• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • pixerpie

Har lite dålig koll, de plockade 10 men bara fyra gick vidare, varav tre blev befruktade! Ett två- dygns till mig och två fem- dygns till frysen!!

Håller tummarna Mimmi!

Och Lisa, det måste gå bra denna gång, får försöka tänka så?! Du kan inte ringa provtagning utanför ett län då?! Nån Bode ju kunna ta emot dig... När har du haft dina mf då?! Jag har ju haft tidiga, så har redan passerat den tiden... Känns skönt och tar extra progestron nu...
    Kram!!

• LisaVäntar

Jag har bara haft ett "missfall", förlorade vår Viggo i v 22 efter graviditeten från helvetet! Har tagit ett år för mig att bli gravid, både denna och förra gången, så får sån ångest att om det inte funkar nu kanske tar lika lång tid igen.. Har funderat på att åka in till akuten och säga att jag har ont eller nåt, men känns som om jag kommer framkalla problem då.. :-/ skönt att du gått förbi den tiden! Hur tidigt fick du dina missfall? Hur mår du?

• pixerpie

Ok, jag förstår men då är det säkert ingen fara? Vad hände?! Var det en normal graviditet fram tills dess?! Upptäcktes inget på rul?!

Jag fick båda mina runt ca 5 v... Har normalt med fått vänta på graviditet men den våren två tätta mf med bara en mens emellan... Men det är ju två år sedan nu... Så hoppas, hoppas det går vägen denna gång! Orkar inte heller börja om... Min första har hunnit bli fyra nu, men vill inte ha syskon... Så hoppas hen hinner ändra sig till november?! När är ditt bf?!

Kram!!

• LisaVäntar

Nej, blödningar, förkortad tapp, öppnade mig m.m, från v 12, inlagd och sängläge v 16-22, sen föll vi på mållinjen.. Så min oro kommer inte lägga sig efter v 12, hoppas bara jag får en barnmorska och gyn som fattar!

Känns det inte rätt bra för dig när du ändå gått så pass långt jämfört med missfallen? Kommer se så fint ut på vul :) haha, hoppas han/hon kommer bli glad över det ändå, kanske blir mer spännande när du får mage och man kan se att det kommer ett syskon :)

BF typ 23-24/11 enl sista mensen, ska bli spännande att se på vul sen om det stämmer! Du då?

• pixerpie

Har enl äp bf 25 nov... Så vi ligger ju lika då! Jag förstår absolut din oro efter det du skrivit!! Men nu måste du ju kunna förvänta dig regelbundna kontroller och medicinering?! Konstigt annars...

Just nu ont i magen/ illamående... Får väl försöka tro det är växtvärk...
    Snart dax att sova!!
    Kram !!

• LisaVäntar

Ska prata med min gyn när jag gör vul, hoppas verkligen på det! Får se, mest hoppas jag på att få gå på specMvc, men det är säkert att önska för mycket..

Kul att vi ligger så lika!! Samma här, illamående mest hela tiden och värk i magen.. Hoppas du sov gott ;)

• pixerpie

Tack för grattis!! Hoppas ni mår bra med era bebbar!!

Lisa, ja hoppas nu vi kan följas åt! Jag blir galen på alla symptom som kommer och går... Men det är säkert i sin ordning!!
    Ha en fin dag!!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3