• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • telgebo

Jag blir ledsen när ni skyller på att jag borde ha gjort nåt grovt för att ha förlorat mitt barn, jag har inte gjort nåt fel. De bara tog henne för att hemmet påstod det ena och det andra. Jag har inte misskött henne på något sätt, hon är ju mitt allt. Jag bar inte henne som det påstås att jag gjorde, jag hade tom blåmärken på mina ben för att jag alltid bar liggdelen och babyskyddet mot mitt ben, jag gav henne mat som jag skulle, jag badade henne, tog hand om henne på bästa sätt och det såg både neonatal och BVC. men utredaren på soc säger att de räcker med en persons uttalande och då lyssnar han bara på den som snackar mest lägner av de alla. När jag läser det PMét så är det som att läsa om någon annan för jag har då inte gjort det som står där.

Tom andra såg ju mig på det hemmet och påpekade vilken bra och fin mamma jag är. Familjepedagogerna säger samma sak.
    Redan innan jag kom till det hemmet så sa soc att Alice skulle omhändertas med vård enligt LVU om jag vägrade åka till hemmet och då hade inte anmälan från hemmet och psykiatrin inkommit till soc ens utan de var bara en anmälan från BB som hae inkommit (som ligger till grund för omhändertagandet) och BB påstod att de kände oro över att jag hade få ögonrörelser och munmotorik och ställde frågor som borde vara självklara för en 4 barns mamma. Jag ställde frågor om navlen och amning och jag trodde inte man kunde få en anmälan på sig om man inte kan allt per automatik bara för att det är 4:e barnet.

Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • telgebo

Jo jag håller med Together. Men jag börjar tro att soc gräver i min gamla utredning om mina äldre barn vilket de inte får enligt mitt jurudiska ombud för får jag hem Alice eller så så kommer det per automatik leda till att jag får lättare att få hem mina äldre barn eller får umgängsrätt med mina äldre barn och de vill dom inte riskera att jag ska få. Tom (ursäkta uttrycket nu) kärringen på Familjerätten lagt sig i och sagt en massa till soc, deras utredning på familjerätten har inget med utredningen med Alice att göra, det är två skilda saker och man ska inte blanda in nåt förflutet i det nya.

Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • Safireee

Usch vad jobbigt för dig Telgebo! Hoppas det löser sig och att du mår bättre snart!

Molly 10/10 2007, Stella 13/10 2011
  • Safireee

Hej allihopa! Jag hängde i den här tråden för länge sen (hösten 2009) och i höstas fick jag min dotter. Nu har jag ett helt gäng äl-stickor och gravtest liggande (som jag sparade hela graviditeten "ifall ifall"... Obestämd) och undrar om nån här vill ha dem? Skicka ett PM med adressen så kommer ett litet paket på posten. 

Håller tummarna för alla er att ni plussar snart! Själv fick jag min efterlängtade Stella efter 3 tidiga missfall och 15 månaders försök på 18 månaders tid. Skam den som ger sig! Glad 

Molly 10/10 2007, Stella 13/10 2011
  • FruW

Telge har du provat att vända på det, vad i utredningarna är sant? Om du för diskussionen med handläggarna på det sättet, prata om det som du håller med om, så kanske ni kan komma vidare?

Nu vet jag ju inte vad som har hänt med dina äldre barn, annat än att du inte får träffa dom så ofta. Men jag tycker att det är rimligt att man även tar hänsyn till de utredningarna när man tittar på din i o Alice relation. Handläggarna får ju mer att gå på då o har ett bättre beslutsunderlag.

• Saftmedbulle
    Safireee skrev 2012-01-03 21:59:56 följande:
    Hej allihopa! Jag hängde i den här tråden för länge sen (hösten 2009) och i höstas fick jag min dotter. Nu har jag ett helt gäng äl-stickor och gravtest liggande (som jag sparade hela graviditeten "ifall ifall"... Obestämd) och undrar om nån här vill ha dem? Skicka ett PM med adressen så kommer ett litet paket på posten. 

Håller tummarna för alla er att ni plussar snart! Själv fick jag min efterlängtade Stella efter 3 tidiga missfall och 15 månaders försök på 18 månaders tid. Skam den som ger sig! Glad
    Tack för uppmuntran!
  • FruW

Håller med, tack safiree!! Det kan vi aldrig få för mycket av :)

• Together90
    Safireee skrev 2012-01-03 23:44:53 följande:
    Paket är snart på väg.
    Till vem ? :)
    ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3