp för din bebisbild - den är ju uppmuntrande!
  • Saftmedbulle

Tack! Ska till Huddinge på återbesök, efter MF nr 3, om en dryg vecka och då ska jag försöka se om jag kan få remiss dit.

• Saftmedbulle
    MCT79 skrev 2011-06-28 16:56:49 följande:
    Förlåt jag borde läst lite längre...
    Ultragyn är ett bra tips men kräver remiss numera, annars an jag rekommendera GynStockholm i Jakobsberg, jag fick komma inom 1,5 vecka. Supertrevliga sköterskor, togs massor med prover och ville göra ultraljudsundersökning av min livmoder så de är seriösa.
    Hade en läkare där som kanske inte är den varmaste som person men väldigt kunnig. Och som sagt, ingen remiss och anslutna till landstinget så frikort gäller.
    Jättebra tips! Tack så hemskt mycket! Det är en hel djungel det där och ja... det är jobbigt att ringa runt och förhöra sig, speciellt som man är ledsen samtidigt (fick mitt mf i lördags och igår var jag helt knäckt).
    Tack, tjejer!
  • Saftmedbulle
    needtobreathe skrev 2011-06-28 17:14:47 följande:

SaftochBulle;

Usch, va de så nära inpå! :( Beklagar! Men bryt ihop o kom igen!

Får ja fråga om du bor på Södra sidan då du ska till Huddinge? Vi bor i Hagsätra! :)

Japp! Bor i Norsborg, så Huddinge är ju närmast.
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3