telgebo skrev 2012-01-03 19:36:03 följande:
Sugarrush: Du har rätt, det är för jävligt att soc kräver det och nu har de tom sagt att oavsett mitt mående så ska hon ändå placeras hos en familj, de håller på och letar efter en och besökt 2 som jag vet, en av dom ligger i Norrköping och hur blir det då med umgänget om hon bor där. Jo då tycker soc att vi ska ha umgänge i Nyköping, verkar ju fan inte klokt lika dumt som att min lilla bebis ska vara tvungen att åka 32 mil t/r för umgänge med sin mamma varje vecka. Den andra familjen är min syrras och hon bor i af Stockholm. Jag fattar inte varför jag inte kan få en plats på ett utredningshem tillsammans med henne, det handlar inte om pengarna har de sagt. Men hur fan kan de tro att man kan må super om man blir fråntagen sitt barn och inte vet om umgänget kommer bli av ens igång, allt är bara luddigt från deras sida. Jag blir knäpp på det här för jag får höra att jag är så fin mamma på alla umgängen, de säger dom men så säger de att det är ju så kort tid, men vad fan ändra tiden då så jag får vara med henne mer för jag är inte bra mamma mellan kl 13.30 på onsdagar i 1 timme, kan jag inte få bevisa det? Varför bygga hela utredningen på lögner? Tänk om hela denna tråd skulle ringa till kommunens BOU och säga att jag och min dotter ska få komma till ett hem och det då ändras till att bli så. Kanske är enda chansen att fler säger till för mig lyssnar de inte på utan bara på en annan person som har en 6 veckors utbildning till familjeutredare som säger en massa skit som jag inte ens gjort, jag har tex inte lagt min dotter i liggdelen och svängt med den som en handväska, misskött hennes mattider osv.
Har du begärt ut Alice vårdplan? Och begärt skriftligt vad det är du ska förändra för att få tillbaka vårdnaden?
Det här är saker som alltid ska finnas enligt min sambo. Det är ett krav från socialstyrelsen.
Om det är som du säger att de hittar på och baserar på lögner så ring uppdrag granskning eller något så de får rota i hela berättelsen/historien som varit! Om de missköter sitt jobb så gravt så måste det ju komma ut!
kram!