Inlägg från: pixerpie |Visa alla inlägg
  • pixerpie

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Tjena tjejer!

Jag har också bim i dagarna, ca imorgon- tisdag nä vecka ungefär. Har inte kollat med äl-test denna månad... Ångrar det nu, men men... Så bara vänta och se, har ju haft en lång cykel ( 35 dagar) under våren, som jag tror beror på pergon. Har varit ostimulerad denna månad och förra. Denna har jag testat med tre omgångar zonterapi och mineraler jag fick från min terapeuit, så hoppas nu att det är detta som ÄR min grej...

För en vecka sedan var jag övertygad om att det gått vägen, konstant småillamående och "sug i magen" men nu vet jag inte, ömma bröst men inte fullt så mycket som det brukar... Så jag vet inget, tänkte testa imorse men ångrade mig... Kanske testar ikväll!! 

Spännande att vi är många som kommer testa till helgen, kanske någon för plus redan imorgon!!!
    Havsklippan, små skuggor på test är inte kul... Jag har haft det tre ggr nu i vår i olika cykler... Trodde det berodde på testen så bytte från testlagerets till billiga tester... men samma sak hände...

ÅH!!! Håller så tummarna för oss tjejer! En första maj bebis blir ju underbart!!!

KRAM!!!

P.S Jag lyckas sådär med min paus... Läser men skriver inte så mycket!

• pixerpie
    Lofot skrev 2011-09-19 11:03:13 följande:
    Hej tjejer.
    Hemkommer från läkaren. Hon sa att det tredje "missfallet" inte räknades som ett minssfall utan en kemisk graviditet vilket är jättevanligt. Så, jag har tydligen "bara" haft två mf. och hon såg att min slemhinna inne vid livmodern var jättetjock och fin vilket antingen tydde på bebis, eller på att mensen skulle komma. Jag hoppas bebis.

Men nu till min oro... alltid är det ju nåt.Gråter
    Jag hade ju lätta cellförändringar som skulle kollas upp idag. Hon kollade med mikroskop och sa att hon såg lite tjockare ådror som hon tyckte såg lite annorlunda ut. Så hon sa att det troligtvis blir konisering för mig...Det vill säga att de bräner bort en liten del av tappen där det är förändringar.
    Jag tror nu att jag har cancer och kommer dö...
    Sitter hemma och gråter och är orolig...

Jag har också gjort konisering. Det fixar du! Nu är det ju upptäckt, tänk om du gått 5 år till utan att veta, då hade det blivit problem!
    Det jag minns mest av min konisering var att det var sexförbud en månad efteråt... 

KRAM!!
  • pixerpie

Grattis till starkt plus Havsklippan!! Härligt att se!! Nu måste det bli bäbis... Kanske flera??

Mimmi, f-n vad trist med spottings... Men denna månad hade du progesteron också? När blir bim??

Vink, vink till alla er andra!!

EGO!
    Äl + 7 idag, fick en pregnyl sputa förra måndagen för att få ägget att släppa... Intressant! Äggblåsan var på 18 mm, lite rädd att den var i minsta laget, men litar på att doktorn vet vad han gör... Funkar inte detta så blir det dubbeldos pergo nästa månad. Denna månad är jag ostimulerad.
    Ska grav testa på lördag och hoppas på ett FETT plus... Jag är obotlig optimist!

KRAMAR!!

• pixerpie

Men hallå!! Här bara väller ju plussen in... Underbart!! Är det trådtömmning... Då gäller det ju att vara med... Spännande, hoppas kunna rida på denna plusvåg... Grattis alla nyplussade!!!

Tack, Leava för omtanken!! Hur mår dina tre "busar"?
    KRAM!!

• pixerpie

Å...Jag blir så inspirerad av alla plus som ramlar in... Vill också testa... Äl + 12 ca... Men rädd för falsk plus eftersom jag fick en pregnylspruta i samband med det...

Lite annorlunda känns det i kroppen, men har ju varit skenis så många gånger så vågar inte spekulera...

Ha en fin dag!!!

• pixerpie
    MCT79 skrev 2011-09-24 10:51:57 följande:
    Ohh hoppas hoppas!!
    Tack, tack... behöver alla hoppas, jag kan få... Men nu j-klar måste det väl vara min och Mimmis tur snart!!!

Njut av  dina fiskar, är ju en underbar känsla att känna de små i magen!!! På slutet nät J började bli ganska stor brukade jag killa henne under fötterna och hon sparkade tillbaka, sen brukade hon ligga och klia mig längst ner i magen... Mysigt!! 

KRAM! 
  • pixerpie
    MCT79 skrev 2011-09-24 18:11:14 följande:
    Ja jag håller med dig! Du och Mimmi har väntat alldeles för länge...  Rynkar på näsan Den här månaden kanske det äntligen är er tur också!
    Vi har ju alltid plussat i stim här inne... hoppas på stimmånad!!
    Ja, ha-ha! Får hoppas på det... Testade dock imorse... och något såg jag men det var nog inbillning... Och testet var konstigt, blev lite "flammig" hela testet... Får nog ge mig till tåls några dagar och antingen kommer mens eller så kanske något annat i mitten på veckan!

Leava! Jo, jag har också hört tio dagar efter... Och idag var det ju typ negativt så, nu kan det bara bli bättre om inte menshelvetet kommer...

Ha en fin dag!!
  • pixerpie
    MCT79 skrev 2011-09-25 10:20:03 följande:
    När har du bim nu igen??
    Nja... Vet inte riktigt... Brukar ju vara på dag 33-37, en vanlig cykel... Denna fick jag ju pregnylspruta mån 12 sept, så om ägget sedan släppte som planerat den 13 sept och så 15-16 dagars lutealfas så borde det väl bli på onsdag/ torsdag denna v...
    Förvirrande, och jag har nog helt enkelt testat för tidigt... Har ju som tidigast plussat två veckor efter positivt äl-test...
    Gah! Denna väntan!!

Och dum som jag är har jag ju hunnit slängt och sedan tagit upp testet 10 ggr, en gången "visst måste det vara något" och andra gången " nej, såklart negativt"...

KRAM!!
  • pixerpie

Å... Knäpp jag är... Kan ju kolla på testet både utan glasögon, med glasögon och med linser... Ser ju lite olika ut beroende på vilka "ögon" jag tittar med... Men realisten i mig säger att det är NEGATIVT och nu är det dessutom ogiltigt eftersom testtiden gått ut för länge sedan...

• pixerpie
    SAFT OCH BULLE... ( blev knasigt i citat det jag skriver...
    Blä för mens... Så trist! Men nya friska tag... Har du någon strategi för denna månad... För mig har det hjälp att ha kontakt med vården och en plan B i beredskap... Tyvärr alldeles för ofta att jag får gå in på plan B... Ev oktoberskplan är att testa dubbeldos pergo... Får väl hoppas att jag slipper det... Men, men... Å, andra sidan, under kan ju ske....  
    Mimmi!!
    Håller mina tummar för dig... Vad säger känslan? KRAM!!

Håller med alla andra om att även ni som plussat ska vara kvar i tråden, ni sprider så bra stämning!!
    Kram till alla goa och kloka tjejer!!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3