Inlägg från: pixerpie |Visa alla inlägg
  • pixerpie

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Ja, ha-ha! Jag behöver alla tummar... Den s k självkontrollen är nog mer att jag "kapitulerat" och insett att det inte blir fler barn för oss, typ...

Testade igår kväll och det var såklart negativit... Så min teori om att en resa 8,5 månader fram i tiden var inte heller att "knäcka koden"... Men såklart... skulle det vara en lång cykel så finns ju fortfarande hopp... dag 32 idag... Senaste cyklarna har legat på 35 dagar... Men som sagt tror inte det funkar för oss på naturligt väg...

• pixerpie
    LisaVäntar skrev 2011-07-24 13:07:55 följande:
    Synd pixan! Vill du/ni göra ivf?
    Om någon med dator vill flytta mig är nästa BIM 24 augusti, 6:e försöket efter Viggo...
    Nja, vill och vill... men är det det som behövs så kanske... Sen får vi ju betala också, visste man att det fungerade skulle det vara värt vartenda öre, men det finns ju inga garantier...

Hur skulle du/ ni gjort? Det mest successfulla för mig är ju eg Angus Castus ( munkpeppar) har blivit gravid två av fem månader med det? Ska jag beställa och köra en hemmakur? Pergo har ju inte funkat, testat tre månader utan resultat?

Ha en skön kväll!
  • pixerpie

Fy, vad trist Rosen! Vet hur jobbigt det är... Kommer nog göra dig sällskap jag med inom det närmaste...

Heja, Javisst! Hoppas, hoppas på ett fint plus framiveckan!!! När tänkerdu testa dig??

Jo, LisaVäntar, vi har ju en treochetthalvt-åring, och eftersom vi har barn ( och dessutom lyckats med två graviditeter till) sedan innan får vi isåfall bekosta ev IVT själva, iaf i vårt landsting... Eller eg har ju bara testat privat, men ca 50 000 ska det visst kosta... Däremot insemineringar, vul mm går på högkostnadsskyddet hos privatläkaren. 

Ha det bra!!

• pixerpie
    LisaVäntar skrev 2011-07-26 14:59:37 följande:
    Det lät lite dyrt pixan :( vet du vad som är fel, varför du skulle behöva ivf?? Men 50 000 är för 3 försök va?

Blö, ligger hemma o är sjuk, vansinnigt tråkigt!
    Ja, det är mycket pengar! Nä, de hittar ju inga fel varken på mig eller mannen... Vi kanske inte passar ihop, helt enkelt! Men skit är det hursomhelst, när allt man vill är att bli gravid igen!!
    Krya på dig!!
  • pixerpie
    LisaVäntar skrev 2011-07-26 19:24:13 följande:
    Har du beställt vad-det-nu-hette? Har det funkat innan kan det ju funka nu :)
    Vilket minne!! Tack för omtanken!!
    Ja, jag har beställt, munkpeppar heter det eller Angus Castus... Ska normalisera hormonbalansen.
  • pixerpie

Grattis till lyckat vul SoMa, och till graviditet flickanfin!

Ang ge upp eller inte.... Jag har tagit mensen relativt bra de senaste gångerna, tror hemligheten varit att ha en plan B att fokusera på, SÅ nu drar jag på 1,5 veckas semester, har planerat inzonterapi/ akupunktur 2- 3 ggr, samt att jag börjat med AC ( munkpeppar) igen. Nu j-drar ska det bakas bäbis!!!

Kramar på er alla!!

• pixerpie
    SoMa72 skrev 2011-07-29 15:57:06 följande:
    Tack!

Jaaa, så där ska det låta, that's my girl! Cool Ha en underbar semester nu och baka för fullt!

Kram på dig! {#emotions_dlg.flower}
    Kram tebax!! Ha en underbar tre veckors resa du med!!
  • pixerpie
    LisaVäntar skrev 2011-07-29 15:58:57 följande:
    Åh, stora tummar jowian!!

Klart det ska pixan, i augusti ska vi resterande plussa, det har jag bestämt! :)
    Ja, nu j-dra måste det vara vår tur... Och vet du vad, oavsett när våra "småfisar" kommer så kommer det att vara helt perfekta för de är just dessa som det är värt att vänta på. SÅ kände jag med dotter, hade jagh vetat att det var just henne jag väntat på hade jag lugnt kunnat vänta, tja i allafall ett halvår till!!!

Ha en underbar helg!!
  • pixerpie
    MCT79 skrev 2011-08-10 06:40:54 följande:
    Mimmi, jag håller tummarna stenhårt!! Solig

Together, tog du testet igår eller ska du ta idag?

Plutten ge mig ett morgonteeeeeeest jag är abstinent!!!!!  Cool

Hur går det för  Pixan??
    Tittut, här är jag. Kom hem från låångsemester igår... Har hunnit med tre zonterapibehandlingar, fått två sorters mineral, drukit grapefruktjuice och har en riktigt äl på G... Nu j-klar ska det bakas bäbis! Gärna två!!

Hur mår du? Allt bra??
  • pixerpie
    FruW skrev 2011-08-12 10:48:03 följande:
    Hallå är det några ogravida kvar här inne eller? Själv anade jag en svag ökning på äl-testet i dag, så får nog stegring i morgon :)
    Jag med, tyvärr... men nu j-klar måstedet vara vår tur snart.... Dock har jag "coolat ner" har inte ens testat med äl-test denna gång, fast jag köpte ett nytt cb- ältest... Tror eg inte på att vara avslappnad men hoppas såklart det ska lyckas, känner att VI kommer att bli gravida... frågan är bara när och med eller utan hjälp av ivf... Till nästa cykel om det inte tar sig nu vill jag testa pravidel, eftersom jag ff har lite mjölk i brösten, inte så mycket att det ska störa enligt läkarens prover, men iaf... det försvinner ju inte- mjölken alltså...

KRAM!!
    P.S Ca på äl nu ellet möjligen passerat... eller kanske till helgen...
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3