• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MCT79
    pixerpie skrev 2012-01-10 21:18:52 följande:
    Mct, då börjar de ju bli klara nu! Spännande! Kram!
    jaaa... men småååå!  Pojken vägde ju 1619 gram bara.... borde vägt nära 2 kg..
    Väntar tvillingar! 33+0 idag!
  • MCT79
    pixerpie skrev 2012-01-11 07:47:22 följande:
    Mct, då kan de ju ligga kvar några veckor till, så slipper ni neo! Kram!
    Precis!
    Väntar tvillingar! 33+1 idag!
  • MCT79
    FruW skrev 2012-01-10 18:04:12 följande:
    Har precis pratat med min dr, ska på nytt Vul i morgon bitti, för att bekräfta det han såg sist... Får hjälp med tabletter om jag vill... Usch, blev så ledsen efter vårt samtal, blev så verkligt nu :(
    Hur går det för dig vännen?
    Väntar tvillingar! 33+1 idag!
  • FruW

Har precis kommit tillbaka från sjukhuset. Vul visade vad vi trodde... Ska in på måndag o få hjälp med tabletter för att set ska komma ut, får stanna på sjukhuset några timmar. Inga tecken på att kroppen själv fattar...

Känns skitjobbigt just nu...

• MCT79

Bläääää Mimmi.. :(( inte nog med MA, man ska strida med en kropp som inte fattar också... :(

• Tabbs2

Usch va jobbigt mimmi:( hoppas kroppen kanske hinner fatta innan måndag... man vill ju inte bli påmind om det hela tiden...

Pixan- håller tummarna att det är ett bra tecken:)

Mct- hoppas fogar o annat återhämtar sig fort:)

Hur mår ni andra då?

Ego- dag 13...fortf inget positivt ÄL-test..borde inte vara långt borta- ikväll el imorgon kanske?

• telgebo

Mimmi: Usch vad ledsen jag blir för din skull.

Här är det en seg dag, somnade först vid 04.30 inatt och vaknade av pip från Iphone strax före kl 10 då jag fick sms av min advokat. Det blev inget umgänge med dottern idag och jag vet inte alls om min advokat fått tag i de ansvariga på BoU men hon har iaf skickat ett mail till chefen där om det.

Jag mår inget vidare, känner mig bara helt tom i hela själen och längtar bara efter att få träffa Alice eller ännu mer att få hem henne men jag kan inte göra ett smack för att påverka att det blir så inte ens om jag går regelbundet och har kontakt med psykiatrin eller nåt och det gör mig så jädra frusterad och jag känner ming maktlös. Jag har bett BOU att tala om vad jag kan göra/vad de anser att jag brister i (bara för att tillmötesgå dom) för att få hem Alice men de säger ju inget. Förut i samband med att hon omhändertogs så sa dom att jag måste må bättre psykiskt för att få hem henne igen, men nu gäller inte det längre enligt chefen och enligt en annan så gäller det och enligt den tredje så gäller ingenting för det kommer typ inte ske men generellt så prövas beslutet om flytt hem till bio föräldrarna bla bla bla men det verkar inte som det gäller mig för hon klankar ner på mig och säger sedan genereltt när jag ställer en ny motfråga.
    Så jävla jobbigt detta att aldrig få några tydliga svar och att bli misstrodd hela tiden hur jag tog hand om Alice, mig tror dom inte på, inte min syster som vart med mig mycket när jag hade Alice och inte hennes man, men de tror så mycket på en andra person som ljugit ihop en historia om att jag misskött Alice mattider, slängt med liggdelen med Alice liggande i, lämnat henne utan uppsikt osv. Varför skulle jag göra det liksom på ett utredningshem eller öht för när jag vet att jag är granskad och dessutom älskar mitt barn och vill henne så väl? Det är ju sjukt att de tror mer på en på ett hem med 6 veckos vidareutbildning än på barnets mamma, BVC och neonatal, jag sa tom att ring BVC och neo då när utredningen gjordes och han undrade att varför då? Ja vad fan tror han, för att få veta hur jag verkligen tog hand om Alice såklart men han sa bara kallt att det kvittar vad de säger för nu säger 1 person här att du har gjort det och det och kan inte ta hand om barnet på bra sätt vilket jag visst kan. Hur kunde annars mina äldre barn tas hand om av när mitt ex var på jobbet på tjänsteresor och jag var helt ensam tex?

Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • pixerpie

Tabbs, tror du det kan va ett tecken? Sen har mina eksem blivit bättre med, det kan också va något positivt!!! Hur går det för dig?

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3