• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Saftmedbulle

VUL i morse... Allt var som det skulle enligt 7+1, som jag är idag... så himla skönt (även om läkaren påpekade att det var för tidigt att ropa "hej"...)

• Tabbs2

Safto bulle- grattis! Vad skönt att det ser bra ut än så länge:) När menar läkaren att ni kan "ropa hej" då? (okej inte förrrän bebis är ute men för nu  så att säga?)

• JoWiAn

Tabbs: min läkare sa samma sak! Kändes ändå ok att han inte lovade mig något. Han höll fast vid att vid 12 fulla veckor går mf risken ner. Men just DÅ såg de bra ut påpekade han.

• sugarrush

Grattis Saftobulle! Nu går det vägen!

• Tabbs2

Sitter o kollar heela tiden om Havsklippan uppdaterat...hoppas hoppas att det gått bra på VUL....

• Mrs Lilac

Mimmi80; jag skrev lite här förut men det var länge sedan så ni minns nog inte mig, jag brukar tjuvläsa lite här fick missfall i v 13 i maj och inte blivit gravid igen... Beklagar din situation.. Så jävla fruktansvärt. Vill bara skriva att om du ska ta cytotec så skriv in dig.. Jag fick så ont så jag svimmade och ambulansen fick komma och ge mig massa morfin iv. Ovanligt men om du då redan ligger på sjukhus sp får du morfinet på några sekunder så di behöver inte vara orolig. Ville bara säga det så du slipper. Varenda litet fiber i mig lider med dig och jag önskar att du slapp. Smärtan av cytotecen är i alla fall inte i närheten av den psykiska smärtan som förlusten innebär. Kramar!

• FruW

Tack vännen!! Har inte kommit en droppe blod ännu, så vet inte hur jag ska göra...

Håller tummarna för att du snart är gravid igen!

Kram

• telgebo

Idag har jag flyttat hem igen efter 53 dagar på ett korttidsboende för personer som mår dåligt. Vet inte alls hur det kommer funka att bo själv nu. Jag har ju knappt bott hemma sedan mitt barn föddes för 3 månader sedan och allt här hemma påminner om min graviditet och mitt barn och alla drömmar och planer man hade. Känns tungt och se den nya spjälsängen stå där bäddad och oanvänd och alla bebissaker och jag vill heller inte plocka bort det för det känns som jag då förnekar att hon finns.

Jag blev lovad umgänge med henne 1 timme i veckan precis före jul och nu så verkar det inte bli så pga att nån inom kommunen måste vara med på umgänget så nu verkar det bara bli umgänge varannan onsdag och jag som trodde att jag skulle få träffa mitt barn imorgon och så verkar det inte bli så trots att dom LOVAT mig umgänge VARJE vecka. Så dålig stil. Mådde skitdåligt och mår väl inte ok nu heller pga det.

Har tid till min kurator för samtal idag om en liten stund och sedan är jag ensam tills på torsdag dag om jag nu inte ska på umgänge med min sötis imorgon då men det verkar inte så. Har pratat med min advokat om detta med umgänge och väntar på att advokaten eller kommunen ska ringa mig.

Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3