• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Javisst
    FruW skrev 2012-01-11 09:54:26 följande:
    Har precis kommit tillbaka från sjukhuset. Vul visade vad vi trodde... Ska in på måndag o få hjälp med tabletter för att set ska komma ut, får stanna på sjukhuset några timmar. Inga tecken på att kroppen själv fattar...

Känns skitjobbigt just nu...
    Mimmi, hur mår du? {#emotions_dlg.flower}
    Första barnet BF 4 juni 2012
  • Saftmedbulle
    MCT79 skrev 2012-01-12 16:58:30 följande:
    Om det är nån tröst (vilket jag vet att det inte är! Flört) så kom och gick det lilla illamående jag hade mellan v 8,9-11 nångång... före det inte mkt alls (bara i NY där det var vaaaarmt). Efteråt mer som överraskande spontanspyor vid några få tillfällen.
    Inget ihållande illamående alltså.
    Alltså, lite pepp är ju aldrig fel ;)
    Mmm, jag tänker så oxå. Ska försöka att inte överanalysera för mycket... (är ändå GANSKA duktigt på att inte göra det...)
  • FruW

Inget vidare, men tack för att ni frågar!

Pratade precis med vår Ivf-läkare, som inte tyckte att vi skulle göra oss för stora förhoppningar. Tack för den :(

Känns ju så där att gå in i en Ivf med allt vad det innebär med den inställningen... Då kan vi ju lika gärna strunta i det!

• Javisst

Men varför sa han så? Pga missfallen eller vad? Blä vad trist inställning.... Många kramar!

Försök att inte överanalysera, saftochbulle! Det kommer gå jättebra!

Första barnet BF 4 juni 2012
  • needtobreathe
    Saftochbulle; No worries! Mitt illamående kom tidigt, "avtog" lite smått o varierade från dag till dag mellan v 7-10, sen vare pang boom och hyperemesis  

Mimmi; Idiotläkare. Man ska alltid tänka positivt! Plötsligt händer det! Tänker på er!!! 
  • needtobreathe

Mimmi; Min läkare sa typ samma när vi gjorde utredningen, men jag struntade i den kommentaren. Mirakel sker o Andra läkare sa sen att vissa haft 10-20 mf o sen fått barn! Allt e möjligt, de tar bara tid. Men låt hjärtat värka lite, de är helt ok! Men låt inte hjärnan ge upp! Jag tror på er. Jag har haft 7 mf, sen kom Dev! Odd har haft 7 mf men har trots allt 5 barn. Så allt är möjligt fortfarande även om de är jävligt orättvist!!

• SoMa72
    FruW skrev 2012-01-12 17:49:52 följande:
    Inget vidare, men tack för att ni frågar!

Pratade precis med vår Ivf-läkare, som inte tyckte att vi skulle göra oss för stora förhoppningar. Tack för den :(

Känns ju så där att gå in i en Ivf med allt vad det innebär med den inställningen... Då kan vi ju lika gärna strunta i det!

Men vilket j-a arsel till läkare!! Skrikandes Jag håller med de övriga, det kommer att lyckas för er en vacker dag! Det bara vet jag.... Hjärta 

Största kramen, gumman!! 
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3