• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • FruW

God morgon!
    Sitter i telefonkö för att boka av min inskrivningstid hos bm :(

Har också pratat med Ivf-kliniken, bokade ju av vår tid för bara några dagar sedan, sååå dumt! Har iaf fått en preliminär tid för äggplock till v 17, i stället för v 12..

Varför kan inte blödningen komma igång nu när man vill!!?

Hur mår ni? Själv blir jag hemma några dagar från jobbet. Fysiskt är jag ok, men orkar inte riktigt med mentalt idag..

Kram från mig

• MCT79

mimmi har ni någon plan för om blödningen inte kommer igång? Skulle du få tabletter då?

Vis av erfarenhet kan det ta tid... min bruna flytning kom ju 3 veckor efter att fostret uppskattningsvis dog..
    Sen fick jag ju Mifegyn... nå tabletter som ska mjuka upp livmodertappen inför cytotec... de sa att det var stor risk/chans  att blödningen skulle komma igång hemma de två dagarna jag fick vänta före cytotec men min kropp fattade ju inget ändå...

Tänkte bara så det inte skjuter på ert äggplock!

Väntar tvillingar! 32+6 idag!
  • Javisst

Undrar som Mtc, har ni någon plan Mimmi? Jag har gått många, många veckor efter fostret dött utan en endaste droppe blod. Så det kan ta ett bra tag!

Vecka 12 till 17 är inte sååå många veckor när allt kommer omkring, men förstår att det känns som en evighet! Många kramar!

• FruW

Jag ska till läkaren om några dagar, så får vi se då. Men låter kanske som om det är bra att ta dom där tabletterna ändå...? Var ni hemma eller på sjukhuset när ni gjorde det? Kan man kombinera med smärtstillande?

V 17 känns helt ok, var mest nervös över att det inte skulle bli förrän i höst... Måste ge en stor eloge till hon jag pratade med på Sahlgrenska för Ivf, hon erbjöd mig samtalsstöd! Första gången någon har gjort det, blev så glad över det! Som det känns nu behöver jag det inte, men vet att vid en ev graviditet mår jag sämre.. Gick ju några gånger hos en kurator på sjukhuset i Borås, men tyckte inte att hon va bra.. Däremot har hon en kollega som jag tänkte att jag kunde fråga om hjälp om jag behöver igen...

• MCT79
    FruW skrev 2012-01-09 09:06:56 följande:
    Jag ska till läkaren om några dagar, så får vi se då. Men låter kanske som om det är bra att ta dom där tabletterna ändå...? Var ni hemma eller på sjukhuset när ni gjorde det? Kan man kombinera med smärtstillande?

V 17 känns helt ok, var mest nervös över att det inte skulle bli förrän i höst... Måste ge en stor eloge till hon jag pratade med på Sahlgrenska för Ivf, hon erbjöd mig samtalsstöd! Första gången någon har gjort det, blev så glad över det! Som det känns nu behöver jag det inte, men vet att vid en ev graviditet mår jag sämre.. Gick ju några gånger hos en kurator på sjukhuset i Borås, men tyckte inte att hon va bra.. Däremot har hon en kollega som jag tänkte att jag kunde fråga om hjälp om jag behöver igen...
    Har inget hänt när du har ditt läkarbesök hade jag nog gjort det ja... eller.... JAG hade inte valt tabletter igen. Men om du vill undvika skrapning så är det ju nästa steg så att säga.
    Jag blev inlagd... men jag tror man "brukar" få göra det hemma om man är före 9 fulla veckor.
    Jag kände som sagt ingenting alls. Men efter tredje dosen fick jag morfin minns jag. Dels för att jag frossade (?), hade ångest och började få lite ont. Då var det redan bestämt att jag skulle skrapas och jag tror jag åkte ner en halvtimme senare..

Låter som du fick tag i en fin sköterska, vad härligt med frågan även om man känner att man inte behöver just nu. Det brukar kännas slönt att någon bryr sig tillräckligt för att ställa frågan bara.... Hjärta
  • Tabbs2

Nej mimmi vad fruktansvärt tråkigt.... Det som verkade så lovande....ja vet inte vad man ska säga mer än att jag vet hur ni mår.. kram...
    Hoppas det kommer igång så ni kan lägga det bakom er o komma igång igen.. Hur kommer det sig att ni "får" göra Ivf? Jag frågade min läkare om det men hon tyckte inte det eftersom vi blir gravida...hmmm det är jobbigt tycker jag när alla läkare tycker o säger olika, man måste vara så himla insatt själv vilket tar massa energi tycker jag...

Togehter lider med dig oxå....hur mår du nu?

Pixan- gör ni oxå ivf nu då?

Ego- dag 11 idag, inväntar ÄL och "planerar" liggschema...romantiskt värre:)

• FruW

Vi fick remissen då inget hänt på 1,5 år o tre doser pergo. Skönt att ha det nu när det bara krånglar!

Åh jag hoppas att det kommer igång av sig själv! Ingen som visste om man kan ta smärtstillande i samband med de där tabletterna?

Jag tyckte att skrapningen gick jättebra, men vill gärna inte göra det igen så här tätt inpå..

• MCT79
    FruW skrev 2012-01-09 10:18:23 följande:
    Vi fick remissen då inget hänt på 1,5 år o tre doser pergo. Skönt att ha det nu när det bara krånglar!

Åh jag hoppas att det kommer igång av sig själv! Ingen som visste om man kan ta smärtstillande i samband med de där tabletterna?

Jag tyckte att skrapningen gick jättebra, men vill gärna inte göra det igen så här tätt inpå..
    Jo det kan man, jag har läst om de som fått citodon med sig hem och att man tar det samtidigt som tabletterna för att förebygga ev smärta.
    Andra har tagit alvedon+ipren. Fråga om det tycker jag. Om det blir aktuellt med tabletter. Det enda man kan räkna med är att OM du får ont så kommer det ske på en tid när läkaren är otillgänglig eller apotek stängda...alltid.
  • pixerpie

Tabbs, min läkare tycker att Ivf är ett " j- la meck" men jag har pratat om det med honom ca 1 år, och provat pergo vid 5 tillfällen så nu kände vi att det var dax att ta nästa steg. Blir du gravid ändå finns ingen anl till Ivf, man kommer ju inte ifrån mf risken, den ökar väl också något vid Ivf? Vi får betala själva, och funderar nu på om vi ska ta ett försök eller ett tre- pack?
    Kram!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3