• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MCT79
    telgebo skrev 2012-01-10 14:17:06 följande:
    Idag har jag flyttat hem igen efter 53 dagar på ett korttidsboende för personer som mår dåligt. Vet inte alls hur det kommer funka att bo själv nu. Jag har ju knappt bott hemma sedan mitt barn föddes för 3 månader sedan och allt här hemma påminner om min graviditet och mitt barn och alla drömmar och planer man hade. Känns tungt och se den nya spjälsängen stå där bäddad och oanvänd och alla bebissaker och jag vill heller inte plocka bort det för det känns som jag då förnekar att hon finns.

Jag blev lovad umgänge med henne 1 timme i veckan precis före jul och nu så verkar det inte bli så pga att nån inom kommunen måste vara med på umgänget så nu verkar det bara bli umgänge varannan onsdag och jag som trodde att jag skulle få träffa mitt barn imorgon och så verkar det inte bli så trots att dom LOVAT mig umgänge VARJE vecka. Så dålig stil. Mådde skitdåligt och mår väl inte ok nu heller pga det.

Har tid till min kurator för samtal idag om en liten stund och sedan är jag ensam tills på torsdag dag om jag nu inte ska på umgänge med min sötis imorgon då men det verkar inte så. Har pratat med min advokat om detta med umgänge och väntar på att advokaten eller kommunen ska ringa mig.
    Hej Telge!
    Inget du gör kommer kunna förneka att hon finns! Men jag tror jag förstår hur du tänker... om du plockar undan saker så "ger du upp om henne"...? Gissar bara, har ju aldrig varit i din sits...

Jag säger igen, be om hennes vårdplan.. där ska rutiner bestämda för umgänget finnas nedskrivna och då får kommunen lösa det. Har de ingen personal i morgon, då får dom fixa det eller byta dag tillfälligt denna vecka.

Ta hand om dig!
    Väntar tvillingar! 33+0 idag!
  • telgebo
    MCT79 skrev 2012-01-10 14:28:58 följande:
    Hej Telge!
    Inget du gör kommer kunna förneka att hon finns! Men jag tror jag förstår hur du tänker... om du plockar undan saker så "ger du upp om henne"...? Gissar bara, har ju aldrig varit i din sits...

Jag säger igen, be om hennes vårdplan.. där ska rutiner bestämda för umgänget finnas nedskrivna och då får kommunen lösa det. Har de ingen personal i morgon, då får dom fixa det eller byta dag tillfälligt denna vecka.

Ta hand om dig!
    Hej vännen!

Jag hittade vårdplanen idag när jag packade ihop men det står inget om umgänget i den. Det säger bara nu helt plötsligt att umgänge får ske varannan onsdag ojämna veckor för det finns ingen som kan närvara på umgängena och det måste vara nån utsedd av kommunen. Hur fan kan dom då sitta och ljuga nåde inför mig, min förmyndare och advokat och sedan bara ta tillbaks det på så lätta grunder och bara informera mig om detta och slänga ur sig det på ett nätverksmöte? Jag slutar aldrig förvånad över deras sätt säger jag bara.

Du har rätt hur jag menar med mitt hem.

Ska iväg till kuratorn nu på ett samtal men jag kikar in senare för jag har en del att berätta om ni är nyfikna, annars kanske du och jag kan ta det privat MCT om du vill.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • sugarrush

Telge, jag tycker så himla synd om dig. Hoppas det blir utrett med umgänget, och tydligt vad det är som gäller. De måste ju fixa klara riktlinjer, och inte ha det sådär svajigt. Det är ju inte bra för någon att ha det så, varken för dig, dottern eller vårdfamiljen.
    Kramar!

• telgebo
    sugarrush skrev 2012-01-10 16:41:36 följande:
    Telge, jag tycker så himla synd om dig. Hoppas det blir utrett med umgänget, och tydligt vad det är som gäller. De måste ju fixa klara riktlinjer, och inte ha det sådär svajigt. Det är ju inte bra för någon att ha det så, varken för dig, dottern eller vårdfamiljen.
    Kramar!
    Tyvärr skiter dom fullständigt i det. Vi hade ett stort möte igår när de slängde farm det och kränkte mig så jävla mycket, sa bla att du måste komma till insikt att du vanvårdat Alice. I helvete heller. Jag har inte gjort det. Då fick jag höra att jag har allvarliga psykiska problem och det är riktigt allvarligt. Vad fan håller de på med. Jag har aldrig i mitt liv vanvårdat min dotter och jag vägrar sitta och påstå nåt jag inte gjort.

Jag vet fortfarande inte hur det blir imorgon. Min advokat söker ansvarig på socialtjänstens BOU och hör av sig förhoppningsvis imorgon men det känns som det inte blir nåt imorgon och jag känner redan nu hur skit jag kommer må imorgon. Här har man gått runt och bara längtat efter onsdag och så blir det inget umgänge.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • Saftmedbulle
    Tabbs2 skrev 2012-01-10 09:47:15 följande:
    Safto bulle- grattis! Vad skönt att det ser bra ut än så länge:) När menar läkaren att ni kan "ropa hej" då? (okej inte förrrän bebis är ute men för nu  så att säga?)
    Nja... hon menar nog att det inte alls går att ropa "hej", men hon ville bara inte ge mig falska förhoppningar, vilket jag uppskattade. Hon är peppande och uppmuntrande MEN realistisk...
  • Saftmedbulle
    telgebo skrev 2012-01-10 14:17:06 följande:
    Idag har jag flyttat hem igen efter 53 dagar på ett korttidsboende för personer som mår dåligt. Vet inte alls hur det kommer funka att bo själv nu. Jag har ju knappt bott hemma sedan mitt barn föddes för 3 månader sedan och allt här hemma påminner om min graviditet och mitt barn och alla drömmar och planer man hade. Känns tungt och se den nya spjälsängen stå där bäddad och oanvänd och alla bebissaker och jag vill heller inte plocka bort det för det känns som jag då förnekar att hon finns.

Jag blev lovad umgänge med henne 1 timme i veckan precis före jul och nu så verkar det inte bli så pga att nån inom kommunen måste vara med på umgänget så nu verkar det bara bli umgänge varannan onsdag och jag som trodde att jag skulle få träffa mitt barn imorgon och så verkar det inte bli så trots att dom LOVAT mig umgänge VARJE vecka. Så dålig stil. Mådde skitdåligt och mår väl inte ok nu heller pga det.

Har tid till min kurator för samtal idag om en liten stund och sedan är jag ensam tills på torsdag dag om jag nu inte ska på umgänge med min sötis imorgon då men det verkar inte så. Har pratat med min advokat om detta med umgänge och väntar på att advokaten eller kommunen ska ringa mig.
    Pepp! Hoppas det ordnar sig för dig... Styrkram på vägen!
  • Saftmedbulle
    sugarrush skrev 2012-01-10 12:15:44 följande:
    Grattis Saftobulle! Nu går det vägen!
    Tack! Hoppas, hoppas!
  • Evve81

Saftochbulle; Grattis! NU är det er tur och vilken taskig dokto som sa att ni inte kan ropa hej än för som någon skrev  kan man väl aldrig ropa hej om man ska vara så.....

Telge: Så fruktansvärt för dig måste vara jättejobbigt! Kram till dig!

• Saftmedbulle
    Evve81 skrev 2012-01-10 17:46:51 följande:
    Saftochbulle; Grattis! NU är det er tur och vilken taskig dokto som sa att ni inte kan ropa hej än för som någon skrev  kan man väl aldrig ropa hej om man ska vara så.....

Telge: Så fruktansvärt för dig måste vara jättejobbigt! Kram till dig!
    Fast hon menade inget illa... ville inte ge falska förhoppningar bara och det uppskattar jag. Hon är peppande och uppmuntrande MEN realistisk...
  • Evve81
    Saftmedbulle skrev 2012-01-10 17:52:44 följande:
    Fast hon menade inget illa... ville inte ge falska förhoppningar bara och det uppskattar jag. Hon är peppande och uppmuntrande MEN realistisk...
    Aha ja då är det ju bra Men om man råkat ut för mf eller MA så är man ju väldigt välmedveten om alla risker som finns. Skönt med en peppande doktor som är realistisk!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3