• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • FruW

Tack för peppen, ska försöka behålla hoppet..

Kram fina ni

• Tabbs2

Men mimmi gud vilken okänslig läkare!!  Försök trots allt att tänka positivt...

Själv har jag nog ÄL idag el imorrn (glad gubbe igår kväll på ÄL-testet)...så får be mannen om en omgång ikväll:)
    Konstigt att man varje jvla månad får upp hoppet att nuu kanske det går, vart fasiken kommer orken ifrån...

Pixan hur har det gått?

Hoppas ni andra mår bra o att ni får en fin helg!

• Saftmedbulle
    needtobreathe skrev 2012-01-12 19:23:44 följande:
    Saftochbulle; No worries! Mitt illamående kom tidigt, "avtog" lite smått o varierade från dag till dag mellan v 7-10, sen vare pang boom och hyperemesis  

Mimmi; Idiotläkare. Man ska alltid tänka positivt! Plötsligt händer det! Tänker på er!!! 
    Hmm, jag väljer att tolka det som uppmuntran ;)
  • Saftmedbulle
    Tabbs2 skrev 2012-01-13 09:48:48 följande:
    Men mimmi gud vilken okänslig läkare!!  Försök trots allt att tänka positivt...

Själv har jag nog ÄL idag el imorrn (glad gubbe igår kväll på ÄL-testet)...så får be mannen om en omgång ikväll:)
    Konstigt att man varje jvla månad får upp hoppet att nuu kanske det går, vart fasiken kommer orken ifrån...

Pixan hur har det gått?

Hoppas ni andra mår bra o att ni får en fin helg!
    Bara på honom!
  • Javisst

Heja, heja tabbs!

Undrar med hur det gått för pixan?

Vilken tråkig inställning din läkare har Mimmi! Klart att det kommer funka för er, på ett eller annat sätt! Har ni gått igenom vad för ytterligare hjälp ni kommer få än IVF? Tänkte på mediciner så som blodförtunnande. Vet att du fick trombyl (och p..? ) förut hos en annan läkare, kommer ni ha kvar den kontakten?

Första barnet BF 4 juni 2012
  • FruW

Nu har vi varit på sjukhuset o fått den första tabletten som ska förbereda kroppen på vad som ska komma.... Känns så där, ska bli skönt att få det här gjort men jag vill ju inte det här!!

Vi har tur som har kvar vår läkare, han kommer ge oss trombyl (jag har massa kvar sen innan med) o progesteron längre än vad jag skulle fått annars, så det känns skönt!

Stor kram till er alla

• Dag och natt

Kram mimmi! Vet att det är jobbigt men nu händer åtminstone något som gör att det här får sitt slut och ni kan börja om på nytt och försöka igen. Klart att du inte vill det här, det var ju inte så här det skulle gå!! Men det kommer att funka någon gång, det ska det bara gör för oss alla som kämpar i motvind! Förstår inte hur man kan jobba med IVF och vara så negativt inställd som den läkaren, hoppas det finns bättre läkare än så. Er andra läkare verkar ju däremot vettigare så heja honom! {#emotions_dlg.flower}

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Javisst

Någon som har hört något från LisaVäntar? Hoppas hon mår bra!

Många, varma kramar till dig Mimmi! Det är en superjobbig process och det är jobbigt när allt är klart också, men efteråt känns det lite bättre och det är lättare att blicka viadre när man lämnat det gamla bakom sig.{#emotions_dlg.flower}

Första barnet BF 4 juni 2012
  • Dag och natt

Javisst, jag tror att hon mår bra, är kompis med henne på FB! Hon ville ju ta en paus härifrån ett tag och det tror jag bara kan vara skönt att göra emellanåt. Hoppas att hon ska vilja komma tillbaka sen bara.

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Tabbs2

Hallåj!
    Hoppas ni haft en bra helg?

Havsklippan vad skönt att passera "dagen", tror också att det kommer gå bra den här gången:)

Mimmi- hur är det nu?

Själv så har jag haft ÄL men är osäker om det va på dag 14 el 16, skitsamma egentligen...vi täckte upp för båda dagarna så nu är det bara att vänta o se... Har ingen bra känsla dock...som om man nu skulle kunna ha det på ÄL 2 el 4 hahaha:)

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3